Gå til innhold

bw20-motor i 240...?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. så girkassen kommer på skakke..? er det noe man kan leve med, eller?

og den motoren jeg har har bare vært startet en gang, å gitt til meg. Den er ikke kjørt og har aldri stått i en bv.. så den er ganske god motormessig.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir saken en helt annen... :) Da har du så og si en "ny" motor, bare husk oljetilsettingene;)

 

Men, uansett trur jeg B20'en stå rett i bilen...ellers kan oljetilførselen strande litt i noen situasjoner, hvertfal med B20 bunnpanne..så du trenger denne clutchkåpa fra M45-kassa.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir saken en helt annen... :) Da har du så og si en "ny" motor, bare husk oljetilsettingene;)

 

Men, uansett trur jeg B20'en stå rett i bilen...ellers kan oljetilførselen strande litt i noen situasjoner, hvertfal med B20 bunnpanne..så du trenger denne clutchkåpa fra M45-kassa.

 

Oljetilsettningene???

Bensintilsetning kanskje.

 

Du kan ikke bruke motorfester fra b23, b20 er en helt annen type motor. ligner i grunn ikke en gang. B20 har innsug og eksos på samme side, hvis du skråstiller den dår du plassproblemer da forgasser vil ta borti demper tårna. For å så på plass en m46 kasse må du ha det "sjeldne" clutchuset som bare ble levert med 240`r i overgangs perioden da de nye girkassene kom, b20 var på vei ut og b21, b23 kom. De fleste b20 clutchhus passer kun til m40 og m41 motorene.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetilsettningene???

Bensintilsetning kanskje.

 

Huff... gikk litt fort unna for meg der ja:rolleyes: hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk heller ei M40 kasse da vel. funker jo helt fint de om motoren er orginal men om du har tenkt til å trimme med grommere topp og dobble gassere ect er det nok bedre med M45 M46.. har satt noen b20 motorer i 240 for bilcross bruk og da bruker jeg orginale b20 fester mot travers festene på 240`en og legger imellom ishokey pucker klart det er en litt jalla løsning men det funker blir stumt som fy da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg er klar over at jeg må ha nytt clutchhus... det jeg da lurer på er om jeg kan bruke huset fra en 142 ellernoe... de som hadde den lange girspaken..? slik at en 4trins OD-kasse vil bli rett i forhold til orginalt.

 

Noen som vet hva en BV20motor har av hester/nM forresten?

Er jo 2 dobble gassere på den orginalt, så burde vel være litt hester..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du trenger ikke nytt clutch hus hvis du setter den rettstilt i 240 ,med org m40/ m41od kasse. du trenger et nytt clutch hus hvis du skal ha i en nyere m45 kasse el m46/47. Med d oppsette du har fra bv med 2 enkle gassere så har du ca100hk mot org med 1 gasser 82hk i 140

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du trenger ikke nytt clutch hus hvis du setter den rettstilt i 240 ,med org m40/ m41od kasse. du trenger et nytt clutch hus hvis du skal ha i en nyere m45 kasse el m46/47. Med d oppsette du har fra bv med 2 enkle gassere så har du ca100hk mot org med 1 gasser 82hk i 140

 

Mvh Ken

 

Er m40/m41od orginalkassen fra 140-serien, eller finner man 240 med slike kasser?

Jeg har også en dobbel webergasser... Mener det er en 40 eller 45 weber... Hvis jeg setter den på bv-motoren, vil jeg få ut mange hester da? Hadde tenkt å få ut i hvertfall 150hk av denne motoren.. Hva må jeg gjøre da? Annen topp? bedre kam?

 

mvh Kim

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår