Gå til innhold

fleksibel del i eksos etter turbo m/v-band

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

Som topic lyder - noen som har et forslag til en BRA fleksibel slange/ledding i 3" jeg kan ha på downpipen min eller rett etter downpipe?

 

på forrige anlegget hadde jeg sånn flexi sak fra biltema, men der ble det nok frieksos gitt, tror ikke den tålte varmen...

 

må da vel være noen andre som kjører med v-band flens ut fra turbo som har en fiffig løsning på dette?:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje litt offtopic, men hva skal du med det? flexer motoren din så mye?

 

Har sikkert noe slags "coustom" eksos der han bruker slange fra turboen til å koble seg på resten av eksosen bakover isteden for å bruke rør.

dårlig forklart, men håper du forstår.

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tess har fleksibel eksosslange som tåler det meste...selges i den lengden og diameteren du vil ha, og koster rundt 800 kr/m for 2,5". Den er rustfri og tåler sveising.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For når eksosen er oppspent mellom turboen, blokka etc og det blir varmt utvider det seg! Da er det greit at noe flekser! I tilleg har du altid motorvibrasjoner og vridning!

 

jo det er jeg helt med på! men er vel ikke så vanlig at selve eksos anleget er sveisa fast i karossen? og da er det vel ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er jeg helt med på! men er vel ikke så vanlig at selve eksos anleget er sveisa fast i karossen? og da er det vel ikke noe problem?

 

Jeg bruker iallefall ha en feste nede på blokka, samt oppe på turboen! Og fleks mellom dem! I tillegg vil det være vibrasjoner og bevegelse mellom turboen og et gummioppheng i karosseriet også!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbojonas: hvis du leser topic så ser du at det gjelder en turbo der jeg har V-BAND FLENS!!!! Du har nok en ring som presser enden av eksosen mot en kon på turboen og fester det med tre skruer? Da kan du godt få lov å kjøre uten noe flexibend i anlegget, men kjøp deg en turbo med v-bandflens på, og monter anlegget uten noe som gir etter og ta deg en kjøretur...

 

og nei - jeg har ikke spurt deg om du synes det høres ut som jallamekk.

 

ontopic: Hvordan blir det å sveise inn en rustfri bit i et JT-anlegg da? det er vel aluminisert/galvanisert svartstål eller såntno? spiller vel kanskje ikke noe rolle siden det er så langt fremme og er varmt og tørt hele tiden?

 

Grunnen til at jeg spør er at det var en som mente at det ville bli en del tæring mellom rustfritt og svartstål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår