hazzie88 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 En grom bil må ha grom lyd - det får du ikke i TDI-en :) Kjørte en Golf V TDI med 140hk/340(320?)Nm i 9 timer i strekk..., både jeg og andre folk som satt på mislikte den slurpete diesel-lyden. Folk vil mene at dette alene er en dårlig begrunnelse på valg mellom diesel og bensin, men.. Jeg foretrekker bensin :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Å spare penger når du blir eldre? Det hørtes da litt bakvendt ut i forhold til min tankegang i allefall... Er jo som ungdom/student man er blakk og når man blir 30-40 er man full av penger :) Men det er nå det er morro å gjøre det man vil, ikke når man er 40. Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Golf 4 1.9 TDI 150Hk... Chip til 190Hk og 420Nm... og vips: et stk parkert GTI. (Chippet eller ikke) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Golf 4 1.9 TDI 150Hk... Chip til 190Hk og 420Nm... og vips: et stk parkert GTI.(Chippet eller ikke) Har du kappet med en chippet gti fra 0-100? Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bete Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Naits.. Endeløs diskusjon frykter jeg. Ta og prøv en TDI og deretter en GTI og så dømmer du derfra selv.. Prøv å teste en chippa TDI og sammenlign med original GTI så finner du fort ut hva du vil ha tror jeg. Siter VW Golf IV 98 TDI 140hk 270nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Diesel har to fordeler: lavt forbruk og muligens lettere og selge senere. Men jeg mener det er verdt de ekstra kronene man har i drivstoffutgifter for kjøre en bensinbil. Man slipper sotrøyk å knatring. Dette blir i allefall IKKE noe bedre med chip... 1.8t kan man også lett trimme til i overkant av 350hk (på hjula). Det finnes FLUST av ettermarkeds deler til 1.8t motoren. Deler går også omhverandre fra 225hk motoren til Audi og seat f.eks, samme med bremser og andre deler. Skal du bygge en skikkelig gatebil så er det 1.8t som gjelder. En skikkelig bil skal også ha skikkelig motor. Og ja, jeg har hatt og jeg har en dieselbil i tillegg til Golfen. I det store og hele kommer det an på smak og behag. Hadde jeg gitt f.... i hva slags motor jeg hadde bare den brukte lite drivstoff hadde jeg nok bare kjørt diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Har du kappet med en chippet gti fra 0-100? Hvor ofte i real life er 0-100 viktig? Men i aks i to-felt så.... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Har aldri kjørt GTI'n jeg, men har kjørt en '97 Golv IV 110 hk chippet til 140 hk, og det er en veldig overraskende kjapp motor.. En ting er 0-100, men ligger du i 80 km/t i 4-5 gear og trøkker på så er det en hærlig og rask akselerasjon:) Har en kompis som har denne bilen, han kjørte på 0,35 l/m i snitt i en 2 ukers periode.. Og da kjørte han normalt, uten og tenke noen større over forbruk.. Dette var og på vestlandsveier(svingete og uten stripe i midten for og si det sånn), ikke 2 felts motor vei:) Spørs litt hva du er ute etter men jeg for min del er ute etter en kjapp bil som er billig i drift, og da er valget lett: TDI... Er jo og noe med og forsikre en GTI og da, som vil koste deg flesk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albert Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Jeg kjøpte golf 4 like etter jul, jeg angrer ikke for at jeg valgte GTI istedet for diesel.. Når det gjelder forsikring ble gti`en 1500,- dyrere en diesel, begge registrert på meg (23 år), og full kasko. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hvordan får du 315NM i din? Har det sammenheng med antall gir?Står følgende på TS Racing sine chipsider; (tar utgangspunkt i de :P) 1,9 TDI PD 115 HK 285 NM <-- 5trinns? 1,9 TDI PD 115 HK 300 NM <-- 6trinns? Eller er jeg helt på jordet nå? 1.9 TDI PD 115Hk kom med 310NM med DSG kasse (Model 2001) Mener bestemt 6-trinns utgaven kom med 315NM, men klarer ikke huske hvor jeg har lest det... :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Diesel har to fordeler: lavt forbruk og muligens lettere og selge senere. Men jeg mener det er verdt de ekstra kronene man har i drivstoffutgifter for kjøre en bensinbil. Man slipper sotrøyk å knatring. Dette blir i allefall IKKE noe bedre med chip... Her er jeg uenig med deg! :) Knatring med kald dieselmotor er ikke til å komme bort ifra, men sotrøyk er det slutt på! Kjører man med powerbox soter det, men med riktig chip blir det masse power og null sot!! :bok Ryker jo svart av en overtrimma bensinbil oxo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Jeg har hatt min 2000 mod Golf 1,9 tdi 115hk i 2 år, jeg er strålende fornøyd med den bilen, jeg har prøvekjørt bilen til nicolay her på BF, den går veseltlig hardere på høye turtall, men ved bare å legge pedalen i gulvet så har tdi'en en fordel for den drar som et lite uvær bra 1550rpm. Jeg har kjørt vanlig med helge oppakning 260km hjem til vinstra i gudbradsdalen fra oslo med snitt på 0,40 på mila. min er helt original. Ett lite tips, kjøp golf IV fra etter 2000, det skjedde det en større oppgradering av elnettet og diagnosesystemet (ved innføring av CAN BUS komunikasjon mellom motor og instrument og noen andre enheter i bilen) så hvis du finner ut att du vil skifte instrumentbort til en nyere type (org. med crom ringer og slik) så vil det fungere ellers så går det som med nicolay og hans r32 innstrumentbord. (heller lite som fungerte) Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Sier bare TDI jeg assa ..... Har parkert såååååååååååååå mange biler med traktoren min blah bl.a - S3 , mange 1.8 T , alle bmw`er opptil 328/528 , sx 200 , TT , mercedes opptil 3 litere , 95 % av alle toyotaene utenom Supra , + mange andre .... Kjøp deg en GtiTdi 150 hester , da får du med gti understell , bremser og interiør cheers + chip 197 HK / 420 NM Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Sier bare TDI jeg assa ..... Har parkert såååååååååååååå mange biler med traktoren min blah bl.a - S3 , mange 1.8 T , alle bmw`er opptil 328/528 , sx 200 , TT , mercedes opptil 3 litere , 95 % av alle toyotaene utenom Supra , + mange andre .... Kjøp deg en GtiTdi 150 hester , da får du med gti understell , bremser og interiør cheers + chip 197 HK / 420 NM Hvor er det du har parkert S3 da, ikke fra 0-100 tror jeg. En chippa s3? Må jo sammenligne hvis begge er chippet. Hvis du skal begynne å snakke om hvordan de er når de er chippet. Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Han sa nå bare at han har parkert en s3.. er jo ikke nødvendig å vite om den er chippa eller ei :) TDI vs. GTI her nå.. mmm Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg