Gå til innhold

ulyd når motorrommet er kalt.

Ranger emnet


Torodd

Anbefalte innlegg

Har en ulyd i motorrommet når bilen er kald.... lyden er helt umulig og lokalisere men tror og mener på at den kommer fra høyre side i motoreommet (rundt dynamoen og servoen) har brukt et hult jern rør og prøvd og lytte runtomkring men uten resultat... og kommer kun om morgnen når bilen har stått over natten å er HELT KALD, lyden kan vare opp til 10 min. Lyden kan minne meg om en slaks klakre lyd (eller noe av den samme lyden som du får vis du holder en ledning inntill en plastvifte. Og ja, klima annlegget står av. kan det være servoen som lager lyden??

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Audi A4 1,8 1996mod har foresten hat lyden helt siden jeg kjøpte bilen (kjørt ca 7000km siden jeg kjøpte den) men synnes kansje at lyden har blit litt sterkere nå enn før... lyden forsvinner IKKE når jeg svinger med rattet. Kan ikke høre lyden når du sitter inni bilen. Du hører lyden lettere når du strå litt vekk fra bilen, eller ligger under bilen. vis du ruser bilen litt opp (1400 rpm eller mere) hører du ikke noe. kan sefølgelig være noe annet en servoen kansje et strammelager eller noe...

Noen som har noen ide på hva feilen kan være???

Noen tester jeg kan ta, for og sjekke eller utelukke ting??

Noen kjente svakheter som kan lage lyden...

 

Når bilen blirvarm ca 50grader så stopper lyden, og kommer ikke tilbake føre neste dag, Og ellers så går bilen som en kule

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokk ett lager som holder på å ryke.

Når lageret så blir varmt forsvinner lyden.

 

Det du kan gjøre er å slakke reima heilt, og kjenne på hvert enkelt reimhjul, kjenner du noe slakk i hjulet er lageret dårlig og bør byttes. Som oftest er det lettest å bytte alt.

 

Du bør også sjekke at reima ikke er for stram. Stram reim gjør slik at lageret får mer juling og slites raskere.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går innom vannpumpa... tok og fjernet reima. la merke til at de var slark på 1 mm på hjulet som er til servoen. får vel teste i morgen om den klakrer, når jeg starter den. men kom gjerne med forslag til hva d kan være.... men forløbig ser det ut lit og være servoen... noen som vet pris på en pumpe??

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet bilen mten reima i dag og det var null klakrelyd :D lot den stå og gå en stund på tomgang føre jeg satt på reima, men den ville fortsatt ikke klakre :S skal teste i morgen og startet bilen og ta av reima vis klakringa kommer, for og se om den fortsatt er der.

 

Men er d teknisk sett mulig at en servo kan klakre når den er kald??

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet motoren i dag å klakringen var dær som vanlig. stoppet motoren og startet den, å klaringen var dær fortsatt. Så tok jeg av reima å klakringa var forsvant, satt på reima å klakringa kom tilbake. så lot jeg motoren stå og gå litt og klakringa forsvant.

 

Det er vel 90% sikkert at det er servoen som lager klakrelyden. sjekket oljenivået på servoen og den var 2cm over max, har det noe og si??

Men ellers var olja rød og fin.

 

 

edit: for dere som lurte så var det faktisk vann pompa som lagde lyden. gadd ikke og skifte den da vi tokk reg reima... nå angrer jeg.

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår