Gå til innhold

TDI eller GTI

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor er det du har parkert S3 da, ikke fra 0-100 tror jeg. En chippa s3? Må jo sammenligne hvis begge er chippet. Hvis du skal begynne å snakke om hvordan de er når de er chippet.

 

De på lista mi var selvfølgelig orginalbiler da !!! Chipper u s3 har jeg vel lite sjangs !!! Men poenget mitt var iallefall at TDI går BRA ""!!"" Fortsatt mange som tror dieselbiler er søppel !!!! Men der tar de feil !!!! My bedre drag , Billigere å kjøre, Billigere forsikring ..

 

Og du som sa at dieselbil på lang vei var irriterende , hmmm har du dratt av isolasjonen på den bilen eller ???? Invendig hører man ikke forskjell på om det er diesel eller bensin , og da mener jeg 02 -> (altså pumpedyse) ...

 

men men , smak og behag !!!!! blah

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på lista mi var selvfølgelig orginalbiler da !!! Chipper u s3 har jeg vel lite sjangs !!! Men poenget mitt var iallefall at TDI går BRA ""!!"" Fortsatt mange som tror dieselbiler er søppel !!!! Men der tar de feil !!!! My bedre drag , Billigere å kjøre, Billigere forsikring ..

 

Og du som sa at dieselbil på lang vei var irriterende , hmmm har du dratt av isolasjonen på den bilen eller ???? Invendig hører man ikke forskjell på om det er diesel eller bensin , og da mener jeg 02 -> (altså pumpedyse) ...

 

men men , smak og behag !!!!! blah

Denne må jeg komentere: en chippet Golf 150hk Tdi går bra(Har selv hatt en), men at den tar en s3 er BS!!! Selv en org S3 er merkbart raskere enn en Diesel med 190Hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bensin bil og dieselbil er to forskjellige måter å kjøre og gire på!!! Er du vant til å kjøre bensin og plutselig setter deg inn å kjører en diesel og du forsatt gasser og girer som en bensinbil så vil dieselen virke litt død. VW sine PD TDI motorer er ganske bra selv på høyere turtall men ikke som en bensin.

En dieselbil vil ha ett sterkere bånndrag (kjøre på Newtonmeter effekten), en bensinbil vi heller kjøre på turtallet (kilowatt/HK effekt). Jeg synes det er mindre anstrengene å kjøre men diesel selv om du ikke kan dra den så langt på gir som en bensin.

Det er bare en vane.

Jeg hadde uten tvil valgt diesel (jo større jo bedre ;)

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDI eller GTI.

 

Ja, det er det store spørsmålet.

 

Har sett utrolig mye på biler i det siste, og jeg har lest veldig mye på dette forumet (et kjempebra forum forresten!), da jeg har på en måte bestemt meg for å kjøpe bil. (Såfremt lånet lar seg gjennomføre :P)

 

Og jeg har sett på 3 typer Golf. (Alle er Golf IV, liker den og dens stylingmuligheter. Bi-Xenon Angeleyes og spoiler står øverst på ønskelista :D)

 

Golf 1.9 TDI 110hk 235 NM

Golf 1.9 TDI 115hk 285 NM

Golf 1.8 GTI 150hk 210 NM

 

Så hadde jeg et par spørsmål om disse modellene da vet dere :)

 

For det første;

Hva er forskjellen på de to dieselutgavene? Jeg ser at det er 5hk og 50NM, men hvorfor er det så stor forskjell når begge er 1.9 TDI?

 

For det andre;

Si at jeg anskaffer meg den Golfen med 115hk motor, og chipper denne hos TS Racing. TS oppgir at jeg da får 150hk og 340NM. Veldig respektable tall får man si.

 

Men det store spørsmålet er om hvorvidt dieselbilen kan stille opp med GTI-bilen på aksellerasjon, toppfart og "sportslighet".

(Alle bilene er forøvrig manuelle)

 

Og vil en slik chip på noen måte kunne skade motoren? Forkorte levetiden?

Har jo hørt at den vil i de fleste tilfeller redusere dieselforbruket, og det er jo kjempebra. Men jeg føler at det må være en hake noe sted? :)

 

Håper noen av dere har noen råd og tips til meg.

 

Og er det forøvrig noe dere mener jeg burde spørre om ved et kjøp av Golf IV? (-97 til -00 mod)

Noe problemer som er gjengangere og som koster mye å utbedre?

 

Så på forhånd tusen takk!

 

Med vennlig hilsen,

 

-Naits-

 

Kjøp min GTI ;-)

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1109630

___________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bensin bil og dieselbil er to forskjellige måter å kjøre og gire på!!! Er du vant til å kjøre bensin og plutselig setter deg inn å kjører en diesel og du forsatt gasser og girer som en bensinbil så vil dieselen virke litt død. VW sine PD TDI motorer er ganske bra selv på høyere turtall men ikke som en bensin.

En dieselbil vil ha ett sterkere bånndrag (kjøre på Newtonmeter effekten), en bensinbil vi heller kjøre på turtallet (kilowatt/HK effekt). Jeg synes det er mindre anstrengene å kjøre men diesel selv om du ikke kan dra den så langt på gir som en bensin.

Det er bare en vane.

Jeg hadde uten tvil valgt diesel (jo større jo bedre ;)

Hmm..tror du har missforstått forskjellen på NM og HK. NM er evnen til å dra opp i fart, altså hvor fort den aksellererer på et viss turtall (1000rmp-1500rmp). Mens HK er den kraften man har på et gitt turtall(2000 rmp). Kan sammenlignes med en tråsykkel. NM er den kraften når man trår sakte og så begynner å trå fortere(akselerere/tråkraft), mens HK er den kraften du har hviss du trår jevnt. Kanskje litt dårlig forklart men skal være forståelig:) Men skjønner poenget, diesel kan kjøres på lavere turtall pga de er sterkere enn bensinmotorene der.

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må jeg komentere: en chippet Golf 150hk Tdi går bra(Har selv hatt en), men at den tar en s3 er BS!!! Selv en org S3 er merkbart raskere enn en Diesel med 190Hk...

 

 

hmmm....Kan diskuteres , tror heller det kommer ann på sjåføren da, Giring o.s.v ... S3 har jo 210 hester da mener jeg den gamle ... Og 197 er ikke så langt under .....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår