Gå til innhold

offroad 245....

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

Åh, feite!

Kunne tenkt meg 245 med 4wd!

 

Snakka med en litt eldre fyr på Kløfta som påsto at han hadde vært med og bygd en 240 med firehjulsdrift og v8'er. Brukt fordelingskasse fra landrover og forstillingsdeler fra bla suburban. Han var en riktig skrønepelle tror jeg, men er det noen her som har hørt om noe sånt i virkeligheten?

 

 

stemmer sikkert det,en her oppe i trøndelag som har en 242 awd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åh, feite!

Kunne tenkt meg 245 med 4wd!

 

Snakka med en litt eldre fyr på Kløfta som påsto at han hadde vært med og bygd en 240 med firehjulsdrift og v8'er. Brukt fordelingskasse fra landrover og forstillingsdeler fra bla suburban. Han var en riktig skrønepelle tror jeg, men er det noen her som har hørt om noe sånt i virkeligheten?

 

 

Jeg vet om en som har bygd seg 4hjulsdrift til 240. men han skjørte rally med den da..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

240 4X4 er da tøft.

Var på synet og leverte salgsmelding på Kadett STV'n i dag så nå skal det skrives søknad til SFOOR. 1967 Kadett stasjonsvogn med SJ understell. Har fått forhands OK fra SFOOR på ombygging. Noen som har en oprusta SJ med bra understell til salgs?

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel ganske langt unna hva en kan regne for en av flere varianter av 200-serien - må uansett regnes for et mer eller mindre enestående spesialbygg, om det er gjort hos Volvo eller et annet sted.

 

For det kunne forekomme, jo da. Jeg leste en gang om at det helt mot slutten av produksjonen, i 1993, ble laget en eneste kort 240 "bare for moro skyld" som gave til en eller annen. Men jeg har ikke inntrykk av at det var normal praksis. Spesialbygde 240er ellers var helst lengre enn vanlig, og stort sett fullført hos spesialverksteder.

 

I denne annonsen sto det vel at bilen var en 78-modell. Hvis det stemmer, er utseendet i hvert fall endret senere, evt kan det være skrivefeil.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår