Colli Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Har kjøpt meg det glimrende stativet bra Biltema! Hvilke bolter skal jeg bruke, og hvor skal jeg feste disse brakettene? I de hullene som er til clutchhus/sprengkåpen? De så litt spinkle ut nemlig. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 bruk noen bolter som passer i hullene til girkassa.. fungerer bra Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Ok, men de ser litt spinkle ut da. Tåler de vekten av en hel motor? :P Bare skru gjennom braketten og rett inn i blokken der girkassen skal festes altså? Men sant, hullet på braketten er jo så stort at alle boltene har for lite hode vel? Sorry for at jeg er litt KNOOOOOOB! :P Hehe! med k! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 hva har man skiver til:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Det er forsåvidt sant, men skruene gikk gjennom de skivene jeg hadde også! Hehe! Men jeg syns faktisk de skruene som må passe inn i de gjengene der blir spinkle. Men, men! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 motoren min har nå hengt i 4 slike skruer et år nå, har også blitt flyttet mye på. Henger da der fortsatt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Ok, de tynne drittene som du fester clutchhuset med til blokken? Da skal jeg skaffe meg 4 slike, så er det i boks! Takk for hjelpen karer. Litt lettere å skru på enn når den står på gulvet. Hehe! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 tynne drittene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Ikke akkurat tynne nei. Slik har jeg gjort det: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 er jo ikke verre enn å borre opp hullene i motorbukken å bruke større skiver.. enhver idiot har lært seg å jukse ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 De skruene som står der tåler vekten av en V8 motor.... Når du sier spinkle bolter, så må du ta en titt i tabellen over hvor mye en M12 8.8 skrue tåler, det er adskillige hundre kilo.... På bare EN!! Sett to i øvre kant som på det bildet ss242 la inn, også anbefaler jeg å bruke det som er i nedre kant av hullet til starteren for ikke å få så stor vektarm.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 De skruene som står der tåler vekten av en V8 motor....Når du sier spinkle bolter, så må du ta en titt i tabellen over hvor mye en M12 8.8 skrue tåler, det er adskillige hundre kilo.... På bare EN!! Sett to i øvre kant som på det bildet ss242 la inn, også anbefaler jeg å bruke det som er i nedre kant av hullet til starteren for ikke å få så stor vektarm.... Så det er M12 med 8.8? Takker for alle svar. Jeg fikk et inntrykk av at de boltene var LITT mindre hos meg enn på det bildet der. Ser at de ikke er spinkle, så beklager! Glimrende svar her, og jeg jukser aldri, så... Hehe! Takk for hjelpen i hvert fall. Nå må jeg bare hente 2 stk til å løfte, som klarer å unngå skader (ikke meg altså), og de boltene, så er jeg i boks. GOD HELG! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 fasthetsklasse 8.8 er det 800n/mm2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 strekkfasthet og flytegrense vel... men det var ikke det jeg spurte om, så det går fint! Takk for info anyway! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 jeg bruker samme bukk på en V8'er så den tåler nok en volvo motor Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg