n0stra Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Hvor mye pes er det å finne noen fornuftige verksteder som utfører eu test som kan "overse" en manglende katalysator? Som sagt, de vet jo at man bare kommer til å bytte til det gamle grenrøret, vise bilen med cat, så kjøre tilbake og bytte om igjen. Vet også at emisjonen fra nyere biler minus cat gjerne ligger nesten på samme nivå som eldre biler med cat. Det aktuelle grenrøret er med innebygget testpipe som består av en flexpipe som nesten ser ut som en catalysator når man ser under bilen også visuelt sett. Lurer bare om noen har erfaring med slikt eller har noen tips å gi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 finnes mye jalla verksteder som er gode med sånn, uten at jeg kan gi deg noen spesifikke desverre... :) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Lever bilen og sjekk.. jeg har gjort det med mine 3 siste, og aldri fått påpekninger på manglende cat... blitt sjekket henholdsvis på: volvo, mekonomen, volvo... Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Går ofte greit. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 ta av cat`en og røst ut all innmaten. Funker det og, så lenge de ikke er kresen på emisjon. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 finnes ikke et punkt på kontrollseddelen som heter "Manglende katalysator". så lenge avgassene er i orden kan de i prinsippet ikke gi anmerkning på at katalysator er avmontert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 er mangen punkt som ikke finnes på en mangel lapp gitt.... men d kan de skrive i feltet under. og katalysator er vel så vidt jeg vet påbudt? men slår vel ikke noe serlig ut på avgassmåling og tviler på at noen på et verksted bryr seg om sånnt. visst eieren av bilen ikke vil ha den der er d jo lite de på verkstedet kan gjøre med d alikevel. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Katalysator er vel påbudt på alle biler som er reg. etter 31.12.1989(eller der omkring) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 er påbudt ja, men står ikke i PKK veiledningen at man skal kontrollere at katalysator er tilstede. er selvfølgelig kverulering det her, men som sagt, er avgassene innfor har de i bunn og grunn ingenting å anmerke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Står heller ingen plass at ettermontert xenon ikke er lov... De har mange regler som man skal lete lenge etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Katalysator mangler er nok et underpunkt det gitt. Husker ikke om det er under eksosannlegg eler avgass. Og jeg har enda ikke sett noen bil som har klart avgasskravene uten. Er ikke bare CO under 0,5 som gjelder Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Willy's verksted ;) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Står heller ingen plass at ettermontert xenon ikke er lov... De har mange regler som man skal lete lenge etter. Og hvilken planet lever du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Står heller ingen plass at ettermontert xenon ikke er lov... De har mange regler som man skal lete lenge etter. Ettermontert xenon er ikke ulovlig det, så lenge du har gjort det riktig og sørget for å få det godkjent på en trafikkstasjon på forhånd... Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Feil.Xenon er ikke lovlig,det veit jeg,bilen min gikk ikke gjennom EU-ok pga ettermontert xenon kitt..Selv om jobben var bra gjort,hadde spylere på frontlysa,klart glass,høydejusterbare frontlys..Grunnen var rett og slett det at det ikke var orginalt,og de ikke justerte seg etter hopper i veiene,belasting på bakaksel,det her var på Snapdrive Jessheim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg