Gå til innhold

C6 kasse vil ikke gire naar kald.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

I Lincolnen min har jeg er C6 kasse som ikke vil inn i Drive (eller 1. eller 2.) naar den er kald. Setter jeg den i Revers saa funker den med en gang, men setter jeg den i et framover-gir saa skjer ingenting... Saa etter bilen har gaatt paa tomgang i 10 minutter saa gaar den plutselig framover og fungerer perfekt.

Den funka fint for noen uker siden, saa ble den gradvis vaerre naar den er kald.

Er dette noe som gaar an a fixe eller er det paa tide med ny (fabrikkoverhalt) kasse? Og i saa fall, hvor kjoeper man det og hvor mye koster det.

Og en ting til: Noen som har nummeret til US Ford? Husker ikke hva firmaet heter saa d ble litt vanskelig aa soeke etter det.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke så dumt ut. Skal prøve å bytte olje og filter. Hvem er det som forhandler filter til ford kasser da? Må jeg til US Ford folka (som jeg fortsatt ikke vet hva heter)? Eller er det noen bra sjapper i nærheten (rundt lillestøm/oslo)?

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trenger fortsatt hjelp.

Naa er kassa saann som den var foer den streika helt.

Har bytta olje og filter og pakninger. Og fylte paa 10 liter olje.

Fant et datasheet der det sto at oil capacity var 11.3 liter.

Foerst var kassa grei, saa begynte den aa slure veldig naar den var kald men gikk fortsatt litt framover. Saa begynte den aa bare gi totalt faen helt til den var varm, saa begynte den aa funke.

Men den funker perfekt naar den er varm.

Naa etter jeg byttet olje saa funker den litt naar den er kald. Gir gass saa gaar den litt framover opp til 20km/t eller no saa bare slurer den. Men funker naar den er varm. Hva kan vaere problemet? For mye olje? For lite olje? Noe justering? Eller paa tide med ny kasse?

Som sagt saa fylte jeg 10 liter olje. Men peilepinnen viste fullt etter 5 liter eller noe. Naa er det laaangt oppover peilepinnen men jeg tenkte jeg maatte fylle en del for aa vaere sikker siden datasheet sa 11.3 liter...

HJELP!!! HVA ER FEIL? Har ikke lyst aa kjoepe ny kasse da jeg ikke akkurat er rik... Sikkert noen her som har hatt noe lignende problem(?)...

Paa forhaand takk for eventuell hjelp.

Jeg har engelsk tastatur.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11,3 liter er vel inklusive oljekjøler og converter, tappa du ut av kjøler'n og converter'n også ??

Hvordan såg det ut i bunnpanna på kassa når du tok den ned ? var der mye avleiring ? metallspon ? clutchrester ?

Trenger kansje bare en justering av trykk og stramming av clutcher, er vacuum slangen til kassa på, og uten lekkasje? kansje det er modulator'n som fusker ?

 

Ring RATS og spør der, han kan nok si hva som er galt.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tappa bare det som kom ut naar jeg skrudde av baannpanna og filteret.

Saa ikke noe saerlig avleiring, metallspon og clutchresten, oljen var omtrent som den bruker aa vaere naar du bytter motorolje. Hva er nummeret til RATS?

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljen var omtrent som den bruker aa vaere naar du bytter motorolje.

 

Kan du beskrive den litt mer? Mener du mørk/svart som motorolje? Det første jeg tenker da er hvertfall utslitt automat - "brent olje". 10liter høres fantastisk mye ut og høres ut som kapasitet etter overhaling ("tørr"). GM's 350 og 700 kasser skal ha ca 4,5L etter filterskift, jeg pleier å ha på 4L, peile, og "snike opp til merket" etter det.

 

Det hørtes uansett ut som du har mer skruing foran deg, håper det ordner seg på en billigst mulig måte.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen var ikke svart og svidd nei, var ihvertfall litt røfskjær i den. Mener å huske at den var ganske rød.

Jeg tappet selvfølgelig bare kassa, ikke noe annet (dumme meg), men i den eneste infoen jeg fant om kassa sto d 11.3 liter så jeg tenkte bare "jaja, det er vel sånn på amerikanere da...". Er jo langt over max-merket, så jeg får prøve å tappe ut "litt" da. Fins d noe måte å tappe ut på annet enn å skru av bånnpanna?

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår