Gå til innhold

Hvordan se at olja er bytta?

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Leverte inn Golfen min på Statoil i går formiddag for å få bytta olje og oljefilter. Grunnen til at jeg skulle la dem gjøre det var at jeg ikke fikk av motordekslet. Men jeg fikk ikke snakka med mekanikern, så vet ikke om han heller fikk det til. Noen tips til å finne ut om den faktisk er bytta?

 

Olja var HELT svart når jeg kikka på den nå for 5 min siden.

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nettopp ny kvalitetsolje på autodeler, den var grå...den skulle selfølgelig være sånn noe de også gav beskjed om når jeg kjøpte oljen ;) var en kar som hadde kommet inn å klaget fordi han hadde fått brukt olje på en ny kanne..hehe. Men dersom oljen var helt svart er det vel heller usansynelig at den er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljefiltret i golf iv sitter så utilgjengelig at jeg gidder ikke sjekke det. Jeg tviler sterk for at han har bytta noe som helst. Tror ikke han har noen større forutsetning for å få av motordekslet enn hva jeg har... Blir vel nødt å borre opp de 3 skruene og sette inn nye

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nettopp ny kvalitetsolje på autodeler, den var grå...den skulle selfølgelig være sånn noe de også gav beskjed om når jeg kjøpte oljen ;) var en kar som hadde kommet inn å klaget fordi han hadde fått brukt olje på en ny kanne..hehe. Men dersom oljen var helt svart er det vel heller usansynelig at den er byttet.

Må huske på at jeg har kjørt ca. 4 mil etter byttet før jeg sjekka det..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår