Gå til innhold

Motorbytte golf cl --> gti

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jah, men jeg er usikker på hvordan jeg vil gjør det , kan jo ikke akkurat drive å ta ut alle rutene på treffet ?? :§

 

Det er langt fra umulig, men det gidder jeg rett og slett ikke å gjøre. All erfaring tilsier at jeg har mer enn nok å gjøre på min egen bil kveldstid;). Da får det heller være (hvilket i og for seg ville være det beste for bilen din. Krom er vakkert mot den rødfargen).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også montere vassere kam! Har noen noen ide om hvor mye hest jeg får ut av bilen da med :

Vassere kam 288 grader

Plane Toppen

Grenrør med custom eksos

Doble 40mm webere!

 

Liten vits med 288 gradere med mindre du porter toppen og øker kompen betraktelig. Bør også ha 2,0L bunn først.

 

268 er mer enn vilt nok skal du kjøre med bilen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du vil anbefale 268 graders kam i steden ??

 

Böhser, har du en 9" bremsekraft forsterker liggende ??

 

Slik jeg ville gjort det:

 

1. 2,0L bunn (9A) alternativt 1,9L med høy komp

2. Porting av toppen (CNC portet)

3. Grenrør

4. Kammer

 

Er mulig å hente ut 170-180 hk på orginalsprut med 2,0L bunn, portet topp, grenrør og KR kammer

 

De fleste gjør det slik

 

1. Grenrør

2. Kammer

også glemmer de resten.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg da lurer på polo classic, hvordan blir det å sette en 2.0l bunn på 8v toppen min ?

 

Kan jeg fremdeles bruke mine snart ny innkjøpte webere ?

Eller vil du anbefale å kjøre med innsprut ??

 

Hvordan vil det bli med godkjenning, med webere bytter jeg jo i teorien bare forgasser og trenger egentlig ikke godkjenne ?

 

Hvor mye vil det koste meg å få meg en 2,0 l bunn , og porte toppen ??

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt trim skal jo godkjennes

 

2,0L 8v blokka går jo rett i men er noe høyere, krever muligens modding av grenrør/dp

 

På 8v vil jeg anbefale sprut. Blir veldig varmt for gasserene når de står rett over eksosmanifolden

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og motorfestene flytter du over fra den gamle motoren. Husk bare på å bytte foringer i dem (helst de fra Golf Diesel). Putt gjerne i polyinnsatser i disse igjen. Foran og bak anbefales det sterkt å bruke polyforing i festet. Dette vil minske kippbevegelse i motor/girkasse betraktelig og vil føre til vesentlig mindre belastning på grenrøret.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den prisen vil jeg si var skikkelig rea. Husk at du må ha mer enn bare innsuget. Du må ha O-ringer/svingningsdempere med monteringssats, bensinpumpe med trykkregulator, riktige dyser (hoveddyse og luftkorrekturdyse), armer, feste og opplegg for gasswire og en eller annen form for luftfilter. Dermed blir det flere utgifter enn de 1900 for innsuget.

Dersom gasserne har vært i bruk på en annen motor (ikke usannsynlig at de har sittet på en Ford eller Opel-motor) kan det hende at du må bytte halsrørene også.

 

Jeg skal straks i gang med den samme operasjonen på 16V-motoren min. Men jeg har ennå ikke alle delene som trengs og jeg er ennå i "innhente kunnskaps-fasen" (leser den gamle gode boka "VW-Tuning" fra tidlig 80-tall av Gert Hack perm til perm).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bensinpumpe med trykkregulator"

 

Hva mener du med dette egentlig ? Og hvilken bør jeg bruke ?? Ny ?

Sitter en trykkregulator etter bensinpumpen orginalt siden K-jet ikke har noen bensintrykksregulator fremme....

Pumpa fåes på biltema til 349 men regulatoren tror jeg ikke du får der....

har sikkert en liggende og slenge ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår