Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Era og jeg satt på en Centerforce Dual friction clutch på nissanen min en kveld. I begynnelsen trodde jeg at den ikke holdt til midt bruk. Men så viste det seg at clutchpumpa ikke kom helt ut sånn jeg hadde montert den. Tror den selvlufta seg litt og lurte meg. Nå kan jeg hvertfall sparke ut rævva på bilen i 4000 rpm på 4 giret uten at det slurer, og når jeg prøver å sparke clutchen i 4500 rpm på full gass på 5 giret på cruise så slurer den heller ikke. Bare smeller på. Bilen veier jo 1230 kg, og motoren har jo sine standard 350 hk, men clutchen får kjørt seg bra når jeg er på banen hvertfall. Centerforcetrykkplata har noen vekter som klemmer plata på hardere etterhvert som turtallet øker. Litt fiffig. Clutchen kjennes forøvrig helt normal ut og er veldig snill å kjøre med. Er ikke sikker på hvor mye clutchen skal tåle. Men jeg syns den virker ok hvertfall. 2500 kr på ebay og med clutch og trykkplate og alt :)

 

Leste her et sted at om man bruker den orginale pumpa ogslaven så er det en innsnevring i slangen på slavesiden. Denne går det å åpne opp litt ved å borre den til noe større invendig diameter. Ha gjord dette selv, men ikke fått prøvd den noe . Dette skulle gjøre at veska returnerte raskere.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har du helt rett i Bowtietwister :)

 

Står masse om dette og hvor og hvor stort du skal borre på nettet rundt.

 

Manger foretrekker å bytte ut den orginale plastikk pumpa mot en i alu, sies å få bedre "feeling" på clutchen da.

 

Ikke vet jeg :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i Bowtietwister :)

 

Står masse om dette og hvor og hvor stort du skal borre på nettet rundt.

 

Manger foretrekker å bytte ut den orginale plastikk pumpa mot en i alu, sies å få bedre "feeling" på clutchen da.

 

Ikke vet jeg :)

 

 

Satt og lurte litt på om jeg hadde det problemet siden jeg bruker Tilton pedal stell og har skjøta den orginale slangen med en litt tynnere før den går inn master pumpa ved pedalen.

 

Men hvor satt den innsnevringa? nede ved der slangen er tilkoplet slavepumpa? eller oppe ved hovedpumpa?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og lurte litt på om jeg hadde det problemet siden jeg bruker Tilton pedal stell og har skjøta den orginale slangen med en litt tynnere før den går inn master pumpa ved pedalen.

 

Men hvor satt den innsnevringa? nede ved der slangen er tilkoplet slavepumpa? eller oppe ved hovedpumpa?

 

Era

 

Husker ikke i farten, men om det var i slave sylinderen det var tro......

 

Sjekk ls1tech.com

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye veier en ls1?

 

Vi veide en komplett motor og T56 gir, mede ALLT + litt til. (starter, eksosmanifoiler, servopumpe, vannpumpe, dynanmo, ac kompressor, ledningsnett og hjerne og til og mer MAF sensor og hele pedal settet med clutch pumpe og ALT)

 

Den veide rett under 300kg.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har handla LS-ein fra USA før? Erfaringer? Mulig å få til en bedre deal enn fra f.eks forhandler i Noreg?

 

Kan nok få det litt billigere da ja, men om det mangler noe eller er noe annet monkey buisness med motor eller gir, ja da sitter du i saksa...

 

Selfølgelig et worst case senario da :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok få det litt billigere da ja, men om det mangler noe eller er noe annet monkey buisness med motor eller gir, ja da sitter du i saksa...

 

Selfølgelig et worst case senario da :)

 

Okay, ser den. :)

Hvis det er noen her inne som veit av motor, evt. har seriøse kontakter i UZA, skrik ut!

PS. tomatkasse er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår