Gå til innhold

Jetta som ikke vil gå under kvart tank!

Ranger emnet


Krizmeister

Anbefalte innlegg

Hei, nå er jeg ganske dritt lei jettan... bilen er en 91/92 mod 1.8GL.

 

Problemet oppstod i vinter, trudde derfor at det var kondens/vann på tanken.

Ble tipset om å bytte bensinfilter, gjorde dette..har nå kjørt den ned til kvart tank igjen...men den napper/kutter ut fortsatt...jo lavere nivå jeg har på tanken jo dårligere går den.. det skal ikke være feil på bensin måleren, i og med at jeg har målt den til ca.20 liter igjen på tanken.

 

Bilen er helt fin ellers når jeg kjører med mer bensin!

 

Noen som har en formening om hva det kan være? eller hatt lignende problem?

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var det å få tømt tanken da, er liksom ikke så lett det heller..

 

det virker som om han plutselig suger luft eller eventuelt vann.. bare så snålt at den går så bra ellers...

 

skal se omjeg finner ut no om matepumpa...

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løftepumpa mi på Audi'n jeg hadde sto litt høyt så litt før bensinlyset begynte å lyse ble det problematisk å bremse, gi på og kjøre i bakker. Altså alle bevegelser som fikk bensina til å bevege mye på seg. Kan jo hende løftepumpa ligger litt høyt. Kanskje løsna litt fra festet. Har du åpning på toppen av tanken da? Bare å skru opp der og lyse ned og kikke. (ikke bruk lighter) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter et armatur på toppen som jeg kommer til i bagasjerommet..Det skal vist sitte en matepumpe i bensintanken i forbindelse med dette armaturet.

Har sett litt i Haynesboka mi og funnet ut hvordan jeg kan feilsøke for å finne eventuelle feil på bensinpumpe eller matepumpe.

 

Løftepumpe er det det samme som matepumpe eller?

 

Skal ta å kike litt på det i mårra...

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om begge pumpene fungerer, de durer når jeg skrur på tenninga...men det er mulig det kun er hovedpumpa jeg hører.

 

Hvor er det luftinga til tanken sitter? hvorfor skal den plutselig ha stengt seg?

 

Takker for mange bra svar!

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om begge pumpene fungerer, de durer når jeg skrur på tenninga...men det er mulig det kun er hovedpumpa jeg hører.

 

Hvor er det luftinga til tanken sitter? hvorfor skal den plutselig ha stengt seg?

 

Takker for mange bra svar!

 

Dritt og møkk kan tette luftinga.. Mener det er en slange som går fra overkant på tanken og ut i friluft.. går også å prøve å ta av tanklokket når problemet oppstår.. Funker alt fint da er det vel sannsyndeligvis luftinga..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg antagelivis funnet feilen!

 

Det er så vidt matepumpa orker å gå, så når nivået synker klarer den vel ikke å pumpe opp...det er vel hovedpumpa som gjør det meste av jobben ellers..den suger bra!

 

Har en fetter som har noen brukte liggenes, men må vente en uke før jeg får den.. skal høre på nordlie her i Moss i mårra på hvor mye jeg må ut med for en ny.

"You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår