Gå til innhold

Problem med isv

Ranger emnet


alexasa1

Anbefalte innlegg

Har sett rundt på corradoforumet, men fant ikkje noe om det. lurer på om det har noe og si om eg drar ut den elektriske kontakten? bilen går normalt på tomgang da, ke kan dette ha seg?? har det noe og si for bensinforbruket?? etter eg tok av den, synst eg det har blitt mer etter tenning i potta med litt pådrag. :respect

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del ikke kjøre uten at den kontakten er tilkoplet! da ødelegger du hjernen! ta heller ut isv ventilen og la den mekaniske delen av isv ventilen ligge i forgasser rens eller liknende prøv da etter den er ordentlig rengjort hvis ikke kunne det vere en ide og prøve med en annen isv for kan jo skje at den er ødelagt.

Får bare håpe du ikke har brendt hjernen med den kjøringen du allerere har gjort!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det ifra at du svir hjernen om ISV ikke er tilkoblet? Har kjørt med min frakobla i månedsvis, og bilen starer fortsatt. Med lysholmpresse og lyddemperen til den, så er det jo vanlig å koble vekk hele ISVèn

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg liker ikkje at det smeller i potta, har ikkje merka at det smeller nå når eg har putta inn igjen kontakten i isven, drog bilen litt på turtall i går, smalt ikkje noe da, det gjorde det når kontakten var ute.

 

Har ikkje bakrelyddemper på bilen, blåser noe så jæ.... når eg drar den ut på turtal.=( får ikkje av røret som henger igjen, så eg lurer på om eg skal sette på strakrør fra der røret er knekt. blir noe av traktorlyden vekke da?? noen som har trua at det blir bra??:respect

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettertenning i potta er da hverken kult, eller et tegn på at motoren funker bedre. heller rent motsatt. jeg vet ikke hvordan dette kan skade hjernen, men jeg vet det gjør det. Har en hjerne du kan få billig hvis du har fucka din.

 

er det et tegn på motor er dårlig at det smeller i potta? ved pådrag på spesielt 1. og 2. gir kan det komme noen syke smell ( og flamme) i potta på bilen min av og til.... vært sånn i 5 år, også etter overhaling. trodde det var et tegn på at bilen gikk godt. hva er det som er galt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høres ut som for mye bensin! skjekk fargen på pluggene dine, er de svarte er det for mye bensin, er de hvite er det for lite, skal vere lys kaffe brun...

Ta også ut allepluggene for forsikre deg om at fargen er lik på alle pluggene

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høres ut som for mye bensin! skjekk fargen på pluggene dine, er de svarte er det for mye bensin, er de hvite er det for lite, skal vere lys kaffe brun...

Ta også ut allepluggene for forsikre deg om at fargen er lik på alle pluggene

 

bruker 0.6-0.7 på lang kjøring, og bykjøring ca 1.2-1.3

skal vel bruke litt ekstra bensin når det er litt trim på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å mål tenninga, eller ta en titt i fordeler lokket. må jo vær jævli irriterende at det smeller i potta hele tiden.

 

Bilen treng ikke bruk så mye meir på mila. heller at den går litt dårligere og bruker samme bensin mengde hvis det er teningen.

 

Har du trim på biln så skal jo bensinmengden gå etter hvor mye trim du har.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å mål tenninga, eller ta en titt i fordeler lokket. må jo vær jævli irriterende at det smeller i potta hele tiden.

 

Bilen treng ikke bruk så mye meir på mila. heller at den går litt dårligere og bruker samme bensin mengde hvis det er teningen.

 

Har du trim på biln så skal jo bensinmengden gå etter hvor mye trim du har.

 

det er ikke sånn at det smeller hele tida... kanskje på hvert 5.-6. pådrag over 5000. så absolutt ikke jævli irriterende, bare moro det! fordelerlokket er nytt så tror ikke det har noe med det å gjøre. bilen har vært fabrikktrimmet i tyskland, så regner vel egentlig med at ting er stillt riktig inn... men kan sikkert være noe galt å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår