Gå til innhold

Prosjekt Coco Jamboo...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får bumpe denna tråen opp på topp igjen.. å spørre om hvordan "stil" blir det på Passaten? lav å små/breie felger?

 

Ja, om du ser på 80 GT'n slik den var ifjor er dette ikke langt fra sannheten... ;)

 

Audi 80 GT og Passat TS er i bunn og grunn samme bilen, bortsett fra bakpart og emblemer...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Må bare legge ut dette her til advarsel for evt. andre.

 

Jeg kjøpte denne bilen av Capri-X-pack her på forumet og ble lovt at han skulle ettersende salgsmelding til meg.

 

Ukene gikk, måneder også helt til jeg fant ut at jeg skulle selge den videre og Valleh her på forumet kjøpte den og ha begynt å sette den i stand.

 

Jeg purret på Capri-X-pack x-antall ganger og han lovte å sende. Siste gang jeg sendte PM til han var 18 november og har verken hørt eller sett noe til han siden.

 

Idag kontaktet jeg hun som eide bilen før Capri-X-pack kjøpte den og da skjønte jeg jo hvorfor han ikke hadde salgsmelding. Han hadde nemlig ikke betalt den selv, og skyldte på at han ikke hadde penger. Men selge bilen videre, det kunne han.

 

Nå var dama kul og sa at dette var en sak mellom dem, så hun ville skrive under salgsmeldinga. Så alt ordner seg.

 

Så dette er en liten tankevekker ikke bare det å holde seg unna Capri-x-pack, men også ikke kjøpe en bil UTEN at dere har salgsmelding med dere når dere drar avgårde med bilen.

 

Jeg er ganske dreven på kjøp og salg av bil, men selv jeg gikk fem på. Sjekk også legimentasjon på den dere enten selger eller kjøper bil med.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti noe av det samme selv for et par år siden, kjøpte en kadett gsi av en for 2700 kr, og det syntes jeg var kjempe billig, fikk med salgsmelding jeg, men IKKE nøkkel (???)

Han skylte på han hadde mista den..

 

Men jeg skiftet dør/tenningslås og fikk registrert bilen og det var ingen problemer.. men så et par mnd etter ringte eieren som hadde hatt den før han jeg hadde kjøpt den av, og da viste det seg at han ikke hadde betalt ei kr for den, og skulle egentlig gi 30 000!!

 

Men han sa jo også at det var en sak imellom dem, for han hadde skrevi salgsmeldinga før han fikk penger, men han hadde ikke gitt fra seg noen nøkler..

 

men jeg burde ha skjønt det da det manglet nøkler osv..

 

Så sier bare pass på! :)

 

Btw: Ikke meninga å ødelegge tråden til Polardego her men..

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Som Håkon har nevnt tidligere i tråden, er det jeg som har overtatt denne bilen. Etter litt om og men, ble det skilter på den. Jeg har fått den EU-godkjent til mai 2009, så nå er det bare å kjøre:) Kjørte bilen ned til Grimstad i dag, hvor jeg studerer. Jeg har flekket litt, da det var endel rustflekker på dører og slikt. Felgene har også fått seg en kjapp omgang hammerslaglakk, for å se litt bedre ut enn før. Planene er ikke så radikale som de Håkon hadde. Det blir nok kun senking og noen tidsriktige alu.felger på sommerhjula. Muligens en takgrind. Har hatt bilen hjemme hos foreldrene mine i Tysvær inntil nå, men nå blir dette bruksbilen min fremover. Skal prøve å legge ut noen bilder, men har aldri gjort det før, så vi får se hvordan det går. Bilen er ganske møkkete nå pga omkjøring på våt grusvei ved E18 ved Lillesand i kveld.

 

Kristian

 

Bilde002.jpg

 

Bilde004.jpg

90' Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg er på jakt etter senkesett til bilen og har sett litt på ebay.de. På enkelte senkesett står det tüv-godkjent fra 08/79 og utover. Hva er det som gjør at de ikke er godkjent på eldre biler enn dette? Ellers er det bare å si ifra om du har et senkesett og selge. Enten et komplett senkesett eller et justerbart.

 

K

90' Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter senkesett til bilen og har sett litt på ebay.de. På enkelte senkesett står det tüv-godkjent fra 08/79 og utover. Hva er det som gjør at de ikke er godkjent på eldre biler enn dette? Ellers er det bare å si ifra om du har et senkesett og selge. Enten et komplett senkesett eller et justerbart.

 

K

 

På de eldre bilene er det tynnere gods i fjærbeinsinnfestinga på hjullagerhuset. Merka dette da jeg satte KW-gewinde på Lusa, som er ett år nyere enn din (men med samme hjullagerhus). For å løse dette behøver du bare å demontere "innlegget" i innfestinga til et originalt fjærbein fra en Golf nyere enn 1979-mod og sette dette inn i fjærbeinsinnfestinga til gewinden. Da får du ikke lenger de håndfull mm slakk i innfestinga som du ville fått uten. Eventuelt må du kappe til platebiter og legge i mellom, men førstnevnte løsning ser mest ryddig ut (om noen i det hele tatt legger merke til det).

 

Uten platebiter eller innlegg vil du slite med å få fjærbeinet til å sitte skikkelig på plass.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Er det problem med å få det godkjent hos biltilsynet om tüv-papirene sier 08/79->

 

For å være ærlig aner jeg ikke. Noen er i stand til å bruke hodet om du forklarer hva forskjellen går ut på og at du har oppgradert bilen til etter 1979-standard.

Men andre ting kan bli mer interessante: I en del TÜV-papirer til understell står det oppgitt hva slags dekk-/felgkombinasjon som testene er utført med. Resultatet er at enkelte kontrollører tolker dette som at dette er den eneste godkjente dekk-/felgkombinasjonen og da ikke vil godkjenne andre dekk-/felgkombinasjoner, til tross for at du har papirer fra dekk-/felgprodusent som sier at de går god for dette.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår