Gå til innhold

Prosjekt Coco Jamboo...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Da legger jeg ut en prosjekt-tråd som lovet... Jeg har ganske klare planer for denne, men det står mellom to stil-arter som egentlig er ganske nære hverandre på flere måter...

 

Men som på Nastycabben, så velger jeg å holde korta litt tett inntil kroppen for å være så innovativ som mulig... :boxers

 

Utgangspunktet ble kjøpt av Capri X-pack her på forumet, og var egentlig ikke ment at jeg skulle kjøpe inn da jeg har nok prosjekter stående som skal ferdig-stilles.

 

Men en 77 4-dørs Golf er som Bösher Onkäl sier, hønsetenner...

 

Bilen er en 77 Golf LS med 1.6 liters motor som er rullet ca. 145 000 km.

Veldig lite rust til å være en så gammel bil og hel innvendig var den også.

 

Bilen blir å holde orginal-fargen, selv om jeg personlig mener at det finnes mer spennende farger fra denne tids-epoken...

 

Bilen blir oppdatert til GLS-nivå med det medfører, farget glass, annet teppe og dashbord med midtkonsoll... Siden jeg ønsker selv og gå et nivå opp når de gjelder finish på bilene mine, blir det også lagt vekt på et strøket motorrom og understell...

 

Det er mye krom på bilen, og alt skal derfor lakkes svart... :shake

 

Hehe, bare tuller... Det blir seff mye krom både innvendig og utvendig på bilen. Interiøret blir beholdt slik det er, det var så helt at det iseg selv er unikt...

 

Men for å få dere litt igang, så er det endel ting som jeg trenger...

 

- el.tak fra Polo Open Air o.l, om dere ser en slik på huggeren der dere bor gi meg et vink.

 

- gammel type takgrind av metallisk utførelse

 

- Gammel type camping-vogn av liten fabrikat eller en eldre kombicamp som skal selges billig...

 

De fleste av dere har jo sett bildene som ble lagt ut i tråden til Capri X-pack, så legger bare ut et par her i første omgang...

 

Bilde_138.sized.jpg

 

Idag har bilen blir sånn noenlunde rengjort innvendig, og med en skikkelig rens av både tepper og seter så vil dette interiøret bli helt hundre... :)

 

Bilde_331.sized.jpg

Bilde_332.sized.jpg

 

Bilen blir nå satt bort til jeg har fått gjort unna endel arbeid på GT'n min, den står først i køen nå... (tror jeg)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir kult dette tror jeg, liker aa f0lge med paa Golf 1 prosjektene til de paa vaerste, eller de med kjennskap til dem :p

 

morro aa se einsere bli shina opp og satt i god stand, jeg ble tilbudt en einser i str0ken stand, bare falma i lakken da jeg var 17, angrer at jeg takka nei, var naturfag laereren min som ville selge sin.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja. Var en tråd jeg ventet på. Dette kan, og blir nok, utrolig bra:) Blir spennende å følge med fremover. 4dørs einser er det ikke akkurat 13 av på dusinet. Liker de planene du har avslørt.

 

Det er mye krom på bilen, og alt skal derfor lakkes svart... :shake

Må ikke skremme folk på den måten:op

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stakk Dr.Turbo innom med taket som han hadde vært innom en hugger i Hønefoss og henta til meg, tusen takk... :tannløs

 

Bilde_338.sized.jpg

 

ManiaCoupe måler, og det ser ut som Polo-skyvetaket passer på en prikk... :crazysant

 

Bilde_339.sized.jpg

Bilde_340.sized.jpg

 

Dinglevims kom med en genial detalj til prosjektet, og det kommer vi tilbake til ved en senere anledning...

 

Her er i allefall felgene jeg vurderer å bestille fra "over there" til bilen... 7 og 8 x15...

 

132026889RjWIxj_ph.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det dere som tok det taket :boxing ...var der før helga og så etter taket og bilen...men var for seint ute gitt, taket var borte :angry

 

Vi har taket på det meste vi vettu... :hello:

 

 

Skjedd noe mer her i det siste da?

 

 

Nei, ikke annet enn at bilen begynner å ta form inni hue mitt... hmmmmmmmmm

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår