Gå til innhold

Gardermoen til helga (3 juni!!)? Hva skal være der?

Ranger emnet


haukhe

Anbefalte innlegg

Veldig enig i det du sier. Var der selv i dag,og det var ikke mye og rope hurra for untatt at det var lite kø da ;)

Broren min hadde en av de eneste rene gatebilene (200sx) der,og var mildt sagt litt skuffet over at det var så få der som skulle kjøre.

men men. Alt i alt en helt grei dag.

+ at det var godt for ENGANGSSKYLD og slippe dumme halvnakne damer og DYRE inngangspriser :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kansje bilsprt burde ta seg litt i nakkeskinnet og reklamere litt mer og jobbe en del mer for og få folk ditt!!var knapt nok noen som viste at det skjedde noe der i helga.. var vel ca 10 stk GATEBILER som kjørte... blir ikke mye og se på med så få folk der.... (var jo en del dragbiler også.. men jeg dro ditt for og se på GATEBILER!! hadde jeg villet se på dragbiler så hadde jeg dradd ditt når det var vanlig dragrace...

 

men dette er vel kansje et resultat av all fokuseringa på værstingbilene og rene racebiler som ALDRI kommer til og kjøre på vanlig vei... er vel ingen som føler at de kan stille på dragrace når man ALTID blir utklasert av ALLE andre som er der... (en bil som går 11-12 sec på 402 er en VELDIG rask bil, men blir ingenting i forhold til racebilene 99% av all fokusen blir rettet til..)

 

mulig det bare er meg som er veldig sær her, men savner litt det med og se og konkurere mot GATEBILER som du kan kjøre med på vei...

 

Du kan umulig ha vært der !!!, jeg har vært på hvert eneste dragrace på Gardermoen siden 1982. og jeg så _kun_ to dragbiler, og det var en Top Fuel Dragster som kjørte oppvisning og Pål Hasselgrens Nova, du hadde vel ærlig talt ikke ventet at Top Fueleren skulle være en gatebil også ???

I tillegg så jeg 3-4 førere med dragracing-lisens, men de kjørte gatebiler som de bruker på veien de også, eller skal det være så restriktivt at man ikke kan være med fordi man har gyldig lisens??

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig ha vært der !!!, jeg har vært på hvert eneste dragrace på Gardermoen siden 1982. og jeg så _kun_ to dragbiler, og det var en Top Fuel Dragster som kjørte oppvisning og Pål Hasselgrens Nova, du hadde vel ærlig talt ikke ventet at Top Fueleren skulle være en gatebil også ???

I tillegg så jeg 3-4 førere med dragracing-lisens, men de kjørte gatebiler som de bruker på veien de også, eller skal det være så restriktivt at man ikke kan være med fordi man har gyldig lisens??

 

Jeg var der... Og de rned gatebilene som jeg så var: 2 Supraer,200sx,Bmw 528,Mercedeser av ymse sort,2 bobler,Cosworth x2,Diverse Volver 850,s40, Sikkert noen flere jeg har glemt :)

De andre som kjørte var mere renodlede race biler som egentlig ikke hadde noe der og gjøre spør du meg :) Men vi smiler forde ;) Noen som har noen bilder ifra dagen?

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der... Og de rned gatebilene som jeg så var: 2 Supraer,200sx,Bmw 528,Mercedeser av ymse sort,2 bobler,Cosworth x2,Diverse Volver 850,s40, Sikkert noen flere jeg har glemt :)

De andre som kjørte var mere renodlede race biler som egentlig ikke hadde noe der og gjøre spør du meg :) Men vi smiler forde ;) Noen som har noen bilder ifra dagen?

 

Hva avgjør om en bil er racebil eller gatebil, produksjonsland? Det var riktignok med en del biler med v8, men dette var gatebiler alle sammen, med unntak av de 2 jeg nevnte tidligere, og kun 2, kanskje 3 av de førerene med v8 kjører på Gardermoen når det er dragracing.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,har da virkelig ikke snakket om V8 jeg da men.. Den grønne Audien er INGEN gatebil,heller ikke den polske Audien. Den oransje Bmw en likeså. Likte burnouten enkelte av de muskel bilene hadde (v8) det skal ikke skyves under en stol. Men gatebiler..nei,det er de ikke ;)

men la oss ikke krangle om dette.Morro var det i dag uansett :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,har da virkelig ikke snakket om V8 jeg da men.. Den grønne Audien er INGEN gatebil,heller ikke den polske Audien. Den oransje Bmw en likeså. Likte burnouten enkelte av de muskel bilene hadde (v8) det skal ikke skyves under en stol. Men gatebiler..nei,det er de ikke ;)

men la oss ikke krangle om dette.Morro var det i dag uansett :)

 

 

Biler som har skilt og tidvis går på gata er da vel gatebiler?

 

 

Bilsport burde være flinkere til markedsføring neste år om de ønsker flere biler / publikum - i tillegg var det jo dumt at arrangementet krasjet med det som skjer på Thundervalle i helga.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt egentlig, helt tilbake til 70-tallet så er det muskelbilene som ble kallt gatebil i amcar-miljøet, mer ordinære biler uten muskler ble bare kallt bil. :-)

Men det blir jo mer moro på Gardermoen 24-25 juni med Race & Rock, da kombineres gatebiler med dragracing og levende musikk.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som du har orden på hva som gjelder ope der..Kan man kjøre med en bil med prøveskilter? En helt ordinær bil,men den er for tiden ute skilter.Da hadde det vørt morro og tatt den en tur på stripa hvis dette er lov :)

 

Skal du kjøre uten skilt eller med prøveskilt må bilen ha vognlisens og føreren må ha lisens for dragracing, eventuellt lisens for H-løp dersom det er et løp av typen Street Legal eller Legal@racing.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,har da virkelig ikke snakket om V8 jeg da men.. Den grønne Audien er INGEN gatebil,heller ikke den polske Audien. Den oransje Bmw en likeså. Likte burnouten enkelte av de muskel bilene hadde (v8) det skal ikke skyves under en stol. Men gatebiler..nei,det er de ikke ;)

men la oss ikke krangle om dette.Morro var det i dag uansett :)

Skjønner at du har vært publikum og skjønner hva du mener....

 

Men jeg ønsker bare å spørre gatebilmiljøet om hvorfor dere ikke stiller opp?

 

Bilsport hadde 7 helt ulike klasseindelinger, så selv en forgassertrimmet 144 hadde funnet sin klasse...

 

Jeg har en misstanke om at flere av dere har komplekser dersom dere havner i uplining siden av en Amcar, som atpåtill har V8, som atpåtill har gromlyd, og sjaføren atpåtil er over førr...

Men siden dere stiller i forskjellige klasser så hva så da?????

 

Jeg lurer fælt da... er dette typisk norsk??

-det er ikke sånn i Sverige!

 

Dersom gatebilfolket av en eller annen grunn føler seg mindreverdig eller spottet av de erfarne amcar gutta så er jo det bare vrøvl.

Både NDRG, bladet Bilsport og bladet Right On består vel opprinnelig stort sett av gamle amcar mennesker som ønsker å arrangere "En dag på strippen", samt 2 stk. "RightOn" løp i året som er spesielt rettet mot gatebilfolket.

 

Dersom ikke miljøet ønsker å stille mere opp så er jo trusselen at flere arrangement forsvinner. Hva er alternativet da? -Fyllefest på Rudskogen, uofisielle streetmeet eller race i Rælingstunellen...

Er det virkelig dette dere ønsker????

 

Skal forøvrig være enig i at markedsføringen må ha vcært dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der selv i dag..

skuffende lite biler som kjørte, men de som kjørte fikk kjørt mange reper, og luket ut feil og forbedret tidene sine..

ang. gatebiler, så er det kun 2-4biler der som ikke er gatebiler.. Har bilen skilt KAN den brukes på gata, om eieren gjør det er noe helt annet..

Koselig at polakken tok en tur helt hit med sin twinturbo audi, og klokket vel 10.3xx og ca220 det er bra! er visst noen polakker som har kjørt nier med audi q, så de er ikke så langt "bak oss" som vi vil tro

 

fint å se jonus og vidar strand prøve bilene etter ny motor og nybyggd bil..

 

Burde gå fort den m3`n som vidar kjører, kjørte altså 8.41 og 250kmt på andre repa med helt ny bil og motor.. og da fungerte det ikke perfekt virket det som.. siste 100meterene gikk på turtallssperra på tvåans väksel.. :)

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår