esbandos Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 ja, er vel alltid noen som trenger ting, men nå har jo jeg alt jeg trenger for å få satt b20'en i 240'en.. fått tak i clutch-hus samt girkasse fra overgangen til 240 ellernoe.. så er egentli lønnsomt for meg å bruke b20 motoren kontra å kjøpe en brukt motor. Denne motoren jeg har nå, har kun vært startet å testet at den gikk. Ikke noe mer. Sto å gikk i ca 15min. Den har vel kanskje gått...4-5-6km? Er jo så i si ny. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 har du tenkt på avgasser? bare en tanke å sjekke det før du bygger om. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 avgasser? slipper vel ikke ut så mye avgasser vel? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 MEner du at b20 har 130 hester eller misforstår eg? Eg personlig hadde handlet en f-motor til 240en, og heller kjøpt en gammal 140 med gåen motor og satt i b20en.. Då får du brukt trimmen og motoren i en bil den hører hjemme i, og 240en blir klar for FT til seinere, noe som er positivt ved salg eller hvis du får lyst på turbo.. skall ikke påtå hardnakket det er 130 hk i den bm motoren. men vet helt sikker att volvo penta b20 med dobbel gassere har 130hk. regner med det er samme oppsett med lik kam å den kammen er litt andeledes for den er beregnet å gå på ett høyt konstant turtall å det er vel den på bv,en å Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 90-130 hk http://www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 skall ikke påtå hardnakket det er 130 hk i den bm motoren. men vet helt sikker att volvo penta b20 med dobbel gassere har 130hk. regner med det er samme oppsett med lik kam å den kammen er litt andeledes for den er beregnet å gå på ett høyt konstant turtall å det er vel den på bv,en å Tydelig at eg misforsto deg, tenkte på en b20 fra 140 eg :P Kan ikkje skylde på at det var midt på natten heller, hehe.. Uansett, hvis motoren har 130 hester er den brukenes i en 240.. 90 hester blir så lite, syns eg.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.