Gå til innhold

TDI eller GTI

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

En grom bil må ha grom lyd - det får du ikke i TDI-en :) Kjørte en Golf V TDI med 140hk/340(320?)Nm i 9 timer i strekk..., både jeg og andre folk som satt på mislikte den slurpete diesel-lyden. Folk vil mene at dette alene er en dårlig begrunnelse på valg mellom diesel og bensin, men.. Jeg foretrekker bensin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å spare penger når du blir eldre? Det hørtes da litt bakvendt ut i forhold til min tankegang i allefall... Er jo som ungdom/student man er blakk og når man blir 30-40 er man full av penger :)

 

Men det er nå det er morro å gjøre det man vil, ikke når man er 40.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 4 1.9 TDI 150Hk... Chip til 190Hk og 420Nm... og vips: et stk parkert GTI.

(Chippet eller ikke)

 

Har du kappet med en chippet gti fra 0-100?

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel har to fordeler: lavt forbruk og muligens lettere og selge senere. Men jeg mener det er verdt de ekstra kronene man har i drivstoffutgifter for kjøre en bensinbil. Man slipper sotrøyk å knatring. Dette blir i allefall IKKE noe bedre med chip...

 

1.8t kan man også lett trimme til i overkant av 350hk (på hjula). Det finnes FLUST av ettermarkeds deler til 1.8t motoren. Deler går også omhverandre fra 225hk motoren til Audi og seat f.eks, samme med bremser og andre deler.

Skal du bygge en skikkelig gatebil så er det 1.8t som gjelder.

En skikkelig bil skal også ha skikkelig motor.

 

Og ja, jeg har hatt og jeg har en dieselbil i tillegg til Golfen. I det store og hele kommer det an på smak og behag. Hadde jeg gitt f.... i hva slags motor jeg hadde bare den brukte lite drivstoff hadde jeg nok bare kjørt diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt GTI'n jeg, men har kjørt en '97 Golv IV 110 hk chippet til 140 hk, og det er en veldig overraskende kjapp motor.. En ting er 0-100, men ligger du i 80 km/t i 4-5 gear og trøkker på så er det en hærlig og rask akselerasjon:) Har en kompis som har denne bilen, han kjørte på 0,35 l/m i snitt i en 2 ukers periode.. Og da kjørte han normalt, uten og tenke noen større over forbruk.. Dette var og på vestlandsveier(svingete og uten stripe i midten for og si det sånn), ikke 2 felts motor vei:)

 

Spørs litt hva du er ute etter men jeg for min del er ute etter en kjapp bil som er billig i drift, og da er valget lett: TDI...

 

Er jo og noe med og forsikre en GTI og da, som vil koste deg flesk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du 315NM i din? Har det sammenheng med antall gir?

Står følgende på TS Racing sine chipsider; (tar utgangspunkt i de :P)

 

1,9 TDI PD 115 HK 285 NM <-- 5trinns?

1,9 TDI PD 115 HK 300 NM <-- 6trinns?

 

Eller er jeg helt på jordet nå?

 

1.9 TDI PD 115Hk kom med 310NM med DSG kasse (Model 2001)

 

Mener bestemt 6-trinns utgaven kom med 315NM, men klarer ikke huske hvor jeg har lest det... :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel har to fordeler: lavt forbruk og muligens lettere og selge senere. Men jeg mener det er verdt de ekstra kronene man har i drivstoffutgifter for kjøre en bensinbil. Man slipper sotrøyk å knatring. Dette blir i allefall IKKE noe bedre med chip...

 

Her er jeg uenig med deg! :)

Knatring med kald dieselmotor er ikke til å komme bort ifra, men sotrøyk er det slutt på!

 

Kjører man med powerbox soter det, men med riktig chip blir det masse power og null sot!! :bok

 

Ryker jo svart av en overtrimma bensinbil oxo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min 2000 mod Golf 1,9 tdi 115hk i 2 år, jeg er strålende fornøyd med den bilen, jeg har prøvekjørt bilen til nicolay her på BF, den går veseltlig hardere på høye turtall, men ved bare å legge pedalen i gulvet så har tdi'en en fordel for den drar som et lite uvær bra 1550rpm.

Jeg har kjørt vanlig med helge oppakning 260km hjem til vinstra i gudbradsdalen fra oslo med snitt på 0,40 på mila. min er helt original.

Ett lite tips, kjøp golf IV fra etter 2000, det skjedde det en større oppgradering av elnettet og diagnosesystemet (ved innføring av CAN BUS komunikasjon mellom motor og instrument og noen andre enheter i bilen) så hvis du finner ut att du vil skifte instrumentbort til en nyere type (org. med crom ringer og slik) så vil det fungere ellers så går det som med nicolay og hans r32 innstrumentbord. (heller lite som fungerte)

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare TDI jeg assa ..... Har parkert såååååååååååååå mange biler med traktoren min blah

bl.a - S3 , mange 1.8 T , alle bmw`er opptil 328/528 , sx 200 , TT , mercedes opptil 3 litere , 95 % av alle toyotaene utenom Supra , + mange andre ....

 

Kjøp deg en GtiTdi 150 hester , da får du med gti understell , bremser og interiør cheers + chip 197 HK / 420 NM

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare TDI jeg assa ..... Har parkert såååååååååååååå mange biler med traktoren min blah

bl.a - S3 , mange 1.8 T , alle bmw`er opptil 328/528 , sx 200 , TT , mercedes opptil 3 litere , 95 % av alle toyotaene utenom Supra , + mange andre ....

 

Kjøp deg en GtiTdi 150 hester , da får du med gti understell , bremser og interiør cheers + chip 197 HK / 420 NM

 

Hvor er det du har parkert S3 da, ikke fra 0-100 tror jeg. En chippa s3? Må jo sammenligne hvis begge er chippet. Hvis du skal begynne å snakke om hvordan de er når de er chippet.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår