Jarlis Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Heisann. Etter noe sluring med bakhjula,osv har det oppstått ett lite problem. I rundkjøringer, og krappe svinger er det akkurat så bilen "hopper" litt på utvekslingen, blir temmelig ujevnt, selv om jeg f.eks holder 1.gir og kjører forsiktig igjennom rundkjøringene. Jeg har ikke enorm peiling på kardang, bakaksler generelt, men kan litt. Noen som har noe å komme med? bare å frem med mig apparatet etterhvert? :) Bilen er en 740GL med en 230A motor(orginal). Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Ja nå må du ivertfall få deg ESAB :) Og ny kasse:P Kipe greier dette Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 MIG holdte ikke på den første bakaksel jeg fikk sveisa.. På den andre brukte vi 9 elektroder for å være sikker.. Det holder godt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 sveisa diff er no møkk, kan virkelig ikke anbefales Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 sveisa diff er no møkk, kan virkelig ikke anbefales Er du dum i skallen? Er bare blårøyk og uvettig kjøring som er morro:P Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Er ikke akkurat noe behagelig å kjøre med nei.. men billig måte å få sperre/"diffbrems" på.. på en bil du f.eks skal vrake om ikke så lenge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Har åpnet, og sett.. noen tenner som er knekt rett av, så nå skal det smeltes sammen, til en klump. ( ja, bruker pinne apparat ). Jævla M47 kasse som knaste også damndamn Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Ikke noe problem å sveise sperre med trådmater, men man må gjøre godt rent og bruke et kraftig apparat. Jeg har sveisa sperre i en bilcrossbil som nettopp har starta sin 4. sesong. PS: ESAB/Kempi/GE sperre hører IKKE hjemme på veien! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 sveiset kardang er ikkje so gale som folk sier, solenge du ikkje har større dekk enn orginalt og mykje folk i baksetet.. men er i grunnen ikkje anbefalt og kjøre med i lengden, pga foringer osv. er bilen bra i utgangspunktet so hadde eg helder byttet bakakslingen/kardangen i steden for å sveise den, muligens sveise den som nødløysning til du fekk ein ny.. arti er de nokk med sveisa kardang, men mange negative sider har de vertfall. er frå min side ikkje anbefalt og kjøre med på vinterføre Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Jepp, så får vi se om dette blir midlertidig da ;) Fikk god innbrenning mellom hjulene inni der iallefall, håper det holder! har montert, og prøvd å gire litt osv (hjul og div er ikke montert) det går som det skal, ingen ulyder. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Jepp, så får vi se om dette blir midlertidig da ;) Fikk god innbrenning mellom hjulene inni der iallefall, håper det holder! har montert, og prøvd å gire litt osv (hjul og div er ikke montert) det går som det skal, ingen ulyder. kjenner meg ijenn der ja..holder ikkje de der, so veit ikkje eg:P hehe blei akkorat samme med ein bruksbil eg også hadde. :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Vil informere om at di som sier ESAB ikke er til å kjøre med snakker bullshit.. Denne bilen ble akkurat som før, kun i krappeste svinger det merkes.. og det regjerer på grus! Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Vent til du skal kjøre i høljeregn eller på glatta! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Hehe, kommer lettere opp glatte bakker med sveis da! Ellers blir det enhjulsspinn til man blir gal. Tror jeg er enig i at sveis ikke er bra for komfort, dekk eller så mye annet enn sladding og herjing! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Så sant.. men en bil skal BRUKES, ikke koses med.. komfortabelt kan man ha hjemme i stua! Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.