turbojonas Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 leker litt med tanken på å lage eget innsug.. noen som har noen erfaringer? motoren er en B23AT som jeg skal bygge om til datasprut, og tenkte egentlig å bruke innsug og dyser fra en B23ET, men lurte på å lage ett selv. satser på en ca 270 hk med nye dyser.. blir det for stress med dyser i innsuget kan jeg alltids ha de i toppen heller (skal bruke 531\405 topp) Ellers, det er vel noen gyldne regler på hvordan dette skal bygges, med lengder her å der, og diameter på diverse og lignende.. takker for svar Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 ingen? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 http://www.g-e-t.biz/ plenum ca 2-2,5 gang motorens volum......! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Hvis du ikke skal hente ut mer enn ca270Hk, og for å spare deg for en masse jobb, bruk det orginale innsuget som sitter på B230F/FD/FB/FT/FK motorene. Dette passer rett på toppen med rør til intercooler og greier, og rekker fint opptil 3-400Hk. Dersom du kjører for 405 topp, så må du plugge dysehullene i toppen (Dersom den ikke kommer fra en B23ET med motronic sprut). Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 @gmv: er klar over det, men lager heller selv. kjekkere det :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 ja men da sier j det så greit som det er at vet du ikke hvordan det skal se ut bør du heller ikke prøve på å lage noe slikt. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 ikke for å være frekk, men da har du misforstått. det var en gang heller ikke du kunne skru, men allikevel har du 2 prosjekter på gang. så, det man ikke kan, det lærer man. hva hadde ellers hvert vitsen med ett forum som dette? enkelt å greit :) har funnet ut at jeg må ta hennsyn til noe Helmholz-resonans greier, men det er forelpig gresk ;) C / A Helmholz N = --- / ------- 2pi V L V N = resonant frequency Hz C = velocity of speed of sound m/s ( at the temperature of the gas ) A = cross sectional area of tuned pipe m2 L = length of tuned pipe m V = Resonating volume m3 RPM to HZ Rpm x number of cylinders divided by 120 ( 4cycle ) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaultier Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Du kan rase motoren hvis du ikke får det rett, pga at lufta ikke blir fordelt bra nok, og den går magert på en sylinder....da brenner du stempel.. Tviler egentli på at dette er noe for en som ikke vet hvem hva eller hvordan..er nok litt avansert.. Det blir nok bedre å kjøpe et ferdig innsug som man vet funker.. Men for all del..har du bestemt deg for at du skal gjøre det, så skal du jo selvfølgelig ikke høre på oss.. Men du kan jo spørre tcr, ettersom han har gjort det før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 jeg kan sveise alu tig. er ikke den råeste men får sakene til å henge sammen. tror ikke jeg skal prøve meg på noen innsug enda selv om j vet teoriene om hvordan få det bra. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 kansje det er no tipps her???:popcorn det er til audi men en motor,er en motor. tøøøft at en vil lage innsug selv(som jeg åsså ska jøre) eget design,å finish... link til audi innsug: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=15899&page=2......muli du må logge inn,men det er en formalitet,å ingen kostnad.:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 @Gaultier: sant det, men man lærer av feil. har tilgang på flowbenk, så det er ingen problem, får målt flowen i det ferdige produktet Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Flowen i innsug er ikke fult så enkel å måle med flowbenk heller, i og med at flowen forandrer seg når du har det på en motor, og det kommer pulser ifra andre sylindre som påvirker, noe du ikke får testet i en flowbenk.. :) Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 kan sikkert stemme det, men han som skal måle dette har gjordt det mange ganger før, å vet hvordag, så det skal nå gå bra. får jo en viss peil ved å bare måle insuget før jeg setter det på, får å se att "tørr-flowen" er lik på alle cyl :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.