Gå til innhold

V-power..bare juks?

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

V-power er jo bare vanlig 95 med tilsetning(adhetiv, tror jeg det heter). Slik tilsetning får du kjøpt i tusen forskjellige former(men da må du selv blande det i bensinen...). Noen hjelper på forbruket, noen renser, noen gir effekt... andre gjør litt av alt.

 

Finnes også slike adhetiver(?) til olje.

 

Fordelen med V-power kan være at man slipper å blande selv... og at blandingen kanskje blir mer riktig ?

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg at Tankbilene fra Shell, Esso, Statoil osv henter bensinen fra samme anlegg, og samme tank? Og tar faktisk med seg samme bensinen også:D Har vært lastebilsjåfør i et par år, og da ser man mye rart;) Har ikke sett noen spesielle V-Power tankbiler rundt omkring heller, så det må være noe de blader i bensinen på hver enkelt stasjon. Da kan man jo tenke seg til resultatet. Blir nok litt forskjellig her og der.

 

Nå er det jo sansynlig at de største byene i Norge har flere tankanlegg, så der kan det jo være forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for og si det slik. Tror det hadde vært dyrere for shell og ha: 2 tanker (en med v-power og en med vanlig 95), 2 tankbiler (og 2 kjøreruter), en med vanlig 95 og en med v-power. samt 2 tanker på bensinstasjonen (en for v-power og en for standard 95), enn og rett og slett fylle v-power både på standard 95 tanken og v-power tanken (evt. samme tank), men og selge det samme produktet til 2 forskjellige priser evt. så noen fyller v-power, mens andre fyller standard 95, og får samme produktet.

 

Evt. kan det være en blandingsmekanisme i pumpa også, som evt. blander i v-power additivet i standard 95 ved fylling automatisk.

 

For at de skal ha 2 tanker, 2 tankbiler, 2 kjøreruter, og 2 tanker/pumper på hver stasjon med "forskjellig" 95 bensin høres dyrt ut i driftkostnader.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

Nå har ikke jeg sett blyholdig bensin tilsalgs på samme stasjonene som har v power da.

så det er jo muli at dem bruker 98super tanken osv til v power

 

har sett en del shell-stasjoner som har slutta å selge 98 blyfri også,faktisk... det er jo flott :rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om Shell har sluttet å gjøre det for der er bensinen alltid dyr uansett, men den store skammen er at man på JET-stasjonene ikke lenger har 98...

 

Nå finnes bare 92, 95 og Diesel hvor det føles ut som de selger 95 oktan bensinen til 98 prisen... :eek:

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Vel, for og si det slik. Tror det hadde vært dyrere for shell og ha: 2 tanker (en med v-power og en med vanlig 95), 2 tankbiler (og 2 kjøreruter), en med vanlig 95 og en med v-power. samt 2 tanker på bensinstasjonen (en for v-power og en for standard 95), enn og rett og slett fylle v-power både på standard 95 tanken og v-power tanken (evt. samme tank), men og selge det samme produktet til 2 forskjellige priser evt. så noen fyller v-power, mens andre fyller standard 95, og får samme produktet.

 

Evt. kan det være en blandingsmekanisme i pumpa også, som evt. blander i v-power additivet i standard 95 ved fylling automatisk.

 

For at de skal ha 2 tanker, 2 tankbiler, 2 kjøreruter, og 2 tanker/pumper på hver stasjon med "forskjellig" 95 bensin høres dyrt ut i driftkostnader.

 

Jeg jobber på shell, og vi har to forskjellige tanker på stasjonen, en til vanlig 95 og en til v-power, som noen andre har sagt, de som har v-power har ikke 98 bly, så da blir det en tank ledig.. Når det gjelder hvor additivene blir blandet i v-power bensinen vet jeg ikke, det er ikke på stasjonene iallefall, lurer på om det kanskje er når det blir fylt på tankbilen, men det vet jeg ikke...

 

Og en tankbil har vel ikke bare en tank? Vi får da flere forskjellig typer drivstoff samtidig fra samme bil, kommer ikke en bil med 95, en med 98 og en med diesel osv...

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant i hvert fall fort ut at det ikke var 100 oktan slik som lovet. Motoren min banket som bare det med dette skvipet på tanken. Naturlig nok merket jeg dermed ikke noe til noen finere gange el.l. Topphastigheten, en god indikator på motorens ytelse, forble uendret.

 

Dermed var det tilbake til gode gamle 98 oktan. Får heller sørge for å blåse ut av motoren med jevne mellomrom.

 

Ellers må jeg si jeg er litt bekymret for hva vi med motorer som krever 98 oktan skal gjøre i fremtiden. Ser jo ut til at det er fare for at denne forsvinner fra markedet :eek:

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg har fyllt v-power en gang. Det var da shell hadde kampanje på det, og du fikk gratis bolle og kaffe for å fylle det. Jeg og en kompis tanka bilen min for 30 spenn og gikk inn å fikk hver vår bolle og kaffe. Han i kasse så bare rart på oss.... :D

 

Når sant skal sies så fyller ikke jeg så ofte på shell siden jeg er statoil mann... kiddie

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... Helene. Jeg bor på Nesodden.

 

NESODDEN!!

 

Statoil som jeg jobber på er eneste stasjonen her ute. Bortsett fra det så må jeg til ski/vinterbro/drøbak etc for å få fyllt. Og jet er vel enda lenger borte. Men billig er det der.... Men lite rånere :rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Ehh... Helene. Jeg bor på Nesodden.

 

NESODDEN!!

 

Statoil som jeg jobber på er eneste stasjonen her ute. Bortsett fra det så må jeg til ski/vinterbro/drøbak etc for å få fyllt. Og jet er vel enda lenger borte. Men billig er det der.... Men lite rånere :rolleyes:

 

Jet er så billig at det lønner seg for deg å dra fra nesodden til langhus for å fylle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår