turbo242 Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 bruk B20 du. Drit i alle negativene her inne. B20 er en knallgod motor, noe gammel og utgått ja , men utrolig villig og artig om de trimmes rett. Og tilnærmet umulig å ødelegge. Du har ikke vurdert en turbo konvertering da? ettersom effekt lista ble lagt på 150hk.. får jo litt mer moment ect med turbo:D. Har noen deler som ligger slengt om du er intr pm meg. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Hmm.. ja, den b20motoren har jeg tenkt å ha i, hvis jeg ikke får overhalt b23a'en igjen... Turbo konvertering på en b20? Må man ikke bytte stempler, råder, veiv, lagre osv? Hadde ikke tenkt å bytte alt på den stakkars motoren. Tenkte på ny topp, kvassere kam, og litt større gassere... burde vel holde det vel? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 hei kjør på med d du har tenkt og du har et greit opsett på din b20! org innmaten i i b20 tåler mye juling så d går å turbo konvertere den ja. sjekk http://www.savarturbo.se der lader de litt med b20.... :) /Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 kann vel ikke samenlingne b20 motorer fra volvo bm og volvo penta,med de som er i bil motorene,de skall til og med tåle mere juling enn den volo orginal laget til racer kjøring ja de har gått på turtall, men ble laga for det, har selv en b20 penta den har gått på 5ooo omdreininger siden slutten på 60 tallet, starter å går som en klokke. men personelig ville jeg ikke gått for b20 i en 240 bruker mye bensin å hestne synes jeg virker tammere, dette er en motor med potensiale å få noen kr for til den rette, men med doble webere grenrør grov exsos å turbo ++++++++++ vil det bli litt futt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Men skal en handle doble webere, innsug, grenrør, kam, borre til 2.2, nye smidde stempel og alt det som må til - så koster det mer enn det smaker. Hvis du ikke har bilen i en spesiell løpsklasse selvfølgelig. B20 er ikke spesielt egnet til turbo pga varmen, Savar-gutta har gjort _mye_ med sine for å dra ut 400 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Så jeg kan ikke da sette på en turbo uten å gjøre noe med b20motoren? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 hvorfor ikke bare fortsette og kjøre med orginalmotorn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 fordi han har trim til B20'n ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Orginalmotoren har gått alt forlangt.. (nesten 900.000), har sinnsykt rådebank, å diverse andre ting som banker.. :P bruker ekstremt mye olje.. (4liter på 2mil ca) bruker enda mer bensin.. (ca 1.4l på langkjøring/fin kjøring). Derfor jeg vil bytte motor. Og når jeg i tillegg har litt trim til b20'en, er den mest aktuell. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 hvorfor ikke prøve å bytte den i en kurant skråstilt motor, det er en kurant motor for amazon å lignende. men for all del vil putre runt med b20 greit for meg, hvist motorn starter å går pent ville jeg ikke bekymret meg for motoren, er skuddsikre de motorene. hvet ikke hvor mange hk det er i den men tipper ca130, sikkert potensiale for 160 + uten de store utgjiftene, men er vel en del jobb å mo0ntere er ikke helt sikker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 hvorfor ikke prøve å bytte den i en kurant skråstilt motor, det er en kurant motor for amazon å lignende. men for all del vil putre runt med b20 greit for meg, hvist motorn starter å går pent ville jeg ikke bekymret meg for motoren, er skuddsikre de motorene. hvet ikke hvor mange hk det er i den men tipper ca130, sikkert potensiale for 160 + uten de store utgjiftene, men er vel en del jobb å mo0ntere er ikke helt sikker MEner du at b20 har 130 hester eller misforstår eg? Eg personlig hadde handlet en f-motor til 240en, og heller kjøpt en gammal 140 med gåen motor og satt i b20en.. Då får du brukt trimmen og motoren i en bil den hører hjemme i, og 240en blir klar for FT til seinere, noe som er positivt ved salg eller hvis du får lyst på turbo.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Jojo. Har tenkt på det der jeg også LocDog... Er bare det at jeg har ikke penger til verken F-motor eller en gammal 140... Hadde jeg hatt 20.000, hadde jeg jo såklart begynt på en ft-motor, og ikke satset på b20'en... Hva ligger brukte F-motorer på, forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Jojo. Har tenkt på det der jeg også LocDog... Er bare det at jeg har ikke penger til verken F-motor eller en gammal 140... Hadde jeg hatt 20.000, hadde jeg jo såklart begynt på en ft-motor, og ikke satset på b20'en... Hva ligger brukte F-motorer på, forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 ja si det, er vell alt etter om du kjøper den i norge eller satser på og få den fra svergie det,har sett litt på priser av et,ft fra norge og dei ligger som regel mye over dei som en får fra svergie, lykke til med prosjektet Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Jojo. Har tenkt på det der jeg også LocDog... Er bare det at jeg har ikke penger til verken F-motor eller en gammal 140... Hadde jeg hatt 20.000, hadde jeg jo såklart begynt på en ft-motor, og ikke satset på b20'en... Hva ligger brukte F-motorer på, forresten? 2000 fikk eg høre, mulig det var vennepris? Men du kan jo og bytte b20en, mye rart folk har liggende og mye rart folk trenger.. Det clutchhuset du trenger skal vel folk ha en del penger for og, så vidt eg har forstått.. Så det kan faktisk lønne seg å handle ny motor, siden du uansett må bytte enten clutchhus eller girkasse for å få motoren stående rett.. Noen som har litt mer oversikt over dette kanskje? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.