Jan Arve Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 God kveld alle sammen! For ett år siden fikk jeg bilen min bygd om ganske så mye utvendig, men fram til nå har den sett ganske så medtatt ut innvendig, men i dag bestemte jeg meg for at det var på tide med en liten "dash-løfting" DAG 1: Først bestemte jeg meg for å maskere rundt hver "del" å støype rett på inne i bilen, men fant fort ut at det ville blitt mer eller mindre halvgjort (noe jeg er veldig imot! Ting som er halvgjort er det verste jeg vet!) Utgangspunktet: Etter ett en del timer med banneord, svetting og blod så ser barnet mitt nå slik ut: Delene som er tatt ut: Det jeg skal gjøre nå er å lage former av delene og lage dem i glassfiber. Hvordan dette går, eller om det i det hele tatt vil gå er mer enn jeg vet akkurat nå. Jeg har aldri gjort noe lignende før, og ANER ikke om jeg i det heletatt kommer til å få bilen sammen igjen! Noe som jeg tviler meget sterkt på akkurat nå ;) Planer for morgendagen; Vasking av deler og teste om slippmiddlet jeg har funker på den delvis myke dashbordet. hvis ikke blir det mye teiping. Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Hva med å heller lakkere interiøret i en kul farge, bytte ratt, stoler ++ Mye jobb å støpe form av alt det og det blir jo samme utseende hvis ikke du skal modifisere en del før du begynner på støpingen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arve Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 lakkere om kunne vært en ide, men jeg kommer til å modifisere dash'en en liten smule, pluss at jeg kommer også til å bygge om litt i dørene, hattehyllen og bagasjerommet, så å ha dashbordet også i glassfiber er for å få en helhet i bilen. At det blir mye arbeid er det ingen tvil om hehe ;) Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arve Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 DAG 2: Fant meg 5 enkle deler i dag som jeg bestemte meg for å lage form av. Startet med og ha på to lag med slippmiddel: Deretter to lag med Gecoat: Nå begynner den morro biten! støpingen!! yodude Jeg har på et par lag med galssfibermatte med en gang (gelcoaten er ikke helt stivnet så matten sitter delvis fast i lag to av gelcoaten) og kliner til med polyester. Tok toppen på ratt stammen og ene "whatever its called" som går jamt med frontruten: Dagens irritasjonsmoment er at jeg ventet litt for lenge med å starte med matte og polyester! Hvis lag to av gelcoaten er litt "seigt" (tørket så mye at det ikke er hardt, men heller ikke smitter av) da sitter matten mye bedre og det blir enklere og få matten/polyestern til å sitte tett overalt. Gelcoaten på enden av søylen satt ikke til polyesteren, så den knakk når jeg skulle ha av formen.. (rett i søppla med den) To plasser på ratt stamme formen satt ikke polyesteren helt inntil gelcoaten, men det gikk bra og få den av, må bare fylle litt glassfiber+polyester imellom gelcoaten og den herda polyesteren. Dagens resultat: Toppen av rattstammen: Panelet forran sikringsboksen: Har ikke "fikset på" den siste forma enda. Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Ser gøy ut. m'm Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 blir spennende å sammenligne det første bilde du har av dashen din, med det nye du kommer og få... Stå på:respect Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 meget spennende, men trust me, MYE jobb venter deg :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsta Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Dette blir et artig prosjekt. *Følgemed* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Når du støper nytt dashbord f.eks, hvordan har du tenkt å gjøre det med fester og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arve Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Har støpt en del mer, og såvidt begynt med tilpassing. Har tatt en del bilder, men akkurat nå er det mye som skjer på en gang, så d kan bli en uke eller to før jeg får tid til å gjøre stort mer, men det kommer ;) Når du støper nytt dashbord f.eks, hvordan har du tenkt å gjøre det med fester og slikt? Lurte en del på dette jeg også, men så fant jeg ut at i stedet for å støype HELE delen, så lager jeg et "deksel" som jeg vil ha utenpå det gamle dashen. Får ikke like mye frihet til modifikasjoner da, men mindre forandringer vil det bli, og en mye penere finish enn den gamle dashen. Forhåpentligvis vil bilen få en litt nyere "look" innvendig :D Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Jeg sitter å leser litt her, men siste innlegg er jo i juli 2006, hva skjer? Jeg er spent på det endelige resultatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 noen bilder? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tidligere bruker Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 sikkert død :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Med mindre han har et oppvarmet lokale til å støpe i, så blir det vanskelig å støpe glassfiber på denne tiden av året med tanke på temperatur (og luftfuktighet?).... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 skjer det noe videre i prosjektet eller :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg