Gå til innhold

Hvor faar man "Amcar" Forsikring?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal naa forsikre min foerste amcar, og har hoert snakk om at "du maa ha amcar-forsikring". Ja, hvor skaffer jeg det? Fant ingenting i gulesider. Gjensidige ringte meg idag og ville tilby meg forsikring men der var max kjoerelengde 3.000km og etter hva jeg har hoert faar du 8.000km hos amcar...

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der men jeg trudde det bare var hjemmesida til bladet Amcar.

Saa man maa melde seg inn i Amcar foerst? Saa tegne forsikring hos If?

 

EDIT: Uae: "Dette er forsikringen for deg som kun benytter bilen i hobby- og fritidssammenheng. Derfor må du kunne dokumentere at du disponerer en bruksbil i tillegg."

Jeg har 2 andre biler som er forsikret naa men de skal jeg selge etter hvert. Og da mister jeg jo "klassikerforsikring".

Er det noen andre som gir forsikring paa veteraer med 8.000km (eller mer) kjoerelengde?

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikerforsikring

Resultatet av over 20 års samarbeid gjør at AMCAR og If skadeforsikring i dag kan tilby medlemmene en unik forsikringsordning for amerikanske klassikere med gode vilkår og til konkurransedyktige priser.Klassiker Dette er forsikringen for deg som kun benytter bilen i hobby- og fritidssammenheng. Derfor må du kunne dokumentere at du disponerer en bruksbil i tillegg. For kjøretøyer fra 1976 eller eldre har vi skreddersydde tariffer som kun er tilgjengelig for deg som AMCAR-medlem. Vi er dessuten alene om å kunne tilby spesialforsikring for radikalt ombygde gatebiler og Street Rods. En besiktning (tilstandsrapport) og bilder er det vi trenger for å kunne gi deg denne forsikringen. Vi har besiktningsmenn over hele landet. Besiktningsdokumentene er en skriftlig tilstandsrapport med bilder som vi oppbevarer. Denne dokumentasjonen er din sikkerhet for et raskt og riktig forsikringsoppgjør dersom uhellet skulle være ute og bilen blir stjålet eller tar fyr.

 

Fremgangsmåte for besiktning

Før kasko kan innvilges på klassiker-avtalen, kreves det en besiktning av bilen. Bileier tar selv kontakt med besiktningsmannen i sitt nærområde for å avtale tid for besiktning. I utgangspunktet er det bileier som skal kjøre bilen til besiktningsmannens tilholdssted, men dette kan avtales i hvert enkelt tilfelle. Prisen for en besiktning er kr. 300,-, + evt. tillegg dersom besiktningsmannen tar bilder og/eller må kjøre selv for å få tatt besiktningen. Besiktningsmannen sender denne rapporten til AMCAR, som i løpet av kort tid ekspederer denne. Bileieren vil fra AMCAR motta i brevs form at forsikring kan/kan ikke innvilges. Biler som er forsikret i Storebrand fra før vil etter at forsikringen er innvilget automatisk bli overført til AMCAR's klassikerforsikring. Dersom bilen ikke er forsikret, eller at det er andre forhold omkring forsikringen som AMCAR bør vite om, er det sikrest at bileieren tar kontakt med AMCAR's forsikringskontor.

 

Priser

1963-modeller og eldre. Kjørelengde inntil 8.000 km

Ansvar+kasko kr. 500,-

 

1964 eller nyere, dog minimum 30 år. Kjørelengde inntil 8.000 km

Ansvar+kasko kr. 756,-

 

Ombygd 1976 og eldre. Kjørelengde inntil 5.000 km

Ansvar+kasko kr. 1.940,-

 

Prisene inkluderer fører- og passasjerulykke. I tillegg beregner If en grunnpremie på kr. 190,- pr. polise.

 

Bilen er automatisk forsikret for inntil 250.000 kroner, med mulighet for utvidelse av forsikringssummen hvis nødvendig. Egenandelen ved kaskoskade er kr. 5.000,- eller kr. 10.000 hvis bilen kjøres av et ikke-medlem på skadetidspunktet. Det stilles ikke krav til at bilen må være original, men kjøretøyet skal være i samsvar med vognkortet. All forsikring er hel-årlig, og kan kun tegnes hos AMCAR.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår