Gå til innhold

ØK: VW Boble eller annen veteranbil - Under 25 000

Ranger emnet

purity

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne kjøpe en VW Boble eller en annen veteranbil. Gjerne som et prosjekt, siden jeg ikke får lappen før neste år, men ikke med _for_ mye gjenstående arbeid.

Jeg bor på Karmøy i Rogaland, og bilen bør ikke befinne seg så alt for langt vekke, men i området rundt Etne går også greit (maks en times kjøring i derfra?), for vi har hytte der i nærheten.

Inntektene mine over sommeren kommer på ca 25 000, så dette vil bli maksprisen jeg kan gi for bilen.

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kommet i kontakt med en som har en '68 Boble 1300 til salgs som jeg er interessert i. Derfor lurte jeg på om dere kunne gitt noen råd.

Han sier "Motoren bruker litt olje slik de ofte gjør, men tror mesteparten er fra simring. har vært sånn siden jeg kjøpte den, har ny pakning, men har ikke rotet meg til å gjøre noe med det enda." Er dette riktig? At problemet kan fikses ved å bytte simmeringene?

Videre sier han "Girkassen har det med å hoppe ut av 1 og r. fått beskjed av mekaniker om at det sannsynligvis er en justeringssak." Han sier at det kan komme av to grunner, enten at giren må justeres (gjort på no time) eller at jeg kan bytte girkassen. Å justere giren koster visst 200 kr hos en mekaniker, og å bytte girkasse sier han koster 1000 kr brukt. Begge deler kan også ifølge han gjøres selv om jeg kan rette veien på en skiftenøkkel, for både Hayes Bok og "How to Fix Your Beetle DVD" følger med. Virker dette som korrekt informasjon?

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kommet i kontakt med en som har en '68 Boble 1300 til salgs som jeg er interessert i. Derfor lurte jeg på om dere kunne gitt noen råd.

Han sier "Motoren bruker litt olje slik de ofte gjør, men tror mesteparten er fra simring. har vært sånn siden jeg kjøpte den, har ny pakning, men har ikke rotet meg til å gjøre noe med det enda." Er dette riktig? At problemet kan fikses ved å bytte simmeringene?

Videre sier han "Girkassen har det med å hoppe ut av 1 og r. fått beskjed av mekaniker om at det sannsynligvis er en justeringssak." Han sier at det kan komme av to grunner, enten at giren må justeres (gjort på no time) eller at jeg kan bytte girkassen. Å justere giren koster visst 200 kr hos en mekaniker, og å bytte girkasse sier han koster 1000 kr brukt. Begge deler kan også ifølge han gjøres selv om jeg kan rette veien på en skiftenøkkel, for både Hayes Bok og "How to Fix Your Beetle DVD" følger med. Virker dette som korrekt informasjon?

Kan være pakningsringen på svinghjulet som lekker.. Enkel sak å fikse :) Det at den hopper ut av gir er som sagt en justeringssak, enkelt å greit på et veksted, det gjør de fort :) Girkasse er lett å få tak i brukt på http://www.vw2you.com forum siden.. Kjøp Haynes og Bugme DVD`ene er detaljert.. Liker DVD seriene..

Som sagt er boble en enkel å grei bil å skru på, å deler er det nok av både nye og gamle :)

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye arbeid er det egentlig å bytte motor i en Boble, og hva ligger relativt gromme motorer på?

det er ganske "lite" arbeid å bytte motor på bobla. er fire skruer som holder den fast i tillegg til div ting rundt omkring som må taes av først. pris på moter varier vel mykje... usikker på ke som er grom for deg? :) finn litt av kvart på http://www.vw2you.com ligg ein del T4 motorer og slikt der...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider