Gå til innhold

Hvor er lysbryteren til bakluka?


KooPa

Anbefalte innlegg

Jeg har en '94/95 MK1 STV. Jeg mangler lys i taket når bakluka åpnes. Lyset virker når jeg slår over til "ON" på bryteren så pæren er hel. Har også sjekket at alle kablene sitter på.

Men hvor sitter bryteren som merker om bakluka er lukket eller åpen?

Det sitter en fjærbelastet "dings" (i mangel av bedre ord) på hver side av luka som virker som klemmer sammen fjærene når luka lukkes. Jeg har prøvd å smøre opp disse da det virker som om de glir litt trangt. Er eneste stedet jeg kunne tenke meg at bryteren sitter. For det er ingen "normal" bryter og ikke ser det ut som det mangler noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, litt vanskelig å finne ut av, men i Haynes ser det ut som bryteren/føleren sitter i / ved låsen. I luka. Ser ut som låsen må demonteres for å komme til det som er betegnet som "føler for åpen luke"

99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan

84 Granada 2.3L jubileum (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey... Noen mulighet for å fjerne den "geniale" ideen med at man må slå av bilen for å åpne bakluka? :P /%#%!&("/)= irriterenes;P

 

Skru av bilen for å åpne bakluka?

Røyka sokka dine eller;)

 

Er vel en spak venstre side førersete ved gulvet, samme spak du åpner bensinlokket med!! eller følgte ikke dette med i modellen din?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme spak? Noen her har åpenbart røyka sokkene sine... Mulig du bruker spaken du åpner bensinlokket med, noe jeg synes hadde vært litt upraktisk..

 

Og nei har ingen ekstra spak heller...:)

 

Så ja, må slå av motoren for å få opp luka...

 

Hva er så upraktisk med Innvendig åpning av bagasje luke???

Dytt ned - så popper bensinlokk opp

Dra til deg - så går bagasjeluka opp

 

Hvertfall mer praktisk enn å skru av motoren eller hva?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe forvirring ute og går her.. MK 1 har innvendig åpning av luka, mk 2 har det ikke og på 97 modellen må man slå av tenninga, ble borte fra 98. Det går an å koble om, men jeg husker ikke hvordan

 

Det var jo ikke særlig smart fra ford sin side:) hehe

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, litt vanskelig å finne ut av, men i Haynes ser det ut som bryteren/føleren sitter i / ved låsen. I luka. Ser ut som låsen må demonteres for å komme til det som er betegnet som "føler for åpen luke"

Takk for svaret. Jeg har tydelighvis ikke lett riktig sted i Haynes boka. Får ta ut låsekassa og se om jeg blir noe klokere en dag det ikke regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår