Gå til innhold

Risting Er Noe Dritt!!!


primera_92

Anbefalte innlegg

hei har nettop kjøpt meg nye 17" med 215/40 dekk. men det rister som faen i bilen når jeg kjører over 120. de er kliss nye og nettop avbalansert. kan det være noe annet??

 

når jeg samtidig lager en topic så er det noe annet jeg lurer på også:

 

bilen min lager en irriterende klunke lyd når jeg kjører humplete veier, er dette støtdemperne eller kan det bare være noen foringer? ventuelt det staget som sitter foran?

 

takker for alle svar:) mvh Jon-Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min lager en irriterende klunke lyd når jeg kjører humplete veier, er dette støtdemperne eller kan det bare være noen foringer? ventuelt det staget som sitter foran?

Den lyden kan være alt fra bærearm-foringer, linkearmstag, indre stabstag-foringer til støtdempere og knekt fjær. Jeg hadde den lyden på min bil å byttet alt dette samt et endelett, og nå er den lyden heldigvis borte.

 

Det beste er å få bilen opp på bukk, hos NAF feks og sjekket av fagmann

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe senterringer som er problemet mitt allefall.. Lydene kommer bakifra.. høres ut som fra høyre side... Men rett på undersiden like ved bakdekket, er det en metallstang som ser ut til å ha blitt brukt til jekkfeste... Denne er nå skjev.. mulig det har noe med skranglinga å gjøre... Metallstang var kanskje ikke en veldig proff definisjon:P Skal se om jeg får ett bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når det gjelder mitt andre problem så lurer jeg på hvor mye det kom på det du byttet foran viceguy? tror det er forfra lyden kommer....

Nå byttet ikke jeg annet enn bærearmene selv, de kjøpte jeg hos krogslund.no, ca 1200 for begge med frakt.. Dempere, fjører, og leinkearm-stag ble handlet hos Veng i Halden... mener jeg betalte ca 2500 for alt (med jobbens rabatter) . Dette ble byttet hos Ford i sarpborg for 2 lapper.

 

Etter EU kontrollen måtte jeg også bytte indre stabstag-foringer og venstre Endeledd. Dette tok Ford her i Moss seg av, måtte da også ha hjulstillings kontrol. Betalte 2 lapper pluss deler. Så da er bilen EU godkjent.

 

Det var ingen billig fornøyelse med andre ord, det er derfor jeg sier få bilen på en bokk å la en fagmann sjekke forstillinga di, la han også ta en prøvetur på vei med brostein eller grusvei med vaskebrett. Da hører man lydene godt... lykke til :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår