francez Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Hei. Jeg bare lurte på hva det lyset som blinker rett ved temp.måleren. Jeg trodde kanskje det var fordi det er lite kjølevann igjen. Fadern mente på det var fordi motoren var i faresonen når det gjelder temperatur, men min kan finne på å begynne å blinke når motoren ligger på 70-80grader. Takk! Siter (X)-00 BMW 320 e46 ( )-99 BMW 316 e36 (Familietralle.) ( )-93 Opel Calibra c20xe ( )-90 VW Passat i35 ( )-91 Opel Vectra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Regel nr.1 er å legge ved info om bilen! (Bil,årsmodell osv.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
francez Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 VW Passat CL -90.mod Sorry folkens, jeg tenkte meg ikke om når jeg skrev posten :P Siter (X)-00 BMW 320 e46 ( )-99 BMW 316 e36 (Familietralle.) ( )-93 Opel Calibra c20xe ( )-90 VW Passat i35 ( )-91 Opel Vectra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Er du sikker på at det er reel temperatur på motoren da? Hvis temp.giveren er dårlig så vil den kunne vise for lav temperatur. Jeg ville nok byttet den giveren.. Er jo tross alt billig forsikring mot varmkjøring. Evt. har du sjekket beholderen, dvs "ruglet" litt på kontakten under tanklokket? Eller har du sett om kjølevifta starter ? Den skal normalt starte etter ca 10minutter på tomgang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
francez Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Vel, er sikker på at tempen er reel. Har problemer med at den koker over når jeg åpner lokket på beholderen. Hadde problemer med at den kom over 100grader før, jeg bytta lokk på beholderen og vips så var det i orden. Har også nettopp skifta giver til vifta og den starter og går når den skal. Jeg bare lurte på hva det lyset betyr når det blinker. Betyr det at den er varm eller at det er lite kjølevann igjen? Siter (X)-00 BMW 320 e46 ( )-99 BMW 316 e36 (Familietralle.) ( )-93 Opel Calibra c20xe ( )-90 VW Passat i35 ( )-91 Opel Vectra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Det kan være varsel om for lite kjølevann eller at motoren er for varm :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 er vell ikke værre enn gog sjekke kjøleveska det da... Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Det du egentlig spurte om var vel hva den dioden indikerer. Det sitter en føler på kjølevæske tanken. hvis nivået kommer under denne(lite væsle) begynner denne å blinke.. ;) Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
francez Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Ja der fikk jeg svar på det jeg lurte på om! Takk skal du ha! =) Nå kommer jeg til ett annet spm: kan dette være vannpumpa som er feil med siden den koker over når jeg åpner lokket til beholderen... Siter (X)-00 BMW 320 e46 ( )-99 BMW 316 e36 (Familietralle.) ( )-93 Opel Calibra c20xe ( )-90 VW Passat i35 ( )-91 Opel Vectra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Veldig rart at det koker over først etter at du tar av lokket. Kan jo tyde på dårlig sirkulasjon og at det skapes overtrykk, men det skal sitte en overflow åpning på tanken (under det sorte plastdekselet som peker mot fjærbein feste) Hvis det er for mye væske el. skal væsken komme ut der.. Kanskje denne er tett?? Kjenn på slangene inn og ut av radiatoren og kjenn om tempen er varm eller kald etter at motoren har gått litt.. På min 35i Kunne jeg kjenne at slangen blei kaldere og kaldere jo nærmere radiatoren jeg kjente = Tett radiator.. Helte på radiator rens og VIPS!! ;) Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbissat Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Det kan ogsaa väre et feil i instrumenten. hvis de elektriske vorbindelser i Instrumentet er skad begynner der aa blinke ogsaa. hadde samme Problemet i 32B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Jeg har en 89' GT. I instruksjonsboka til bilen min, står det at denne lampa indikerer at motoren er for varm, og må ikke belastes! Temp. skalaen kan gjerne gå helt opp (opp mot 120grader) Uten at det er noe fare for noe som helst, så lenge ikke lampa lyser! Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Temp. skalaen kan gjerne gå helt opp (opp mot 120grader) Uten at det er noe fare for noe som helst, så lenge ikke lampa lyser! Samme har jeg hørt kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Vann koker ikke på 70-80 grader.. Så hvis motoren koker over så er vannet over 100grader varmt. Det er det ingen tvil om.. Derfor jeg lurte på om det kunne være noe feil med temp-giveren til instrumentet.. Motorene tåler ganske greit kortere overopphetinger, så lenge motoren sviver, og den får sjans til å synke ned FØR du skrur av motoren. VW-systemet er lukket, så det skal vel ikke kunne komme ut vann noe sted. Det eneste som skjer når vannet rundt blokka koker er at vannet i tanken blir presset inn i motoren pga trykket i systemet. dvs en liten sirkulasjon av vannet i tanken.. Selvfølgelig kan måleren også være feil, dvs noe galt med instrumentet.. ?? Uansett bør du sjekke det. Drifstemperaturen på en vw bensinmotor skal være 85-90 grader, litt kjøligere på langtur, eller om vinteren. Samt litt varmere i køkjøring i byen om sommeren. Hvis tempen viser mindre enn dette, så betyr det vanligvis dårlig termostat eller feil ved giveren. Hvis tempen viser mer enn dette, så betyr det ofte at motoren går varm, enten pga feil ved termostat, vannpumpe eller lekkasjer. Bare noe å gå etter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
francez Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Nå har jeg skrudd å styra på, bytta vannpumpa, ingen endring, bytta beholder til kjøleveske (noen sa det var dette, dont ask ! :P), ingen endring. Men SÅ slo det meg: Jeg har jo vært utrolig plaga med vann i baksetet (på gulvet i baksetet.), og jeg har nå vært å fått tak i nytt varmeregister, jeg mener selv at det er dette da det dugger i frontruta osvosv... Hva mener dere ? Siter (X)-00 BMW 320 e46 ( )-99 BMW 316 e36 (Familietralle.) ( )-93 Opel Calibra c20xe ( )-90 VW Passat i35 ( )-91 Opel Vectra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.