texas_ranger Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 jepp i dag blei jeg kjempe glad fordi jeg fant ut at 3 av 4 fjører er knekt på bilen min :( er snakk om en mazda 323 LX 1987 modell. har begynt fremme og skrudd ut den ene demperen men hva nå? jeg vet at jeg må få av den gamle fjøra og skal ut og kjøpe "fjør klemmer" til og klemme den sammen med i mårra, men åssen inni granskauen skal jeg klare og få den av? må jeg på en måte klare og få skrudd den ut elelr kan jeg få lurt det til på en anna måte? trenger jeg noe mere spessial verktøy for og få dette til? mvh: Texas_ranger Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 har du et bilde? Hadde jeg bare sett åssen det så ut under der kunne jeg fortalt deg det. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 vell enetste kameraet jeg hadde for hånden var mobilen så kvaliteten er så som så da.. det jeg troor er at jeg skal skru fjøra ut på den siden av "underkoppen" som er lengst inne mot stammen på demperen, eller er jeg heilt på bærtur her nå? (sees best på nederste bilde) Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Du er på bærtur ja..lol..No offence..Ok..Du setter på fjærklemmene og skrur fjæra sammen til den "løsner" fra skåla i toppen på demperen din.Så tar du vekk den gummikoppen som dekker toppen av demperen din.Under der skal det være en mutter som du skrur av slik at toppskåla løsner.Da bare løfter du fjøra av og setter på den nye og reverserer hele prosessen...Lykke til..:) Du må IKKE jeg gjenntar IKKE skru av toppskåla uten å ha strammet ned fjørene!! Da kommer den fjøra i 200 og skader deg..igjen..Lykke til..:) Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Men dette var et tilfelle der fjøra har skrudd seg nedover nedre skål. Gjer som nemnt over. Klem sammen fjøra. Skru av øvre skål. Så fjerner du fjørklemmene og ser om du klarer å sku opp av fjøra for hand. Viss ikkje må du kappe den biten som har skrudd seg nedover skåla. Det ser ut som du har en brest på kanten av skåla. Stemmer dette. Da kan det vere der den har skrudd seg ut. I så fall bør du bytte fjørbeinet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 takker for svar :D får se om ikke jeg kan klare og få til detta :D edit: så etter brister menne eneste var naturlige hakk som var u under skåla som så ut som om de skule være der (ikke spørr hvorfor) så jeg prøver og bare bytte fjøra først og ser hvordan det går da :D Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 alt er klart MEN jeg har ikke noe sjikkelig verktøy til og holde igjenn skåla på toppen så får ikke løsna mutteren (sitter rimelig greit fast) så hvis noen har noen smarte løsninger på detogså så hadde jeg blitt enda mere glad :D edit: forklarte litt dårlig MEN når jeg skrur på mutteren på toppen av demperen så er det ikke noe mothold i den så alt abre snurrer med :eek: Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 alt er klart MEN jeg har ikke noe sjikkelig verktøy til og holde igjenn skåla på toppen så får ikke løsna mutteren (sitter rimelig greit fast) så hvis noen har noen smarte løsninger på detogså så hadde jeg blitt enda mere glad :D edit: forklarte litt dårlig MEN når jeg skrur på mutteren på toppen av demperen så er det ikke noe mothold i den så alt abre snurrer med :eek: Muttertrekker eller løs ut fjæren og løsne mutter ørlite. Det er kanskje noe verktøy man kan bruke på dempertoppen.(Torx, umbrace el.) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Muttertrekker eller løs ut fjæren og løsne mutter ørlite. Det er kanskje noe verktøy man kan bruke på dempertoppen.(Torx, umbrace el.) prøvde og løre ut fjøra MEN det er ikke nok hold i den, den var for myk til at jeg kunne klare og få det til. menne bare la tipsa strømme til gutta :O Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenni Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 ta et godt tak med rørtang, så holder du igjen samtidig som du skrur.. går vel greit d da? :) Siter ken.persen@gmail.com - 11 VW AMAROK 2.0BiTDI - 06 VW Passat 2.0Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Du kan holde den igjen langt oppe på demperen(Demperen bunner før du kommer så langt uansett) med en vannpumpe tang eller rørtang med noe "mykt" imellom. Om du skjønner... Litt for sent på døgnet til å forklare ting... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 har ikke noen rørtang som er stor nok til og holde igjenn med, det som er problemet :D edit: den jeg ha er for lita :O Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 har ikke noen rørtang som er stor nok til og holde igjenn med, det som er problemet :D edit: den jeg ha er for lita :O Til å holde igjen demperen? Da må du ha en liten en... Skaff større! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 spurte pappa om han trengte en muter trekker (planen var og få han til og betale for en da sier han "hva skal du med en til?:thumb " så han hadde handla en da han skulle bytte over i fra sommerdekk til vinterdekk i fjord og den viste ikke jeg om men nå vet jeg om den :D takk fopr tips saken er løst :D håper abre resten av skiftinga går smertefritt :???: Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Selv med muttertrekker så må du holde igjen med rørtang, ellers vil der bare spinne og spinne. gjorde ihvertfall på min til jeg tok å holdt igjen med rørtang. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg