Gå til innhold

Er Skyline overhyped?


eiriksmil

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Off topic modus:

 

Hahaha! Jeg ler meg skakk av de fjortisene..

Dette er jo den beste av alle da:

 

"Du skjønner, et gatebil treff er offentlig, ser til og med AmCar biler på et gatebiltreff, men er dte en gatebil for det? nei!

og btw!!! utrolig mange som misbruker ordet gatebil her!

det fins utrolig mange gatebiler, men hvis dere sikter til tunercars (som jeg tror de fleste gjør) er NFSU biler.

Kjøp Gatebil Magazine og sjekk selv, tror det er utrolig mye misforståelse når det gjelder gatebil og tunercars.

ok, se filmen 2 Fast 2 Furious og se bilene der, dete r Tunerbiler, Gatebiler er raske biler bygd for å kjøre baner og gater.

derfor sier jeg Nomax, at Ferrari og Bugatti ikke lager gatebiler elelr tunerbiler, det er eksotiske biler, men de "blander" seg inn i gatebilmiljøet, akkurat som AmCar (du vet de ekle gamle og fæle bilene fra Amerika i gamle dager).

ps., bil og motor ligger i familien min, vet nok om biler til å drive mitt eget firma, og jege r bare 14 1/2 år!"

 

Måtte lese det flere ganger for å tro det var sant... :P Jeg gir meg ende over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skjønner, et gatebil treff er offentlig, ser til og med AmCar biler på et gatebiltreff, men er dte en gatebil for det? nei!

og btw!!! utrolig mange som misbruker ordet gatebil her!

det fins utrolig mange gatebiler, men hvis dere sikter til tunercars (som jeg tror de fleste gjør) er NFSU biler.

Kjøp Gatebil Magazine og sjekk selv, tror det er utrolig mye misforståelse når det gjelder gatebil og tunercars.

ok, se filmen 2 Fast 2 Furious og se bilene der, dete r Tunerbiler, Gatebiler er raske biler bygd for å kjøre baner og gater.

derfor sier jeg Nomax, at Ferrari og Bugatti ikke lager gatebiler elelr tunerbiler, det er eksotiske biler, men de "blander" seg inn i gatebilmiljøet, akkurat som AmCar (du vet de ekle gamle og fæle bilene fra Amerika i gamle dager).

ps., bil og motor ligger i familien min, vet nok om biler til å drive mitt eget firma, og jege r bare 14 1/2 år!"

 

Imponert. :roll:

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hva vil det egentlig koste å få regga en skyline i norge? Et helt standard ekspemplar av en R34 GT-R.

 

Jeg regna sånn ca på den siste R34 som ble laget i 2005, laget i 20 eksemplarer, Den hadde 2,8 liter motor i steden for 2.6 og 500hk isteden for de 280hk som er vanlig.

såvidt jeg husker så var den japanske prisen 1,6 millioner yen. det blir noe sånt som 1 million norske kroner

 

Sånn ser den morroa ut...

 

Resultat

Bilens nettopris: 1 000 000

+ MVA (25%): 250 000

+ Vrakpant: 1 300

+ Engangsavgift (se tabell under for detaljer) 631 388

- Bruksfradrag (0%): 0

= Total kostnad inkl. kjøp av bil: 1 882 688

 

 

Engangsavgift

 

Vektavgift:

1 150 Kg * 35,36 = 40 664

250 Kg * 70,72 = 17 680

50 Kg * 141,43 = 7 072

 

 

Sum: 65 416

 

Volumavgift:

1 200 cm3 * 10,44 = 12 528

600 cm3 * 27,33 = 16 398

400 cm3 * 64,29 = 25 716

600 cm3 * 81,31 = 48 786

 

 

Sum: 103 428

 

Effektavgift:

65 KW * 136,57 = 8 877

25 KW * 498,11 = 12 453

40 KW * 996,52 = 39 861

238 KW * 1 686,36 = 401 354

 

 

Sum: 462 544

 

 

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104524&frm=1&nettopris=1000000&alder=0&egenvekt=1450&volum=2800&effekt=500&effekt_type=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvorfor en 2005 mod.. det er jo kun ca 5-10% bruksfradrag paa de.

 

Si en 95-96 mod.. GT-R33 smaa tuneed vil nok ikke koste stort mer enn en 80 000-120 000kr i japan... bilen er skam billig uten tvil,men det som gjor den vansklig og dyr er de forbanna avgiftene som maa betales i norge..

 

Jeg vil personligt ikke sammenligne noe GT-R32,33,elle34 med noe porche elle ferrari osv.... skyline er skam billig og kan ikke settes i samme klasse..

Legger du ut noen mill p[ skyline .... vil nok den kunne konkurere like hoyt oppe som vilke saa helst av disse..

 

Men det er jo ikke poenget her..

 

Skyline= en billigt fin og sprek bil...

BIlen er dagligdags i japan... har selv hvert i japan saa jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilog

 

Jeg leste Max Power UK her om dagen, og leste at Top Secret nok engang har tunet en R32 GT-R. Men, saken er den at de har fokusert paa kjoereegenskaper, ikke full power til stripa. RB26 motoren kan gjoere mye power, men i R32 er den all-steel, tung og gir daarlig vektfordeling. Saa, de har byttet den ut med en VQ35DE motor, altsaa V6ern fra coupeen 350Z, og heller tunet den NA. Resultatet er en all-aluminium motor, med 6 throttle bodies, ett nydelig motorrom, og en god vektfordeling. Saa, med dette mener jeg da, at alle som mener at RB26-motoren er verdens beste, og at man kan faa ut 1300 hk fra R32, og kjoere Tsukuba paa rekordtid, tar feil. Forresten mener jeg og huske at Top Secret-R32en med VQ35DE ogsaa er bakhjulsstrekk, men det kan vaere feil. Skyline er delvis overhyped, og RB26 holder ikke alltid maal..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RB26 holder ikke alltid maal..

Holder ikke mål? Den gjør iallefall en mye bedre jobb enn VQ35'en (hvor Renault (!) har hatt en finger med i spillet (grøss)) som faller i småbiter når den er i nærheten av halvparten av firesifra motoreffekt. At RB'en er lang og "tung" er noe jeg for min del utmerket godt kan leve med; er ikke for ingenting at begrepet "RB26" er legendariskt i lik linje med "2JZ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en 2005 mod.. det er jo kun ca 5-10% bruksfradrag paa de.

 

Si en 95-96 mod.. GT-R33 smaa tuneed vil nok ikke koste stort mer enn en 80 000-120 000kr i japan... bilen er skam billig uten tvil,men det som gjor den vansklig og dyr er de forbanna avgiftene som maa betales i norge..

 

Jeg vil personligt ikke sammenligne noe GT-R32,33,elle34 med noe porche elle ferrari osv.... skyline er skam billig og kan ikke settes i samme klasse..

Legger du ut noen mill p[ skyline .... vil nok den kunne konkurere like hoyt oppe som vilke saa helst av disse..

 

Men det er jo ikke poenget her..

 

Skyline= en billigt fin og sprek bil...

BIlen er dagligdags i japan... har selv hvert i japan saa jeg vet.

 

 

Og ta en 2005 modell var kansje litt optimistisk...

 

For min del er Skyline eldre enn 2000 totalt uinteresangt..Skal jeg er valget mellom en R31,R32,R33 og en 200SX/silvia så tar jeg silviaen.. R31,R32,R33 Er ikke pene.. Derfor jeg også sier at det for min del kreves heftig insats på norsk tipping sine spill for og i det hele tatt ha sjangs til og få noe slik.. Og JA alt annen enn registert er bortkastet..

 

http://www.japanauto.no/brukt/biler/38.htm

 

Her for eksempel. Den kunne jeg ha tenkt meg. Feil farge men.. skulle vært Blå

Ferdig regga for 720000. Helt greit, men jeg skal låne 1 million til Hus før jeg låner 720000kr til bil...

 

Dette med skyline og over hyping..

For meg har dette med skyline sittet godt fast i hue mitt siden det første Gran Turismo spillet kom. I 1998? Det er LENGE før noe som helst som kan kalles F&F kom på banen.. Jeg var 13 år. Og jeg viste vel knapt hva trimming av biler var for noe.. Men Nissan skyline R34 V-Spec II, fortrinsvis blå i lakken.

Det er en bil jeg hadde kjøpt lenge før jeg hadde kjøpt før noen som helst anna bil med den pris lappen..(ferdig regga i norge) UANSETT hva anna du hadde tilbudt meg.

Det er rett og slett drømmebilen min. Og JA den skal være KLIN orginal.

En praktisk og pen familie bil med 4 seter og bagasje plass.. Skal man sammen ligne andre japanske sedaner med litt guff undrer panseret stopper man jo opp ved impreza WRX sti, lancer EVO. Men har ikke utsendet med seg.. Disse er jo ikke akkurat like eksotiske for oss her oppe i nord.. De har liksom alltid vært her..

 

Som dere nå kansje har skjønt, går det ikke på hvor mangre HK man kan stappe inn i RB 26. For min del..

 

Ja jeg er kansje SÆR, men smaken er som baken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilog

 

Jeg leste Max Power UK her om dagen, og leste at Top Secret nok engang har tunet en R32 GT-R. Men, saken er den at de har fokusert paa kjoereegenskaper, ikke full power til stripa. RB26 motoren kan gjoere mye power, men i R32 er den all-steel, tung og gir daarlig vektfordeling. Saa, de har byttet den ut med en VQ35DE motor, altsaa V6ern fra coupeen 350Z, og heller tunet den NA. Resultatet er en all-aluminium motor, med 6 throttle bodies, ett nydelig motorrom, og en god vektfordeling. Saa, med dette mener jeg da, at alle som mener at RB26-motoren er verdens beste, og at man kan faa ut 1300 hk fra R32, og kjoere Tsukuba paa rekordtid, tar feil. Forresten mener jeg og huske at Top Secret-R32en med VQ35DE ogsaa er bakhjulsstrekk, men det kan vaere feil. Skyline er delvis overhyped, og RB26 holder ikke alltid maal..

 

Er vel en evo som har den rekorden enda? :D

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top secret satte rb26 motoren i Nissan 350z og kjører opp Pikes peak også, Så at Top secret gjør rare ting er vel ikke noe nytt ,er vel heller det at du ikke kan kjøre med turbo i alle løp.... Og at motoren skulle være dårligere i r32 er bare tull. blokka fra r32 er ofte foretrukket til løps og drag biler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top secret satte rb26 motoren i Nissan 350z og kjører opp Pikes peak også, Så at Top secret gjør rare ting er vel ikke noe nytt ,er vel heller det at du ikke kan kjøre med turbo i alle løp.... Og at motoren skulle være dårligere i r32 er bare tull. blokka fra r32 er ofte foretrukket til løps og drag biler .

 

Drag er nettopp best med RB26en fra R32 ja. Men, den er all-steel. Jeg tør ikke egentlig å spekulere i om RB26 fra R34 er noe bedre, men slik jeg forsto det utifra artikkelen var det greit å bruke VQ35. Spesielt hvis man skal følge den "nye" trenden i Japan, NA tuning.

 

Og ja, Realace, HKS Evoen (som nå er rød) har fortsatt rekorden. Og den er forresten retta etter kollisjonen, igjen.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er egentlig ikke rart disse bilene blir hypet opp; folk tror visst det er gjort på en ettermiddag å bygge biler som

 

Følger deg der ja. Ikke bare tror folk det er mye hester i de orginalt, men de tror at man med en avbiter og en skrutrekker så har man 500hk.....

 

Vi er noen kammerater som har Skyliner her og har kjørt en del sammen. Bilene er unike på vær sin måte:

 

R32 GTR / GTS T er lette og har fordelen av det i aksen. De ligger ikke fult så bra i svingene som R33 som har 4 hjuls styring. R 34 GTR er overlegen! Denne bilen kan du kjøre så fort du vil inn i svinger uten at karrosseriet gir etter eller bilen krenger.

 

Når det gjelder motor så tror jeg de fleste her inne skulle klare seg godt med en GTS T RB25DET. Dette går veldig mye bedere en folk tror og har stort potensiale for uttak av effekt. Det er også en lettere bil å kjøre på bane da balansen mellom vekt og hk er viktig. Ingen poeng med 1000 hk om men ikke har feste og kjøre egenskaper nok.

 

Tror den morsomste bilen å kjøer på banene i Norge er R32 GTS T RB20DET med 4x4 og 215hk orginalt. Bytt hjerne, turbo dyser og eksos så er det bra pulver der og en bil som kan brukes maksimalt. Får en sån regget på ordinært grunnlag fra Need4speed for rundt 200k. Det er mye morro for pengene. Da har du vinterbil og banebil i et :)

 

Om bilen er oppskrytt...... Min mening: NEI!

 

Har kjørt mye biler og hatt med meg mange som kjører ok biler og alle er like overasket. Ingen støy, skranglelyder eller ubalanse i bilene. Og hvor mange biler i denne klassen kan man faktisk ta med seg 5 stk å reise på tur? Til og med plass til telt og en kasse pils i kofferten:eek: Bilene er også i en egen klasse da det gjelder kjøre egenskaper. Helt orginalt ligger de meget godt på veien. Setter man på et Tein coilover sett som jeg har på min eller lignende er det overlegent.

 

Regging: Bilene er ikke lett å få regget. Det er en del biler regget på motorhistorisk grunnlag. Det er ikke mulig lenger. Biler er også regget på unntak men da som 3 seter og med en del begrensninger. (gidder ikke ta den diskusjonen om dette igjen) Dette er det også stop på for tiden.

Need4speed leverer biler som er godkjent på ordinært grunnlag og er vel en av få, om ikke de eneste som regger alle typer Skyliner i Norge i dag.

 

Pris: 98mod R34 GT cupe kan du få fra 250k. Da har du en rå bil av utsende og bra potensiale for videre utvikling av motor om man ønsker det.

98 R 34 GT T fra 400k

98 R34 GTR fra 700k VSPEC II er dyrere

93 og oppover R33 GTS T fra 250k

93 og oppover R33 GTR fra 350k

89 og oppover R32 GTS T fra 200k

89 og oppover R32 GTR fra 290k ( Vanskelig å regge PGA avgass!)

 

Dette er priser ferdig registrert og i bra stand.

 

Å ja, alle er høyere styrt. Noe som ikke er noe problem om man får kjørt seg en liten tur. Skulle du være heldig å finne en ombygd til venstre styring så kan du regne med å punge ut med 100k ekstra. De er også veldig ofte dårlig bygd om. Sjarmen med Skyline er å sitte på riktig side å styre.

 

Tilbakemeldingen man får når man er ute å kjøerer er det i alle fall ikke noe tvil om hva folk synes. IKKE KJØP DEG EN SLIK BIL OM DU IKKE LIKER OPPMERKSOMHET!!!!

Gøy om andre som har Skyline her også legger ut sine meninger om bilen her dam'm

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår