oeb Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Nei, jeg er helt enig i det å ta vann på det er dumt, men det var nettopp det som var spesielt med tilsettmaterialet.. "Gikk ikke an før" la han til. Uansett, det å sveise sammen en stålflens til ett grenrør i støpejern blir litt shabby løsning. Back to topic. Er T25 flensen mindre eller annerledes enn T3 flens da? Får jo 8v grenrørene som originalt er plane og, for bruk med pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Mulig, mener nå fortsatt om du bruker de elektrodene der eller ikke så er det ikke gunstig... Det materialet som du sveiser i er der uansett, mulig den pinnen han bruka ikke medfører så veldig mye krympekrefter da, det er jo mulig, men da vil jo støypen fortsatt bli kjørla ned veldig fort å den kan bli sprø... Men jeg ser ikke hensikta i å skulle ta en del under vann når det ikke medfører noen fordel.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Punktsveiste med MIG, og lot den kjøle av seg selv. Slipte det bra blankt før jeg sveiste, og det blei strøkent.. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Likte mer den metoden...Hehe Virker som den type støyp som er maifoiler ikke er så ømfintlig da... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Nei blei bra det, var også veldig tjukt gods der jeg sveiste, om det skulle ha noe å si.. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Jeg fikk sveisa ei girkasse hos en lokal smed, han varma hele biten i essa og brukte spesial-elektroder mot godset, og deretter fyldte etter med trådmater. For å avkjøle lot han delen ligge i essa til dagen derpå.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Litt hønseskit å sånn men.. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 her ser det ut som om du kan ha gjennomgående bolter... så slipper du å bekymre deg senere i sprekken :=):volvsmile :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 her ser det ut som om du kan ha gjennomgående bolter... så slipper du å bekymre deg senere i sprekken :=):volvsmile :volvsmile Ser gjerne sånn ut på det bildet, men neeei da hadde jeg jo gjort det da..m'm ... Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg