olemarius Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 jah, men jeg er usikker på hvordan jeg vil gjør det , kan jo ikke akkurat drive å ta ut alle rutene på treffet ?? :§ Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 jah, men jeg er usikker på hvordan jeg vil gjør det , kan jo ikke akkurat drive å ta ut alle rutene på treffet ?? :§ Det er langt fra umulig, men det gidder jeg rett og slett ikke å gjøre. All erfaring tilsier at jeg har mer enn nok å gjøre på min egen bil kveldstid;). Da får det heller være (hvilket i og for seg ville være det beste for bilen din. Krom er vakkert mot den rødfargen). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Jeg skal også montere vassere kam! Har noen noen ide om hvor mye hest jeg får ut av bilen da med :Vassere kam 288 grader Plane Toppen Grenrør med custom eksos Doble 40mm webere! Liten vits med 288 gradere med mindre du porter toppen og øker kompen betraktelig. Bør også ha 2,0L bunn først. 268 er mer enn vilt nok skal du kjøre med bilen. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 så du vil anbefale 268 graders kam i steden ?? Böhser, har du en 9" bremsekraft forsterker liggende ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 så du vil anbefale 268 graders kam i steden ?? Böhser, har du en 9" bremsekraft forsterker liggende ?? Nei. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 så du vil anbefale 268 graders kam i steden ?? Böhser, har du en 9" bremsekraft forsterker liggende ?? Slik jeg ville gjort det: 1. 2,0L bunn (9A) alternativt 1,9L med høy komp 2. Porting av toppen (CNC portet) 3. Grenrør 4. Kammer Er mulig å hente ut 170-180 hk på orginalsprut med 2,0L bunn, portet topp, grenrør og KR kammer De fleste gjør det slik 1. Grenrør 2. Kammer også glemmer de resten. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Men det jeg da lurer på polo classic, hvordan blir det å sette en 2.0l bunn på 8v toppen min ? Kan jeg fremdeles bruke mine snart ny innkjøpte webere ? Eller vil du anbefale å kjøre med innsprut ?? Hvordan vil det bli med godkjenning, med webere bytter jeg jo i teorien bare forgasser og trenger egentlig ikke godkjenne ? Hvor mye vil det koste meg å få meg en 2,0 l bunn , og porte toppen ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Men da må jeg vel i tilleg bytte evt lage nye motorfester ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Alt trim skal jo godkjennes 2,0L 8v blokka går jo rett i men er noe høyere, krever muligens modding av grenrør/dp På 8v vil jeg anbefale sprut. Blir veldig varmt for gasserene når de står rett over eksosmanifolden Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Og motorfestene flytter du over fra den gamle motoren. Husk bare på å bytte foringer i dem (helst de fra Golf Diesel). Putt gjerne i polyinnsatser i disse igjen. Foran og bak anbefales det sterkt å bruke polyforing i festet. Dette vil minske kippbevegelse i motor/girkasse betraktelig og vil føre til vesentlig mindre belastning på grenrøret. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Fortsetter denne tråden! Lurer på om noen har eller vet hvor jeg får tak i billig innsugsmanifoild til weber 40 dcoe ?? Vet de har på http://www.misab.se, men 1900 blir foreløpig litt dyrt.. Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Vel, den prisen vil jeg si var skikkelig rea. Husk at du må ha mer enn bare innsuget. Du må ha O-ringer/svingningsdempere med monteringssats, bensinpumpe med trykkregulator, riktige dyser (hoveddyse og luftkorrekturdyse), armer, feste og opplegg for gasswire og en eller annen form for luftfilter. Dermed blir det flere utgifter enn de 1900 for innsuget. Dersom gasserne har vært i bruk på en annen motor (ikke usannsynlig at de har sittet på en Ford eller Opel-motor) kan det hende at du må bytte halsrørene også. Jeg skal straks i gang med den samme operasjonen på 16V-motoren min. Men jeg har ennå ikke alle delene som trengs og jeg er ennå i "innhente kunnskaps-fasen" (leser den gamle gode boka "VW-Tuning" fra tidlig 80-tall av Gert Hack perm til perm). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 "bensinpumpe med trykkregulator" Hva mener du med dette egentlig ? Og hvilken bør jeg bruke ?? Ny ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 "bensinpumpe med trykkregulator" Hva mener du med dette egentlig ? Og hvilken bør jeg bruke ?? Ny ? Sitter en trykkregulator etter bensinpumpen orginalt siden K-jet ikke har noen bensintrykksregulator fremme.... Pumpa fåes på biltema til 349 men regulatoren tror jeg ikke du får der.... har sikkert en liggende og slenge ;) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 i see ! pm sendt nitewlkr Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg