Gå til innhold

Qvarnis' It's Fun Porsche facelift

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jämför man med Porsche 935 som nog är det närmaste man kan komma i jämförelse vad gäller Porsche har vi faktiskt en liten vinge. Det finns en 935 K3 i Sverige som körs då och då och jag hoppas vi ska få möta den på en racerbana snart. Vi har inte lämnat walk over till den innan vi kört om det, man ska betänka att den bara har fyra växlar och lider emellanåt av kraftig turbolag.

The older i get the faster i was!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide at det kommer noen ORDENTLIGE svar i denne tråden, takker for det "Qvarnis". Er ikke rart en slik tråd tar av når folk begynner å fantasere med hest/vekt forhold på 1:1, og kaster hestekrefter og toppfarter rundt seg uten å egentlig ha peiling. Hører alltid om "It's fun" på diverse gatebiltreff og i en slik sammeheng spiller vingen ingen rolle. Om "It's fun 3" har blitt bygd med seriøse motorsportambisjoner og så høy ytelse som det påståes her kan jeg gå med på at vingen trenger å være større enn produksjonsbilene til Porsche. Lykke til på ringen!

 

Både jag och beepbeep som skrev tidigare i tråden har varit med och byggt bilen, så viss "peiling" finns det nog även om du tyvärr verkar känna annorlunda bakom din datatskärm... kan inte minnas att vi sett dig i garaget?? ;)

 

Så, den som kastar mest konstiga påståenden omkring sig i denna tråd utan någon som helst "peiling" är ju tyvärr ingen annan än du själv.

 

Ett önskemål för bygget var så nära 1000kg som möjligt, bilen är bromsad till över 1000hk så inget är felaktigt med den tanken, flera saker var dock tyngre än vad som beräknats så damen blev lite tjockare än tänkt.. men så länge prestandan finns där, så vad gör det? vill man ha 1:1 i effekt/vikt förhållande så är det som jag sa bara att skruva upp turbotrycket lite och räcker inte det så finns det gas... bilen har dock inte så mycket att göra på de flesta banor med så mycket effekt så det är lite meningslöst.

 

Toppfarten på bilen bestäms av varvtal och utväxling.. tillräcklig effekt finns där, är det komplicerat så kan jag dock förklara lite tydligare om du vlll.. ;)

 

Resten av er som gillar bilen, gå fram och snacka med Qvarnis på Gatebil!! är alltid några glada gutar og jenter som får sig en åktur och dom brukar ha en hel del att berätta för sina vänner efteråt...!!!

En representant för Yokahama och några andra glada grabbar hade väldigt kul i helgen som var då de fick åka 300km/h+ på Malmby flygfält!! =)

 

Bilen går så jäkla bra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jag och beepbeep som skrev tidigare i tråden har varit med och byggt bilen, så viss "peiling" finns det nog även om du tyvärr verkar känna annorlunda bakom din datatskärm... kan inte minnas att vi sett dig i garaget?? ;)

 

Så, den som kastar mest konstiga påståenden omkring sig i denna tråd utan någon som helst "peiling" är ju tyvärr ingen annan än du själv.

 

Ett önskemål för bygget var så nära 1000kg som möjligt, bilen är bromsad till över 1000hk så inget är felaktigt med den tanken, flera saker var dock tyngre än vad som beräknats så damen blev lite tjockare än tänkt.. men så länge prestandan finns där, så vad gör det? vill man ha 1:1 i effekt/vikt förhållande så är det som jag sa bara att skruva upp turbotrycket lite och räcker inte det så finns det gas... bilen har dock inte så mycket att göra på de flesta banor med så mycket effekt så det är lite meningslöst.

 

Toppfarten på bilen bestäms av varvtal och utväxling.. tillräcklig effekt finns där, är det komplicerat så kan jag dock förklara lite tydligare om du vlll.. ;)

 

 

Du skrev som nr 100 i denne tråden, jeg snakket naturligvis om de 99 postene tidligere. Jeg har _aldri_ gitt utrykk for at jeg hadde noen som helst slags peiling om hverken Qvarnis eller bilen, og også sagt det rett ut i flere poster. Hvor har jeg sagt noe som helst konkret vedr ytelse på bilen?

 

Qvarnis sier selv at på bane er det greit med rundt 750hk, og at bilen veier langt ifra 1000kg osv så i praksis vil vel aldri bilen kjøre med 1:1 i vekt vs hk. Teoretisk sett kan sikkert mange biler kjøre med slike vekt/hest-forhold, men hvor lenge holder det?

 

Vedr. toppfart så har jeg ikke kommentert noe annet enn en kar her som postet at bilen skulle klare 250km/t+ og mente at derfor måtte vingen være så stor. Jeg poengerte at 250km/t ikke er spesiellt mye og at GT2 originalt klarer 316km/t og Porsche mener det er nok med vingen den har.

 

Foreslår at du leser hele tråden så du får den riktige sammenhengen. Da vil du også se at det eneste konkrete jeg har kommet med er det jeg skrev på side 1, resten har vært "follow-ups" på diverse vrøvl andre forumdeltakere har kommet med.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men svarar du på Qvarnis inlägg och sen menar att alla andra som svänger sig med toppfarter och fantasier om hästkrafter inte har någon peiling, så hoppas jag att du har full förståelse för att det är väldigt lätt att bli lite sur om man som jag är den sista som har skrivit sådant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg blir en gammel mann , er det ikke slik at en god latter forlenger livet ...

Lest gjennom postene i denne tråden og må si det er ganske så underholdene !

skjønner egentlig ikke at qvarnis og co gidder å svare på de nisse påstandene fra thkling !

Hva med å legge seg flat og innrømme at du har dritt på draget , at du ikke aner hva du snakker om ! bare det at du sammenligner et karoseri fra 70tallet mot et karoseri fra nyere tid viser hvor totalt blottet du er for kunskap !

 

Du kunne kansje forklare qvarnis og co hvordan aerodynamikken på porschen burte være , og i samme slengen forklart hvilken kjøreteknikk du ville brukt for å kommer raskest rundt ringen !!

 

Foreslår at du koser deg med din register ras bil , og i fremtiden tenker deg om 2 ganger før du poster et svar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har bara en ting att seja (ursäkte för dålig svenska).. "lenge leva sverige"

 

:)

 

kunne vel like gjerne skrevet dette på norsk når jeg tenker meg om.. Qvarnis og gutta har vel vært såpass mye i kontakt med nordmenn at dem skjønner norsk.. men men..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. toppfart så har jeg ikke kommentert noe annet enn en kar her som postet at bilen skulle klare 250km/t+ og mente at derfor måtte vingen være så stor. Jeg poengerte at 250km/t ikke er spesiellt mye og at GT2 originalt klarer 316km/t og Porsche mener det er nok med vingen den har.

 

 

det er jo ikke helt det samme da.. les hva Q skriver tidligere i posten.. itsfun er bygd på 930 karosseriet gammelt kaross.. og trur porsche har brukt mange mange millioner i vindtunell osv på gt2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här har ni något att fundera på. Kurvorna gäller SC och 930-kaross:

 

Har du noen formening om hvor på det diagrammet IF3 kommer til å havne?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei okei... Opel og Porsche nevnt i samme tråd... hehe.. ikke diss Opel noe mer... Opel er ikke ansvarlig for det Thklinge uttaler seg om.. :)

 

Uansett... Hvorvidt IF3 er pen eller ei... jeg synes bilen ble MYE finere nå enn før.. prosjektet fortjener respekt!

er ikke alltid Its fun byggene har vært 100% perfekte for MEG men what the hell... er ikke min bil, ergo min mening har ikke så mye å si for Q akkurat doh

Likte ikke felga på IF cossien f.eks men betyr det noe? nei. Bilen var skamfeit.

Hadde Q vært min nabo hadde jeg nok bodd hos han med videokamera :P

Lyden av IF3 er så syk.. :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare de 2 første og den siste siden. Gidder ikke lese om folk som tror ikke vil tro el.

Bilen ble skikkelig grom Qvarnis!! Cleen og smooth akkurat som en porshe skal være.

Om vingen er stor eller liten er opp til eieren. Og med ca vekt/hk 1:1 skjønner jeg godt hvorfor vingen har litt flate...hehe

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onfiredevi

 

Hade skrivit långt & bra svar så försvann det bara !!!!!!!!!!!!!AAAAAARRRGGGHHHHH!!!!!!!!!!

 

Skit samma, kortversionen:

Mina meriter: 200 poäng från KTH i Stockholm + forskning och patent i aerodynamik. Raceingenjör i Carrera Cup.

 

Som ni ser från figuren kan man variera hur mycket downforce som generaras

 

simpleaero.jpg

 

tyvärr åker folk som köper sina grejjer från Realcar och liknande ställen ofta runt med vingen till höger om det optimala => ökat luftmotstånd och minskad downforce.

 

Men det är ju det DRAG-racing går ut på???? :-D :-D

 

Håller på att utveckal en del produkter i samband med mitt patent. Kolla min hemsida om 1 månad eller så.

 

Nej, nu ska det sovas!!!!

 

Tobbe

 

PS skriver ni till mig, gör det gärna på Engelska. Min norska suuuuger. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår