Gå til innhold

GHIA99

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo Ghia
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Bosted
    Telemark

GHIA99's Achievements

  1. Kan det være denne du tenker på ? http://www.vipauto.no/
  2. Det er et skille ved biler produsert før og etter mai 1998. Før 05/98 120 000 Km - eler 5 år. Det som inntreffer først. Etter 05/98 150 000 Km - eller 10 år. Det som inntreffer først. Dette fikk jeg opplyst av Ford da jeg kjøpte min 99 modell. Dette står også i Haynes-boka 1 * 25. Dette gjelder 4 sylindret bensinmotor.
  3. GHIA99

    chip til mondeo

    Heisan, du kan jo se på denne. Skal vel gi ca. 13HP og 16Nm økning. Er vel det leverandøren påstår. http://www.superchips.co.uk/superchips.php
  4. Gratulerer med ny bil. Det stemmer med reg.reim ja. Biler produsert etter mai 1998 skal skifte reg.reim ved 145 000 eller 10 år. Men med så lange intervaller så kan det jo være lurt å gjøre det i god tid. Ikke tyne det helt ut.
  5. ViceGuy er nok inne på noe fornuftig. Dersom du målte batteriet til 2,5V, så er jo det helt tomt. Sjekke væskenivå på cellene, skal stå 3-5 mm over platene. Husk å bruke destillert vann. Etter dette må du sette ladeapparat på batteriet til det er oppladet, tar vel ca. 1 døgn, til du har oppnådd syrevekt på 1,28. Starte med startkabler og deretter kjøre en tur lader ikke batteriet nok. Selv en enkel sommerstart krever ca 20 Km kjøring for å erstatte den strømmen du har brukt. Batteri som ikke er skikkelig ladet, vil heller ikke holde på strømmen. Dersom du ikke oppnår syrevekt på 1,28 så er batteriet defekt. I Haynes står det flere tips til feilsøking på det elektriske anlegget. Syrevekt kan du få målt på de fleste bensinstasjoner. Ladespenning fra dynamo ved ca. 2000RPM bør være omkring 14,5V. Håper dette kan hjelpe deg videre.
  6. Dersom du har Haynes på svensk som jeg har, så se i seksjonen "Kaross och detaljer" side 11.20 - 11.21 og bilde 22.28.
  7. GHIA99

    innsprut relè

    Du kan jo prøve disse R8 Brown . . . . . . . . . . Fuel pump R11 Brown . . . . . ... . . . ECU power supply (petrol)
  8. Heisan, litt vanskelig å finne ut av, men i Haynes ser det ut som bryteren/føleren sitter i / ved låsen. I luka. Ser ut som låsen må demonteres for å komme til det som er betegnet som "føler for åpen luke"
  9. GHIA99

    Airbag:s

    Klippet fra Mirez. Common Fault: The airbag warning light flashing 4 times is a common fault on late Mk1 and all Mk2 mondeo's using the pyrotechnic pretensioners - especially if you have recently moved the position of one of the front seats. Turn the igntion off and allow the car to sit for 15 minutes. Underneath the front seat base, (access is best from the rear passenger footwells, with front seats furthest forward), you will find two cables wrapped in yellow sleeving. The yellow connector may have parted company with its other half - Even if it hasn't disconnect and reconnect it to ensure that it is secure. Move on to the passenger side and check the wiring there - whilst doing this ensure the cabling is slack and not badly routed resulting in it being pulled tight.
  10. GHIA99

    Airbag:s

    Jeg kommer til disse kontaktene under setet. Det er jo trangt der, men det går. Det er en skjøtekontakt på kabelen fra bilen og til setet. På Mk2 er airbagsystemet koblet med gule kontakter. Kikk under stolen forfra, og se etter pluggen. Må ha lommelykt, da det er mørkt under der.
  11. GHIA99

    Airbag:s

    tatt ut fra "Airbag Fault codes" 4-Four flash cycle: Safety belt buckle pretensioner(s) failure. På min Mk2 så var det dårlig kontakt i de gule pluggene under setene. Disse gir signal til beltestrammerne. Ta de opp, og ha på litt kontakt spray, så kan det hende du blir kvitt blinkingen. Det hjalp ivertfall på min.
  12. Kan denne være til hjelp, klippet fra Haynes: Removal 1 Apply the handbrake, jack up the front of the vehicle and support it on axle stands. 2 Unscrew the bolts, and release the clips securing the radiator lower cover to the front of the vehicle. 3 Disconnect the wiring from the horn terminal. 4 Unscrew the mounting bolt, and withdraw the horn with its mounting bracket from under the vehicle (see illustration). Refitting 5 Refitting is a reversal of the removal
  13. Haynes boka er fine greier. Det går fram av boka, at blinklysrelèt sitter under rattdekselet der blinklysspaken er.
  14. Kan det være noe her for ryddig motorrom? http://www.mondeosportsfabrications.org/
  15. 18 gauge - amerikansk betegnelse. Tror det er diameter. 18-gauge = 1,02 mm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår