Gå til innhold

Motorbytte golf cl --> gti

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo oppdatere denne delen, motor prosjektet går unna, toppen er kommet tilbake fra planing, takk til nilsen motorservice i stavanger for utrolig effektiv og billig jobb!!

 

Delene strømmer egentlig inn, har weberene i posten nå og grenrør er bestilt, innsug driver jeg å byr på og pakningsett til weberene er ankommet.

 

Litt bilder for å sprite opp tråden :

 

Grenrør :

b4_1_b.JPG

 

Pakningsett :

 

HPIM3566.JPG

 

Eksos :

 

132-3244_IMG.jpg

 

Innsug:

 

vw2.jpg

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør du det trikset der??

 

Jekk under bakakselen, er vel et ikke altfor dumt tips:jackinbox .

 

Mye koselige biter som skal inn i denne bilen:thumb . Dette blir helt klart skikkelig trivelig! Ikke minst lyden du får av eksosen. Ser du har gjort det vettuge valget; kjøpt Supersprint Gruppe Acheers . Om du har planer om å godkjenne ombygginga er det et meget godt tips å gjøre dette mens eksosanlegget er forholdsvis nytt. Etter at innmaten er brent inn blir dette ganske mye mer bråkete (får vakrere lyd, mener jeg, da;)).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah , det er ikke jekk under bakakselen nei!

 

Bilen er så stiv ettersom den er så lav at i slike hauger og bratte svinger så letter den på rumpa rett og slett!!

 

Jah bitene begynner å falle på plass bohser!

 

Regner med at jeg har alt jeg trenger innen september 06! Så blir nok bilen lakkert og rundt den tid så da blir jeg nok å treffe på de fleste treff til neste år!!

 

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med ombyggingen, tenkte egentlig å bare gå ut å ta en prat så får vi se hva han sier egentlig!

 

Gleder meg til å få på eksosen , kan bli enormt heftig! Tenkte å kjøpe meg noe eksos tape sak til grenrøret for å ikke slippe ut så mye varme, siden weberene står rett oppfor grenrøret!

Kan vel vere en god idee ?

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape er ikke dumt, men det lureste er å bygge seg et varmeskjold over grenrøret (se bilder i Performance VW av Marco Haegers motorrom), eller kjøp en slik (se Auspuffkrümmer-Abdeckung et stykke ned på sida http://www.sandtler.de/katalogangebote/artikeluebersicht/hitzeschutz/hitzeschutz.htm)

 

Tape/isolasjonsbånd er utrolig gørralt å legge på 8V-grenrøret. Det er så trangt mellom rørene fra 2-er og 3-er at du knapt nok får et lag med isolasjon inn mellom. Har du lav bil (som du har) så blir de nederste 20cm med isolasjonsbånd borte rimelig fort. Sist jeg var under Bad'Roc'en til Kid-A kunne jeg konstatere at han hadde lite igjen for all innsatsen han la i å surre isolasjonsbånd på grenrøret sitt (og jeg hadde desto mindre igjen for all tida jeg brukte på å vente på at han skulle bli ferdig med surringa, før grenrøret skulle inn;)).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hk tror du jeg kan dra ut av 1.8'ern med weberene og div ?

 

Dette er Polo Classic mer kompetent til å svare på (det har han forsåvidt sagt noe om tidligere, ifm. kam). Med riktig kam, porting, dette eksosanlegget/grenrøret og riktig bedysede/justerte webere bør 140-150 reelle HK være innen rekkevidde. Sammen med de små hjulene bør aks-følelsen bli uslåeligm'm

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååå fantastisk!!!

 

Skulle gjerne gått for polo classic sin idè , men fornuft og penger må og komme i 2-3 rekke :O

 

Kan tro jeg gleder meg å få putta inn den motoren altså, skal bli utrolig konge, men må få bremser osv i orden og, orker ikke noe halv jall!!

 

 

Hvordan er eksosen din uten om supersprint potta bak, har lurt litt på hvordan jeg skal gjøre dette, ble advart mot supersprint midt potte ??!!!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er eksosen din uten om supersprint potta bak, har lurt litt på hvordan jeg skal gjøre dette, ble advart mot supersprint midt potte ??!!!

 

Har Supersprint hele veien med midtpotte. Lyden er relativt dyp og fin, men en del mer forvrengningslyd på høye turtall og ikke så lavfrekvent som de senere Powersprint-anleggene (som nå kun er å få tak i i rustfritt). Passformen er så som så, men slik er det når man skal ha lav bil og relativt grov diameter på eksosen.

 

Med bare rakt rør i stedet for midtpotte får du mye mer "hyling" over hele turtallsregisteret og spesielt på høyt turtall. Dette blir litt for mye av det gode, spør du meg, og det er nærmest en invitt for Ordensmakta til å stoppe deg. Lyd vil du få nok av, men den fineste kommer forfra:D.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe jah sant nok!!

 

Jeg fant jo seff et midtrør fra supersprint på ebay, 570 kr! Ikke verst det , tror nok jeg går for det,, for evt sveise og kutte litt rett og slett! Er ikke så gla i MASSE lyd!

 

Men gleder meg mest til lyden av weberene, tror det blir rimelig heftig!!

 

Nei nå får jeg ta kvelden og lese noen tyske blader, fant en grå caddy me 8v weber motor , INSPIRASJOn!

 

god natt!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår