ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Er en 87 eller 88mod. Hvor mye effekt er det originalt i disse, og hvor mye kan hentes ut av innspruten? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Tja, det varierer litt, men rundt 185 hk (+-5). Med nytt kam-sett (ca 2 000 kr), headers (knapt 2 000 kr) og et EFI-sett (3-4 000 kr) kommer du nok på 230-240 hk. Det originale "sprutet" er ikke spesiellt justerbart, det kan shimses, men det blir ingen god løsning. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Ved å kjøpe et par gode topper (64 cc forbrenningskamre og 2.02/1.6" ventiler) i tillegg til det jeg nevnte over, vil man LETT havne på 300+ hk og 500+ nm. dette er med en effekttopp på under 5000 rpm og 80 % av effekt fra 1400-1500 rpm. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Tror Volvo gir totalt faen i hva folk gjør med gamle 240`er. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Tror Volvo gir totalt faen i hva folk gjør med gamle 240`er. tror nok også heller det er slikt ja Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 mye tull med alle fjærtyper som kan brukes... duger det med senkesett som er godkjent for 260? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 mye tull med alle fjærtyper som kan brukes... duger det med senkesett som er godkjent for 260? jeg mener lesjöfors sier "alle 240".. sådan dekker det jo diesel og kravet for fjærer og v8, er jo dieselfjærer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Prata med volvo Norge i dag og tenkte å høre om det stemmer det at dei tar vekk dei papira på v8, og stemmer nok det ja:( Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Prata med volvo Norge i dag og tenkte å høre om det stemmer det at dei tar vekk dei papira på v8, og stemmer nok det ja:( Det er utrolig at de er folk innen volvo som sitter og spekulerer på dette og trekker tilbake godkjenninger.Er det ikke slik at så lenge en har et dokument så er det gyldig? som en bindende avtale altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Skulle nesten tro det, da må man vell søke direkte til BT da, så får man bare håpe at saksbehandleren har stått opp på rette fotn utav rette senga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Eneste betydning dette har, er vel at Volvo selv ikke sender papirene til deg. Har man en kopi fra før, så går det vel greit. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Dem papirene ligger nok i hjem og BT over hele landet, så dem kan vell nesten ikke sende ut melding til alle om at papirene ikke er gyldige lenger. Såvidt jeg ser har ikke papirene noen "gyldig til dato". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Skulle nesten tro det, da må man vell søke direkte til BT da, så får man bare håpe at saksbehandleren har stått opp på rette fotn utav rette senga. jepp,vi må ikke glemme denne paragrafen heller: Krav om dokumentasjon For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for. Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 ...eller bare gi faen i å godkjenn den å kjør som om det skulle vært en helt vanlig bil;) Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Det kan være at de slutter å sende ut ferdige godkjenninger på spesifikk bil. Det gjorde de med min, kostet 600kr, og da var den godgjent fra volvo Norge med sjasi nr og det hele, men måtte inn til trafikkstasjon for å få det skrevet inn. men papirene er ute og de kan de ikke trekke tilbake. Så gjør du jobben i hennhold til godkjenningspaprene ,så burde Trafikkstasjonen godkjenne bilen. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.