Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er jo forskjel på å barbere seg og skjære hodet av seg og da :)

 

Ventil flyt er jo ikke problem så lenge du holder deg innen for org turtalls register, men det med momentet er jo noe annet ja.

 

Hvor mye trykk kjørte de på den 5,3 motoren da?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo forskjel på å barbere seg og skjære hodet av seg og da :)

 

Ventil flyt er jo ikke problem så lenge du holder deg innen for org turtalls register, men det med momentet er jo noe annet ja.

 

Hvor mye trykk kjørte de på den 5,3 motoren da?

 

Joa men hadde du sitti inni når vi var ute og testa hadde du skjønt problemet den tømte første gir så fort at man traff sperra.

 

Den gikk på anbefalt trykk husker ikke men hadde mere og gå på til max.

 

Men les litt på LS1tech så er det flere som anbefaler bytte av ventil fjærer når det overlades.

Og etter og ha rota med SBC motorer en stund er det velkjent at ventilfjærene på er på grensa for slappe gjelder mange fabriks motorer da de forsøker og få ned intern motstand.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt bør man jo ha så slappe fjærer som mulig, og heller prøve å redusere vekten på delene i ventilmekanismen. Men det er jo en annen diskusjon :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oppdaget denne tråden før nå, morro å se at det er flere enn meg som sliter med alle de samme spørsmålene.

 

Har en 95/99 Trans Am som jeg holder på å dille med, i den bilen står det en Golen Bygd 396 LT4 Stroker, men jeg har tenkt å bytte ut denne motoren med en 402 LS2 og ATI D1SC Compressor FAST injection system mm, denne motoren blir bygd for å tåle opptil 20 lbs boost, skal bli normal tomgang, og være snill å kjøre med til daglig bruk, ha god bakkeklarning osv... Har også vært inne på tanken med en LS7, men ser ikke helt pointet med å sette inn en motor med ca. samme effekt som jeg har nå, synes det er en for høy pris å betale for en snillere tomgang og lavere forbruk... Men de er jo ganske letttrimmet da, men da er man jo egentlig like langt.. Men innerst inne har jeg litt lyst på en LS7 pga. tiltrekningskraften en slik motor har på folk.. Og det er jo litt morro når folk kommer bort og prater motor... Hva er deres tanker om dette ?

 

Ser også at dere nevner at en 4L60E kasse skal holde til en trimmet LS1, det samme påståes på LS1tech.com, kan bare si med en gang at det gjør de ikke, har drept nok slike kasser til å kunne påstå det... Har sansen for de T56 kassene, men ikke helt fullt sansen for clutchene til disse, man får mye rart custom til dette også, men det er ganske kjedelig og dyrt å skifte clutcher i tide og utide... Har også prøvd høy rpm stall convertere på gata, ganske slitsomt og egentlig ubrukelig på gata, men morro å ta rivstarter med.. Fikk Ole Rats til å pønske ut en kasse som faktisk fungerer både på gara og stripa, det ble en Race 4L80E med Compushift og Precicion Industries stall converter med lock up, den hadde ca 2200 rpm stall i benken hannes da han testa den, hva stallspeeden er i bilen nå har jeg ingen peiling på, men den kassa fungerer helt perfekt og kan absolutt anbefales, litt dyr å kjøpe men jeg mener det er dyrere å skifte kasser ettervert som de ryker..

 

Hva som har vært lite nevnt gjennom denne tråden er resten av driverket, utvekslinger osv. for å få hele pakka til å funke optimalt...

_________________

Ragtop_rat

 

-1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, bra info du kommer med her.

 

Men vil bare si at Stig Bakke og Rune Ydstebø har kjørt Corvette med 1000hk og 12-1600NM LSx motorer og der har deres byggde 4L60E kasser holdt. MEN de har nok betalt MYE for å få de bygget slik.

 

Ellers så er det som du sier, få i en 4L80E kasse som er bygget for det så burde jo det holde.

 

LS7 er WAAAAY for dyr til at det har noe for seg i mine øyne ihvertfall.

 

Har også vurdert LS2 eller 6.0 med stålblokk å bygge fæling motor av. Og ja, det er Procharger som lokker meg også må bli det eller turbo.

Trenger ikke data sprut til disse motorene så lenge du har orginal hjerne som du kan programere like bra med HPTuner eller LS1 edit forex.

 

Viss du vurderer ferdig bygget short blokk så ville jeg tatt en titt på Late Model Engines og kjøpt en av deres shortblokker og kjøpt de nye toppene fra Auto Parts | Car Parts | Auto Online Parts: by GM Performance Parts som er nevnt tidligere i tråden.

 

Og med så mye trykk som du snakker om så hadde jeg gått for et alu innsug.

 

Velkommen til bilforumet og denne tråden foresten, ser at det er ditt første innlegg :)

 

Jo fler jo ber :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

 

Er klar over at man ikke trenger data sprut, men det som er det fine med dette er at du får logging, og det er jo kjekt når man skal prøve å finne ut "hva skjedde" :confused: Også er det jo enkelt å maile fram og tilbake forskellige "tuninger" med motorbyggeren i USA...

 

Når det gjelder disse Corvettene har de vel 4L65E kasser, vet ikke noe om disse kassene, mulig de er sterkere ????

 

Synes egentlig ikke de LS7 motorene er så dyre, så en til $12k, ikke værst pris med tanke på hva man får...Men man trenger jo en del deler i tilegg da for å få dette til å svive...

 

Det finnes mye fint i short/long blokker, topper osv. f.eks. World Product sin nye 454 blokk med ekstra toppbolter for mye overladding, har ikke sett noen priser på den ennå, men den shortblokka er absolutt interessant...

_________________

Ragtop_rat

 

-1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glemme den nye GM Performance Parts blokka heller, den har vel og extra bolter og skal tåle 2500++ hp og koste ca 2500$ viss jeg ikke husker feil.

 

PS, man kan få logging med HPTuner :)

 

LS7 motor til 12000$ hørtes utrolig ut, koster ikke disse motorene 50000$ ??

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glemme den nye GM Performance Parts blokka heller, den har vel og extra bolter og skal tåle 2500++ hp og koste ca 2500$ viss jeg ikke husker feil.

 

PS, man kan få logging med HPTuner :)

 

LS7 motor til 12000$ hørtes utrolig ut, koster ikke disse motorene 50000$ ??

 

Nope, selges faktisk hos summitracing.com for under $14K delenr.. NAL-17802397, men du trenger tørrsump-smøresystemet, styring, og div. andre småtterier før er du i gang :) Men alt dette får du også fra gm-performance parts

_________________

Ragtop_rat

 

-1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som er bekymret for clutch problemer på T56.

 

Kjør på med Textralia clutch pakke, finnes i diverse varianter, men det er meget kjørbart, og utrolig holdbart, selv med mye moment, og hp. Har i hvertfall godt inntrykk av dette, fra de jeg kjenner som kjører med dette

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey knall bra clutch tips min orginale Z06 clutch slurer vilt allerede så det blir nok skifta til vintern.

 

Er mye gøy og velge i her LS7 er jo rått men tror faktisk jeg hadde valgt stroker LS2 pakke isteden.

 

Era

 

Jeg har en spec clutch nå på 454n, den har tålt mye juling, og er forsåvidt grei nok, men skal kjøpe meg ny etterhvert og da blir det textralia, et par andre jeg har hjelpt med motor pakker nå, de monterer textralia fra starten av.

 

Textralia - Home of the Aussie clutch her er linken, glemte den i første omgang.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era og jeg satt på en Centerforce Dual friction clutch på nissanen min en kveld. I begynnelsen trodde jeg at den ikke holdt til midt bruk. Men så viste det seg at clutchpumpa ikke kom helt ut sånn jeg hadde montert den. Tror den selvlufta seg litt og lurte meg. Nå kan jeg hvertfall sparke ut rævva på bilen i 4000 rpm på 4 giret uten at det slurer, og når jeg prøver å sparke clutchen i 4500 rpm på full gass på 5 giret på cruise så slurer den heller ikke. Bare smeller på. Bilen veier jo 1230 kg, og motoren har jo sine standard 350 hk, men clutchen får kjørt seg bra når jeg er på banen hvertfall. Centerforcetrykkplata har noen vekter som klemmer plata på hardere etterhvert som turtallet øker. Litt fiffig. Clutchen kjennes forøvrig helt normal ut og er veldig snill å kjøre med. Er ikke sikker på hvor mye clutchen skal tåle. Men jeg syns den virker ok hvertfall. 2500 kr på ebay og med clutch og trykkplate og alt :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice to know :)

 

Sitter akuratt og titter i det nye GMHighTechPerformance bladet som rammla inn i postkassa i dag :)

 

Test av de mye omtalte L92 toppene og L76 innsuget.

 

Blei testa mot AFR sine 225cc med F.A.S.T sitt velkjendte LSx innsug.

 

Resultat: L92 toppene og L76 innsuget FLOWET MER, KOSTET MINDRE, HAR STØRRE VENTILER, OG SIST MEN IKKE MINST MER HESTER OG MOMENT OVER HELE KURVEN!!!!!!!!!!

 

Dette viser hvor langt GM Performance parts har gåt for å lage skikkelige topper for etter markedet.

 

Les mer på Chevrolet Camaro, Pontiac GTO, and Chevrolet Corvette Performance Information - GM High Tech Performance Magazine

 

Priser og slikt på Auto Parts | Car Parts | Auto Online Parts: by GM Performance Parts

 

 

ENJOY :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår