Gå til innhold

Rengjøring av lakksprøyte + komp. spørsmål

Ranger emnet


CoilOver

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

So, i morgen tenkte jeg at jeg skulle legge på grunning med den billige biltema sprøyta. Har kjøpt 1.8 mm dyse til den.

 

Har også våtpusset den originale bakfangeren til bilen i dag, og tenker den blir blir klar til grunning i morgen.

 

Har kjøpt 1 liter hvit lastebillakk og 1 liter med grunning som jeg skal "leke" litt med. Ikke alt på en gang så klart. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha den tykke koplingen når du skal bruke HVLP pistol, og trykket skal måles når du sprøyter, dvs 2 bar på måleren år du holder avtrekkeren inne

 

Okay. 2 bar på måleren, mener du måleren som sitter på kompressoeren eller måleren på enhet med trykkregulering og vannavskiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Primera, spiller ingen rolle hvilken av dei to målerene du sjekker ved.

 

Til Porsche, når dei sier 0,7 bar, så skal det sjekkes og justeres inn ved å benytte en spesiell luftkappe med påmontert måler, dvs sprøytetrykk ut av pistolen, den luftkappen følger med dei sprøytene det gjelder når dei er nye, har du kjøpt sprøyta brukt, og den ikke er der, så kan du få tak i den der dei selger Devillbiss pistoler

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kompis :D vist du har 2 bar på sprøyta så er det bra :D når det gjelder koplinger så bør du bruke EURO (den store) den leverer dobbelt så mye luft som HANSEN den lille) koplingen gjør. men det er ingenting i veien for at du kan bruke hansen kopling, men skal du bytte til euro så må du bytte på hele systemet, er ikke vits å bare ha på sprøyta når du han en hansen lenger bak i systemet ;)

lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sette på 1.8 mm dysa som jeg kjøpte på biltema, men den sirkelrunde, sorte plastikken som fulgte med, så ikke ut til å passe noen plass, noe som fikk meg til å fundere på om hele dysesettet ikke passet til biltema sprøyta. Men der var det ingen som hadde peiling, siden biltema "proff" sprøyta ikke stod oppført i katalogen...

 

lakk8.jpg

 

Så det endte opp med at jeg måtte sprøyte på grunningen med 1.6 mm dyse. Gikk jo greit, men vurderer å kjøpe ei sprøyte som har 1.8 mm dyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår