Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satt og lurte litt på om jeg hadde det problemet siden jeg bruker Tilton pedal stell og har skjøta den orginale slangen med en litt tynnere før den går inn master pumpa ved pedalen.

 

Men hvor satt den innsnevringa? nede ved der slangen er tilkoplet slavepumpa? eller oppe ved hovedpumpa?

 

Era

 

 

Mente innsnevringa satt på master siden, men dette må sjekkes. Tror ikke slavesiden er slik at det kan borres her pga den spesielle koblinga. Satt vel ikke lenger inn en at det lot seg gjøre med et borr av ordinær lengde.

 

225 kg på motorn stemmer nok. Kassa veier nok en 70 kg pluss svinghjul og clutch. Da er en oppe 300 kg som Umek har veid opp.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må plusse på en til på conversion lista deres, har en kompis med en 69 Firebird som har konvertert ifra TPI til LS1 og A4, funker bra, men et lite tips, han benytter et Autometer elekronisk speedometer og girkassa gikk bananas med signalkabelen tilkoblet, slurte på 3 & 4 gir, med stadige nedgiringer, han kappet denne signalkabelen og kassa funket normalt, tipset er å benytte en motstand på 3K ohm på signalkabelen til speedogiveren :wonder: ....

_________________

Ragtop_rat

 

-1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det er noe der med VSS (VehicleSpeedSensor) på girkassa der. Men er det noe spess spå turtellerene også?

 

Hvordan var det der?

 

Mulighet for bilder av bilen du forteller om, hørtes skikkelig bøs ut :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må plusse på en til på conversion lista deres, har en kompis med en 69 Firebird som har konvertert ifra TPI til LS1 og A4, funker bra, men et lite tips, han benytter et Autometer elekronisk speedometer og girkassa gikk bananas med signalkabelen tilkoblet, slurte på 3 & 4 gir, med stadige nedgiringer, han kappet denne signalkabelen og kassa funket normalt, tipset er å benytte en motstand på 3K ohm på signalkabelen til speedogiveren :wonder: ....

 

Kult.

 

Ang speedo signalet kan det taes ut et annet sted også mener det var ut av hjernen der orginal speedo koples til.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det er noe der med VSS (VehicleSpeedSensor) på girkassa der. Men er det noe spess spå turtellerene også?

 

Hvordan var det der?

 

Mulighet for bilder av bilen du forteller om, hørtes skikkelig bøs ut :)

 

Fikk ikke til å legge ut bilder her så jeg legger ut et par linker....

 

1969 Firebird

 

 

Mitt 1995/99 Trans Am prosjekt

_________________

Ragtop_rat

 

-1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forresten ingen som kunne trenge en T-56 LS1 6 trinss kasse jeg kjøpte feil type til min motor, riktig nok ikke kjøp å salgs tråden, men mye v8 folk her:D ta kontakt på pm

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvekjørte jeg en 2001 Suburban 6,0. Ved fullt gasspådrag hørte jeg ved flere anledninger tenningsbank fra rundt 4000 omdr og oppover. Ikke spesielt festlig synes jeg i en såpass ny bil med avansert motorstyring tilpasset normale oktantall. Er dette en svakhet ved motortypen eller var eksemplaret jeg prøvde et enkeltstående tilfelle?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo tyde på at den spesifike bilen du prøvde har noen problem av ukjendt slag. Disse motorene har 2 bankefølere og det skal overhodet IKKE forekomme tenningsbank under noen omstendiheter.

 

Foreslår at du prøver en annen bil om du har anledning.

 

Åssen synns du bilen gikk da likevel? Jeg mener til å være sliken stor og tung bil.

 

Vet du om det var gjort noe med bilen, tenker på etter monterte greier.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Sub. Til å være så stor og tung så er den både kvikk og ligger greit på veien. Bremsene er vel det man merker størrelsen best på. Liker motoren også. Mye bedre enn 8,1-literen som bare maste og bråkte uten å prestere noe særlig.

 

Bilen var en standard men litt tvilsomt vedlikeholdt LS

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvekjørte jeg en 2001 Suburban 6,0. Ved fullt gasspådrag hørte jeg ved flere anledninger tenningsbank fra rundt 4000 omdr og oppover. Ikke spesielt festlig synes jeg i en såpass ny bil med avansert motorstyring tilpasset normale oktantall. Er dette en svakhet ved motortypen eller var eksemplaret jeg prøvde et enkeltstående tilfelle?

 

Les litt på LS1Tech men ja det er ikke uvanlig og høre tenningsbank i LSx motorene da de går med absolutt max tenning hele tiden.

 

Dette sa GM når LSx serien kom.

 

MEN her snakker vi om lett tenningsbank IKKE hard fæl kakling.

 

Disse motorene har inteligent motorstyring som øker tenning hvis de blir kjørt pent f.eks damekjørt til barnehagen.

Når da gubben slenger seg i og gasser vilt så vil du da ha litt høy tenning og litt lett tenningsbank til motoren justerer tenninga ned.

 

Hvor bra det er tja si det er ikke j ekspert på.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår