Gå til innhold

cRxXx: '92 honda civic lsi *prsjekt cTx*

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

Når jeg var hjemme på juleferie i 2005 fant jeg denne 92mod civic lsi'en og kjøpte den tvært. Eneste som "feilet" bilen var en gåen drivaksling så da fikk jeg nippon til og sende opp en brukt komplett aksling slik at jeg fikk byttet før jeg kjørte til trondheim igjen.

 

Noe av det første jeg gjorde var og finne en brukt honda crx motor (1.6 d.o.h.c 16v 130hk) i sverige. Men siden jeg går på skole om dagen, jobber om kvelden, og i helgene (lørdag og søndag) gikk det lang tid før jeg klarte og kraume meg til og hente den i göteborg, og når jeg endelig hadde hentet den tok det like lang tid før jeg fikk tid til og begynne med motor byttet.

 

Men søndag og mandag (1.mai) hadde jeg endelig litt fritid, og dermed heiv jeg meg til og byttet motor.

Det var ganske mye som måtte bygges om på lednings nettet, men det største problemet er at det er bare her i europa vi har denne generasjon civic med obd-0 ledningsnett, og fargenkodene på ledningsnettet stemte ikke i det hele tatt sammenlignet med eldre obd-0 ledningsett, så koblings skjemaene jeg hadde stemte ikke helt..

 

Jeg synes dette er et veldig bra swap siden du kan\må bruke lsi girkasse, drivaksler, motorfester, giroverføring..osv.. Noe som gjør at du får mye BANG FOR THE BUCKS...

 

Ellers har jeg montert civic vti luftfilter slange, boks, og fjernet resonans boksen. (ble sinnsyk bra lyd selv med sugerrør eksos og katalysator)

Montert K&N innsats luftfilter

Også har jeg montert noen jalla senke fjærer, men coilovers kommer.

Også har jeg liggende komplett sett med Energy suspension foringer, som burde monteres snart.

 

Nå har jeg jo kjørt bilen en stund, fått justert tenning, tomgang osv. Alt ser ut til og funke veldig bra og den går MYE bedre enn den orginale lsi motoren. går vell omentrent som en ESI, og kanskje litt bedre. Den drar utrolig bra hele veien, og er en drøm og kjøre. Motoren trvies godt både på 2000rpm og 7000rpm. Måtte bruke girene mye mer med den gammle motoren på vanlig kjøring.

 

 

et bilde sier mer en tusen ord, så her kommer masse bilder jeg vet noen av bildene er veldig dårlig, men det er bedre enn ingenting..

 

Bilde032.jpg

Bilde052.jpg

Bilde053.jpg

Bilde054.jpg

Bilde055.jpg

Bilde079.jpg

Bilde093.jpg

Bilde088.jpg

Bilde097.jpg

Bilde099.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Ja, er ikke så ofte her inne, men har nå gjort litt av vært siden sist.

Det jeg har gjort mest av er å kjøre, kjøre, og atter kjøre. Bilen er en drøm og kjøre, bruker nesten ikke olje. Jeg er rett og slett stor fornøyd.

 

Ellers så har jeg:

-Fylt 98 octan bensin og justert ca 4grader mer fortenning (statisk).

-Montert "mugen twinloop" look potte, 50mm mellomrør og hulet ut katten.

-Fjærnet interiøret baki og montert velteburet

-Montert KW høyde justerbart senke sett (gjennstår litt justering for og få perfekt høyde)

-Fått tak i støtdempertårn stag forran og bak. skal lakkes matt svart og monteres snart.

 

Også har jeg fått lånt meg en G-tech pro måler. Har lekt meg mye med denne.

Og til nå har jeg pers på 6.89 sekunder på 0-60 miles (96km\t). Har prøvd ganske mange gang og ligger gjevnt på 6.9-7.1 sekund.. Må si meg fornøyd med det.

 

Bilde017.jpg

Bilde019.jpg

Bilde024.jpg

Kw3.jpg

Kw2.jpg

Kw.jpg

Bilde003.jpg

Bilde004.jpg

Bilde007.jpg

twinloop.jpg

twinloop2.jpg

Bilde006.jpg

Bilde005.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle jeg ha obd1? drit mye bortkastet arbied, og ikke minst penger. må bytte fordeler, lambda sonde, conversion harness, vanskelig og få tak i obd1 zc ecu, veldig få Crome folk som har erfaring med zc motor...osv

Nei, jeg skal holde meg til obd0, og bruke turboEDIT, til datastyring. turboedit er nesten like bra som crome pro, det er gratis, slipper og bytte noe som helst..hehe..

 

Kammer og grenrør blir det ikke (om jeg ikke kommer over noe billig), men turbo, det blir det ;)

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal holde meg til obd0, og bruke turboEDIT, til datastyring.

Faen, glemte helt av at OBD0 kan mappes via turboEDIT. På H-T går det nesten utelukkende i OBD1 hele dagen lang; derfor. Det er også ute et program som kalles BRE for OBD0, det skal visstnok være meget aktuelt om dagen, og det er en del developments som skjer med det fortløpende, visstnok. Kan være vél verdt å sjekke ut på PGMFI.org. Jeg fikk visst heller ikke med meg at du planla turbokonvertéring. En sak til, er ikke LSi-kassa tyngre gira enn D16A8/9/ZC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkasse: ja, denne er litt tyngre i 3.,4., og 5. så over hundre km\t kunne den vært litt kjappere i aksen, men til "daily driving" er denne kassa perfekt, for denne motoren trives veldig godt rundt 2000rpm, som man gjærne blir liggende på i 60-80 soner med mye trafikk. Denne kasse hjelper altså litt på for og holde forbruket nede..

 

BRE: er fult klar over BRE, og hadde jeg bygd en NA b16a1 hadde jeg valgt bre. Men til ZC motoren er det mye flere folk med erfaring på turboEDIT, også har jeg intrykk at av det er litt enklere og bruker v\turbo bygg. Pluss at jeg har brukt alt for lang tid på og lære meg hvordan turboEDIT skal brukes til og bare gi det opp.. Har vært på pgm-fi.org siden ghetto-dyne og obd0edit var nytt, og det er forgjengerene til uberdata\crome\bre\turboedit..osv..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint swap dette her :) Kunne tenkt meg å sitte på en tur en gang det passet seg ;)

Vet ikke hvordan DOHC D-serie motorene føles, så det kunne vært en interessant opplevelse.

Kanskje neste Onsdag, om alt klaffer? (Bjørnstad på meg som du vet :))

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje det.. skal prøve og ordne meg fri, så jeg kan komme ut til bjørn sin stad..

 

men bare om jeg får sitte på med deg en tur ;) :D :D

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår