Vomaz Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 ang ventilerte skiver har det vell litt å si hvilken utgave bilen er.. er jo litt forskjell på 84mod DL, GL, GLE, GLT.. de "minste" billigste versonene kom kanskje med solide skiver..? :well Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 der er jeg enig,har selv 23mm fram og bak på min 245,sammen med bilstein dempere,senke fjører og resten av stagene som er å få til 240,samt diverse foringer rundtom er skiftet ut. funker utmerket!! Synes GMV sitt oppsett med 23mm fram og bak høres fornuftig ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 er det store forskjeller på utførelsen på stabstaget bak?? har alle like mye bend?:well Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 aa Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 STABILIZERS (ANTI-SWAY BARS)552096-0 Kit - 75-76 240 - 21mm F, 25mm R, incl.nuts, bolts, brackets, bushings 1221797-2 16 mm Rear bar std. 75-76 sedans, recomended for 75-76 wagons with 21mm front bar 1229956-6 19 mm Rear bar standard on 1979 models but rec. for 77-78 wagons in conjunction with 21mm front bar. Exhaust under axle 552097-8 21 mm Front 75-> 240 replaces 18mm bar for increased roll stiffness. Std.->1979 on 242GT 1228839-5 21 mm Front bar 76-> 260 series 1272778 (In stock 2006) 23 mm Front bar (240 Turbo 4 door) 1229957-4 23 mm Rear bar std. 79 242GT, recommended for all 77->200 sedans with 21mm front bar. Exhaust under axle 552098-6 25 mm Rear bar 75-76 240/260. Use with 21mm front. Neutral/Oversteer chassis balance. Exhaust over axle hentet fra.. http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/r_sport_cat.htm Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 euro-1 her på forumet kjørte jo med 25mm stag bak på rudskogen sist og det var så stivt at han fikk hjulløft!! så det er ikke og anbefale,da ble det dårlig med sladding! kjører selv 23mm foran og bak og det er etter min mening perfekt. og kjøpte det kittet selv på volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 som Poffs sa om Euro-1, 25mm bak fører til problem, kjører selv med 23mm fram og 25mm bak, eneste det resulterer i er hjulløft, så det skal erstattes med 23mm bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg kaster det staget bak garasjen jeg... Har 23/21 eller 21/19 nå... I mårra har du å komme deg til raxta isach! Da skal vi skru bakaksel... Kan forresten få igjen kættæn, jeg fikk en sånn urglaburgla eastern catalytic racing sak billig, borregaard trengte vist en sånn i et miljø prosjekt.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Du kan justere endel over- / understyring med krengningsstagene (som Euro-1 og jeg begge har erfart): Grovre bak reduserer understyring, men kan gi plagsom overstyring. Grovre fram reduserer overstyring Ingen stag bak gir best grep rett fram/ dragrace. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Tror nok 25mm bak er i det meste laget om du ikke kjører konstant med fullastet bil... Etter min mening, så skal 240'n være stiv forran, og litt mykere bak for å få optimalt feste. Bare se på rallycrossbilene, de er stive som fy fram og ganske myke bak. Så det beste er nok 23/25mm stabstag fram og 19/23mm bak. Og passe stive fjærer med samstemte dempere. Jeg skal etterhver montere justerbart på min 240, men først må maskinisten vekkes opp fra de døde.... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244tic Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 euro-1 her på forumet kjørte jo med 25mm stag bak på rudskogen sist og det var så stivt at han fikk hjulløft!!så det er ikke og anbefale,da ble det dårlig med sladding! kjører selv 23mm foran og bak og det er etter min mening perfekt. og kjøpte det kittet selv på volvo. Husker du deler nummeret på det kittet, du kjøpte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 jeg har også et sånt kit fra volvo med 23 bak og 21 forran.. men var nettop på skroten å henta meg orginalt 25/23 stag.. blir 25/23 for stivt? burde jeg heller bruke 23/23 kanskje? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.