nicoloco Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Tøfft med gps! Kjørte hjemmefra i Larvik til en spesifisert adresse i London (!) uten å svinge feil en gang og korteste vei! Prøv DET uten navigasjon! ;) På min skulle det derimot ha vært varsling om bomstasjoner og lignende. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190racing Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Hvilken GPS har du da? Siter ¤ 1986 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 - Solgt ¤ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Har GPS i jobb bilen, å velger av og til noen rare ruter. Skulle f.eks. fra Sortland til Narvik, da ville den at vi skulle ta Løding-Bognes ferga. Satt et via punkt ved Tjelsund bru for at han skulle lede oss inn på den veien vi viste var enklest, men da ville den at vi skulle ta ferga som går mot Harstad. Den enkleste ruta er jo bare å følge E10. Dette er en Garmin Quest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Figgi Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 bruker gulesider sine kart jeg:D Siter Vw Golf Highline 01' (x) Subaru Impreza gt 99' (x) VW polo 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Synes prisnivået er for høyt til at det er aktuelt. Skulle gjerne hatt en når jeg skal til Tyskland i høst, men jeg synes ikke det går an å kjøpe seg en når en bare har bruk for den ved to anledninger i året. Et kart koster vel 40 kroner? Dessuten er det synd at de billigste bare dekker Skandinavia.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 bruker gulesider sine kart jeg:D Bruker hodet det jeg er kjent, ellers så går det på gulesider eller naf boka. GPS er kjekt for å se avstander ol. Men av og til må man fortelle gps'n hvor man vil kjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 GPS er ett fint hjelpemiddel, men hjelper å bruke hodet og kartbok i tillegg.. Bruker alle tre i forbindelse med jobb. Hadde vært hjelpesløs med bare navigasjonen. Kjører forsåvidt med en Navman PDA med TomTom 5 og nyeste utgave av Scandinavia Plus. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Har ikke gps selv, men låner pappa sin på turer. Garmin nuvi Helt genialt, hele greia er bare en skjerm omtrent, bare 1 knapp, av/på. Resten er touchscreen. Har aldri fått opp rare ruter eller ruter som er feil. Og om JEG skulle kjøre feil, så tar det 2sek før en ny rute er blitt lagd. Mange funksjoner også. Så skifter den til nattmodus (sort kart istede for lyst) når det blir kveld. Ellers er det jo en kjekk modus, der du bare ser ting som fart, gjennomsnittsfart, stoppetid, kjøretid, distanse, toppfart osv. Denne koster vel 5-6tusen nå med hele europa på. Men kart kan vel lastes ned som warez? Er også andre funksjoner som jeg aldri bruker, mp3spiller, ordbok og noe slikt. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Kjørte ca 1200 km i helgen med Mio 269+: Var min første tur med den. Koster ofte 5000-5500 kr. i butikkene men kjøpte på salg til 4000. Det var en jævlig rå opplevelse, du skjønner akkurat hvor du er, og ser tid til ankomst (det jeg digga mest). Også måten du får informasjon på "antall meter igjen til neste sving/rundkjøring" er helt rått. Utrolig hvordan de har fått med så mye veiinformasjon. Men det var masse feil på fartsgrensene som var skuffende, utrolig mange steder med fotobokser der det stod 80 på skjermen mens det var 60 sone, og andre steder stod det 90 på den mens det var 80 sone. Litt fornøyd fordi navigasjon er gøy, litt misfornøyd fordi den ikke er uten bugs og det bare står ikoner på skjermen og ikke forklaringer på hva ikonene betyr (slitsomt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Bruker laptop med MS AutoRoute 2006 og Haicom GPS-sender.. Fungerer bra hittil vertfall, og koster lite (rundt 1000 for sender og program) i forhold til en vanlig GPS.. Ikke helt stabil, den mener f.eks det fungerer greit å kjøre på gang og sykkelsti i Sverige, spesielt når ei bru på den sykkelstien ikke var bred nok til en bil en gang.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 jeg har tomtom1 sin gps sak, den er vanvittig bra og enkel å kople til pc for å laste inn korrekt fotoboks opplysninger :D er ikke så dyr heller.. 3400 Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Bruker selv laptop, haicom, autoroute i firmabilen, og bruker Pioneer Avic X1-BT i privatbilen, kongenavigasjon på den spilleren, med høy nøyaktighet og mange muligheter :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Bruker selv laptop, haicom, autoroute i firmabilen, og bruker Pioneer Avic X1-BT i privatbilen, kongenavigasjon på den spilleren, med høy nøyaktighet og mange muligheter :) Bruker du standard Autoroute, eller har du lagt inn noe oversikt over f.eks fotobokser..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Bruker bare standard, har ikke noe behov for oversikt over fotobokser da jeg vet hvor alle står der jeg kjører med firmabilen. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 spørsmål, om du vet hvor alle bokser står der du kjører..da vil det si du er meget kjent der.. hva er da vitsen med gps?? hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg