Gå til innhold

EU kontroll med manglende Cat

Ranger emnet


n0stra

Anbefalte innlegg

Kravet er jo automatisk justerbare lykter da, i tillegg til lyktespylere. Det holder ikke at du kan justere lyktene selv inni bilen. Men generelt vanskelig å få godkjent ettermontert xenon.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.Xenon er ikke lovlig,det veit jeg,bilen min gikk ikke gjennom EU-ok pga ettermontert xenon kitt..Selv om jobben var bra gjort,hadde spylere på frontlysa,klart glass,høydejusterbare frontlys..Grunnen var rett og slett det at det ikke var orginalt,og de ikke justerte seg etter hopper i veiene,belasting på bakaksel,det her var på Snapdrive Jessheim.

 

Les hva jeg skriver da, din tosk. Det må godkjennes på trafikkstasjon, selvfølgelig blir det ikke godkjent om du møter opp på EU-kontroll uten å ha fått det godkjent først.

 

Jeg gjentar; det er fullt lovlig å ettermontere xenon, så lenge det gjøres riktig. Du har jo helt klart gjort det feil, noe du forsåvidt bekrefter ved å si at de "ikke justerte seg etter hopper i veiene, belasting på bakaksel".

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESPSKO...Hvor gml er du?,tosk kan du og morra di være..

Du for dra til biltilsynet da,med et xenon kitt montert på bilen din,som er ettermontert.Så kan du vise meg vognkortet,så skal jeg se om du for et stempel i vognkortet..

Og jo,er ikke jeg som startet tråden her med lys,og hvor dum ESPSKO er.Jeg svarte bare til en annen på tråden her,som kom på lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESPSKO...Hvor gml er du?,tosk kan du og morra di være..

Du for dra til biltilsynet da,med et xenon kitt montert på bilen din,som er ettermontert.Så kan du vise meg vognkortet,så skal jeg se om du for et stempel i vognkortet..

Og jo,er ikke jeg som startet tråden her med lys,og hvor dum ESPSKO er.Jeg svarte bare til en annen på tråden her,som kom på lys.

 

Enten er jeg eldre enn deg, eller så fulgte jeg bedre med da vi lærte om både rettskrivning og folkeskikk på skolen.. :rolleyes:

 

Jeg har originalmontert xenon og null behov for å ettermontere, men om du ikke klarer å sjekke om det faktisk er lov selv kan du jo ta en titt på disse linkene;

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/155142-xenon-guide.html

http://www.automester.no/automester/frontend/files/CONTENT/Xenon_ulovlig.pdf

 

Sitat fra den siste linken (som er en PDF):

Ettermontering av Xenon lys er tillatt hvis man benytter komplette ettermonteringssett, lik de Hella

selger. Slike sett kan i dag leveres til Audi A3, BMW 5-serien, Ford Focus, Mercedes-Benz E-klasse,

Opel Astra, VW Golf IV og lastebilene Mercedes-Benz Actros, Scania BR4 og Fiat Ducato.

 

Jeg har ingenting imot at folk retter på meg når jeg tar feil, men når det er du som driter deg ut vil jeg ha meg frabedt den slags prat. Hva den enkelte trafikkstasjon sier og gjør er ikke alltid det samme som hva som er tillatt eller ikke, dessverre. Dessuten sier du jo selv at din ombygging ikke var i henhold til regelverket, da du ikke hadde automatisk høydejustering.

 

...og da regner jeg med at vi kan legge diskusjonen om xenon død i en tråd om manglende katalysator.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er da,har en bil med orginal montert xenon lys,skulle ønske jeg var like heldig som deg..For jeg har jo aldri hatt det,eller har..Regner med at du er eldre enn meg,som skryter på seg at han har orginal montert xenon lys,og en som har lite å gjøre på fritiden,som drar opp regelverk på en tråd som har med eksos å gjøre..

Men uansett,så ønsker jeg deg lykke til videre,når en av pærene på bilen din ryker,for det er jo kjempe billig..

Og nå legger jeg tråden her bak meg..

God natt stupidoooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 84-modell golf uten katalysator (selvsagt) På eu-kontroll ga snap drive meg for høy co2 (punkt 8.2) Jeg trodde biler uten katalysator ikke hadde co2 krav. Det fikk jeg bekreftet med en telefon til biltilsynet. Er det verkstedet som prøver å lure meg her eller er det noe annet en katalysator som er problmet? Målt avgass var foresten 5.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår