2Fat 2Fly Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Kan man øvelseskjøre Med Fotbrekk? har ikke sett noe om dette Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tee-Zee Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Ja! =) Var regler om at man måtte ha håndbrekk mellom setene før, men de gjelder ikke lengre. :) Siter fotoklubben - member #4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 har sagt det til mor men får ikke overbevist henne ;S Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvor parkeringsbremsen er plassert har ingen betydning. Ikke så lenge bilen er i forskriftsmessig stand, er manuelt giret( hvis det er vanlig sertifikat du skal kjøre opp til ) At den er tydelig L-merket, at ledsager har hatt lappen i mer enn 5 år, og er over 25år. osv sov.. Les på linken... Her har du reglene for øvelseskjøring: http://www.vegvesen.no/forerkort/ovingskjoring/oving_kl_B.stm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvis din mor er i tvil kan du jo bare få henne å ringe til trafikkstasjonen/Statens Vegvesen. Blir hun ikke overtalt da. Ja da kan du vel bare glemme å øvelseskjøre med henne... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Takker :) Da skal jeg få hene overtalt :D Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvor parkeringsbremsen er plassert har ingen betydning. Ikke så lenge bilen er i forskriftsmessig stand, er manuelt giret( hvis det er vanlig sertifikat du skal kjøre opp til ) At den er tydelig L-merket, at ledsager har hatt lappen i mer enn 5 år, og er over 25år. osv sov.. Les på linken... Hva slags gir bilen har har ingen betydning. Vår eneste bil har automat, noe som gjør at mesteparten av øvelseskjøringa mi (dessverre)foregår med automat. (Har ingen problem med å kjøre med manuell da...). Må også ha ekstra speil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 har sagt det til mor men får ikke overbevist henne ;S Kan du ikke bare vise henne denne tråden da? :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Kan du ikke bare vise henne denne tråden da? :) Eller linken til eirikgt! :) Forøvrig kjører jeg uten L. Må vel innrømme det. Enkelt og greit slipper jeg forbikjøringer i 80-sona selv om jeg selv ligger i 90. En rød L fører til uventet mange forbikjøringer. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tee-Zee Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Men du vet vel at hvis du kjører uten L, så kan du risikere at ledsageren din mister lappen, og du får utsettelse? :) Siter fotoklubben - member #4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Men du vet vel at hvis du kjører uten L, så kan du risikere at ledsageren din mister lappen, og du får utsettelse? :) Jupp. Men kjenner du tjenestemannen som stopper deg går det normalt sett bra. Og de fleste pleier å forstå det godt. I en større by hadde jeg aldri turt det, litt for risky. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Eller linken til eirikgt! :) Forøvrig kjører jeg uten L. Må vel innrømme det. Enkelt og greit slipper jeg forbikjøringer i 80-sona selv om jeg selv ligger i 90. En rød L fører til uventet mange forbikjøringer. Har selv opplevd å bli forbikjørt når jeg lå i 80 i 60-sona. Tydelig at folk ser rødt når du har en L klistra bak. Ligger normalt 10-20 over(på speedo ihvertfall) og blir forbikjørt uansett for så å ligge å stange bak de etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Bra at ledsagerne deres lærer dere hvordan man skal kjøre i trafikken, smart å lære å ligge over grensa:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Bra at ledsagerne deres lærer dere hvordan man skal kjøre i trafikken, smart å lære å ligge over grensa:P Det kallles å holde følge med trafikken... Er uansett en del misvisning på spedoen, så hvis du ligger på 90 kjører du i lave 80. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Bra at ledsagerne deres lærer dere hvordan man skal kjøre i trafikken, smart å lære å ligge over grensa:P Varierer. Ligger generelt sett i 90 i 80-sona. Men er det snakk om svingete og usikker vei setter jeg ned farta. Tricket er tross alt ikke å slavisk ligge i 80, tricket er å kjøre etter forholdene. Og det gjør jeg. :) Selv som skiltet sier 80 kan jeg fint ligger helt nede i 50 om veien tilsier det. 90 på fine slake sikre veier er et like stort problem som at 16-åringer får kjøpt øl i stedet for hjemmebrent. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg