V8power Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Kunne tenkt meg litt mer fres i Chargeren. Snill 440 i 1800 kilos bil med 2,73 utveksling og 275/60-15 blir litt slapt. Bruker ca 7 sek 0-100 og kjører 201m på 9,7. Et sekund raskere på 201 og den hadde passet ypperlig i Street.Gidder ikke gå i gang med store inngrep nå midt i sesongen.Noen som har erfaring med hvor stor forskjell et bytte til 3,23 3,55 eller 3,73 hadde utgjort? Finnes det formler for dette noe sted? Bytte til 3,73 hadde jo gitt ca 25% mer vrid på hjulene i 1.gear. Noen som har målt hvor mye en converter med 500 rpm mer i stallspeed hadde utgjort? Den bruker ca 1,7 på milen nå, tror ikke 25% mer rpm hadde utgjort så veldig mye.Har kjørt andre b-bodyer med 440 3,23 og 14" hjul på 1,7 også. Motoren min er 71 modell men toppene er 75 modeller med store kammer og mindre ventiler.Toppene er vel hovedproblemet mitt. Nye topper til vinteren hadde vært supert.Gjerne alu mens jeg først er i gang.Ellers er det lett trimkam,Edelprock RPM, orginale Magnum manifolder og dobbel 2,5. Den forrige B-bodyen jeg hadde hadde også snill 440 men klarte 0-100 på såvidt over 5 sek med 3,23 og 14"dekk. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Den uskrevene reglen for Mustang i USA er: 3.73 for manuel & 4.10 for automat Jeg ville ikke gått lavere enn 3.55 ihvertfall Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 vil tro at 3.50-3.73 passer kombinsjonen din... 4.10 er skikkelig slitsomt, har en her nede som har 4.10 på sin le-mans cab... Kun for å slure..... men han fundrer på å ytte til 3.50 fordi det er skikkelig masete å kjøre... morsomt, men kjører du endel lange avstander der på vestlanndet, ja da tror jeg du vil angre på 4.10.... Men skal det bare kjøres lokalt og slures masse, jo da er det helt toppers....:wave Meningen vits å bytte lit høyere stall på konverteren.... når du har 2.75 bak... Da vil jo conv. slure hele tiden når du kjører sakte.... å det blir det liten økonomi av...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Hvorfor ikke bare bytte topper og kam da? Er jo fort gjort. I transamen min har jeg hele tiden kjørt med 2.53 utveksling. PSant da løs i nermest uansett fart jeg hadde med 275/55/15 dekk. Mopar 440 er jo også kjent for å være momentsterk, så hvorfor ikke trime motor istede for utveksling? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Joda blir nok topper,header osv senere.Må jo lakkere og stelle også, da går tiden fort=vinterarbeid. Skulle få med en 3,73 med bilen skjønner du, lurte bare på hvor mye det ville utgjøre i praksis. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Joda blir nok topper,header osv senere.Må jo lakkere og stelle også, da går tiden fort=vinterarbeid. Skulle få med en 3,73 med bilen skjønner du, lurte bare på hvor mye det ville utgjøre i praksis. i praksis? tenker du på turtall i 80 km for eksempel? finnes regnestykker på det... :) Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SamH Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Finnes en kalkulator som viser hvert enkelt gear grafisk her: http://www.balsa.no/bil/calcs/gearcalc/ Finner du ikke kassa di kan jeg legge den til. Siter Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt GearCalc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Rpm i en viss fart er jo enkelt å regne ut.Det jeg lurte på er hva det vil utgjøre for 0-100 og i tid på 201 meteren.Noen som har erfaring? Bytte fra 2,73 til 3,73 gir jo nesten 25% mer vrid på hjulene i førstegear, men samtidig så varer jo 1 gearet 25 % kortere. Hvis utveksling bytte hadde kappet 1 sekund av tiden hadde det vært vel verdt å gjøre før neste SL. Kan selvfølgelig sette på bittesmå hjul på streetlegal men det ser jo ikke særlig kult ut akkurat. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 i praksis? tenker du på turtall i 80 km for eksempel?finnes regnestykker på det... :) Har ett Excel-regneark liggende her. vaxelfart.zip Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.