tazie Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Denne hører kanskje ikke hjemme her, siden jeg ikke vet om det er bilstereoen som har skylda.. men jeg prøver: Har koblet opp cd-spilleren min, med både rød og gul ledning(er det ikke de fargene som skal ha +12v?) direkte til +12v, av div. grunner. Dvs. At jeg må skru av anlegget manuellt før jeg forlater bilen. Men trekker dette noe strøm selv om det ikke er på, når jeg har koblet det slik? Er en pioneer DEH-P70BT. Grunnen til at jeg lurer, er at batteriet plutselig var temmelig flatt igår. Ville ikke starte. Prøvde med startkabler og det gikk greit. kjørte meg en tur og fikk ladet opp litt, kom hjem og prøvde stoppe og starte bilen ett par ganger bare for sikerhets skyld, og alt virket ok igjen. Men så skulle jeg prøve og starte bilen igjen nå akkurat, men da var den flat igjen.... kan det være stereoen min? er en VW passat 89' forresten. Takk for svar Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Har litt av samme problemet. Noe som jeg er temmelig sikker på er at det ikke er spilleren som "tømmer" bateriet dersom den er AV. Men om den er i "Idle" (det kan nemlig min spiller være.) så tar den strøm. At du fikk start på den rett etter du var ute å kjørte er mest sansynlig fordi bilen var varm. varm bil er lettere å starte. pluss at når bilen er varm er batteriet også litt varmt, og et varmt batteri er "bedre" enn et kaldt batteri (noen som kan bekrefte dette btw, er ikke helt sikker på det siste utsagnet :) ). Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Om du tar av displayet skal den slå seg helt av, men ang. start og stopp av bilen, tenk litt over at det kan ta opp til 30 minutter å lade opp batteriet med den strømmen du brukte for å starte bilen. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 ja.. men det jeg glemte om nevne er at anlegget har stått som det gjør nå i snart 1mnd.. så da er det vel litt rart at den plutselig NÅ skal begynne og tømme batteriet? Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Kan jo være batteriet som er defekt da.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 eller dymanoen som er sliten og ikke får ladet som den skal ;) men har en knapp på Zetec sitt svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Går det ikke bare ann å teste med voltmeter? Om batteriet har 14v spenning når bil sviver så er det IKKE dynamoen det er noe galt med. Og batteriet bør vel ha 12 - 12,5v når bilen IKKE sviver. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Batteri er mer eller mindre nytt, og dynamoen fungerer. Prøver og lade det skikkelig opp inatt, med lader. igår kjørte jeg jo bare en tur. får se hva som skjer.. Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 kan være børsteregulator'n eller laderegulator som det også kalles... hvis den er slitt så blir ikke batteriet ladet så bra som hvis den hadde vært ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Ang stereoen, så koble et multimeter i serie med spilleren så ser du fort hvor mye strøm den trekker når den er av. Spillere flest forventer vel at den røde kabelen blir koblet fra når bilen er av, så du kan evt lage deg en egen bryter. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 kan være børsteregulator'n eller laderegulator som det også kalles... hvis den er slitt så blir ikke batteriet ladet så bra som hvis den hadde vært ny Er det spenningsregulatoren i dynamoen du mener? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Er det spenningsregulatoren i dynamoen du mener? det er den greia bak på dynamo med 2 sånne børster. hvis den heter spenningsregulator så beklager jeg at jeg skrev feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 det er den greia bak på dynamo med 2 sånne børster. hvis den heter spenningsregulator så beklager jeg at jeg skrev feil :) Hakke peil. har bare hørt om den såkalte spenningsregulatoren som sitter i dynamoen, så jeg lurte på om børsteregulator'n eller laderegulatoren var noen andre navn for samme "dingsen" :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 tror det er sammagreia jeg... bare folk skjønner hva det er så er jo det greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.