Alexxx Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 http://videos.streetfire.net/hottestvideos/1/82BC27CC-F33C-47FD-A99C-DA0F4D163E0E.htm Les hva som står under filmen. Litt skeptisk:P Her er litt til http://www.revetec.com/?q=videos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Njaaa, skeptisk! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Så ut som en boxermotor... "Its a new kind of engine that dosen't use a crankshaft at all and you can add as many cylinders to it as you want" Da tar jeg en med 70 sylindre:lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Interressant... Men hvis den er så genial, hvorfor har ikke firmaet blitt lesset ned av penger fra OEM's som vil bruke denne designen i bilene sine (altså, å kjøpe rettighetene)? Det må finnes en eller flere haker her. EDIT: Utifra GIF'en ser det ut som horisontal vibrasjon kan være et stort problem? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Kan lese om motoren her http://www.revetec.com/?q= Siden de skriver at den ikke har en veivaksling, så tipper jeg at det er en "quasiturbine" .. altså en videreutvikling av wankelmotoren. Den har ikke den gode gamle trekanten som skyves frem og tilbake, men men 4 sider som er leddet. Den er 100% balansert, så vibrasjoner eksisterer nesten ikke. Den har 4 forbrenninger per omdreining, så litt ekstra effekt får man også. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Så lenge den har 4 eller 8 sylindre så skulle ikke horisontal vibrasjon være noe problem. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Kan jo slenge meg på bølgen og presentere en motor dere kansje ikke har hørt om :) Den heter Rand Cam Engine Like enkel som genial, besert på rotasjonsmotor prinsippet på en måte. X antall forbrenningskammer plassert i en sylinder formasjon, tar liten plass og kan f.eks kjøres på diesel med sitt kompresjonsforhold på 20:1. Kontinuerlig innsug opg avgass. Forbrenningskammerene er balansert rundt en rotor pluss at rotoren fungerer som svinghjul. Den produserer ca 1hk pr 0.5kg egentvekt. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Nei det er ikke en "quasiturbine" motor (som er en rotasjonsmotor) som fungerer slik: Her er litt mer om hvordan en quasiturbine motor fungerer Det er faktisk en helt vanelig firetakters (blir til 6 takt) stempelmotor (boxermotor i dette tillfellet) som har byttet ut veivakselen med to skiver som stemplene glir langs. Fordelen med dette disignet er at stemplene kan være lengere ved TDC (top dead center) og BDC (bottom dead center) og dermed trenger mann ikke overlapp på kamakselen, bedre utnyttelsse av energien ved at man ikke trenger fortenning, bedre fyllings/tømmingsgrad, mindre vekt, osv. Med dette disignet beskriver ducati (med ducati sin verson) 6 takter istedenfor 4 sjekk denne siden: http://www.ducati.com/bikes/techcafe.jhtml? detail=article&value=theory∂=general&artID=11#top Denne motoren kalles "CONSTANT VOLUME COMBUSTION ENGINE" ducati sin modell ser slik ut: Zoom Zoom: den "rand cam" motoren ser ut til og få et stort problem med mange tettninger som slites ut ganske fort akkurat som tidelige wankelmotorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Zoom Zoom: den "rand cam" motoren ser ut til og få et stort problem med mange tettninger som slites ut ganske fort akkurat som tidelige wankelmotorer At tettningene slites fort er vel ikke så sikkert, kansje det slites likt med en konvesjonell wankel motor men ikke fortere. Belastningen på tettningene ser forøverig ganske likt ut med wankel bortsett fra det at tettningene står stille, altså ikke i rotasjon. Jeg vet ikke om det kan ha en betydning egentlig men hvem vet. kan egentlig se for meg at disse platene må være ganske tykke skal de holde 20:1 i komp og ikke gi etter alt for mye. uansett er det jo et gøyt konsept og det har eksistert siden 1983. Litt gøy at den har 24forbrenningsykluser på en omdreining da, sikkert en syk motorlyd :) Måtte bare føye til litt mere her, klarer ikke og la være og bli engasjert :) De har en diesel versjon av motoren sin som yter 42hk, den er 30cm lang alle veier og har et turtall på opptill 2000rpm. Den har 30% volum effektivitet mens en wankel har rundt 10%. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Artig å se den motoren (I første post) Det kan jo være at den blir satt i produksjon? Selve greia er jo genial, i teorien, hvordan det vil fungere i praksis når den kommer i bil og blir brukt en stund, gjenstår å se.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.