Gå til innhold

Er Skyline overhyped?


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Det som forundrer meg litt er at Skyline er jo veldig lite med i F&F filmene, å allikevell fått det ryktet.. Noen glimt av en R33 i 1`ern og åpningscenen med R34 i 2`ern...

 

Personlig er jeg blitt lei Skyline, ser flere slike enn 200SX S13 her i området nå!

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skyline har blitt litt fjortis bil. alle på skola veit åssn bil det er.. for de har sett 2f2f. mn ikke peiling om at det er nissan, hehe.. eneste de veit er skyline GT-R med massevis av hester.. alle tror det er 800hk å sånn.. er så idiotisk at det har blitt sånn.. at skyline er fjortis bil liksom.. mn gt-r er gromt:)

For missoppfatninger rundt Nissan Skyline, les Nissan skyline gt-r lov i norge? på Catch-Gamers forum. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For missoppfatninger rundt Nissan Skyline, les Nissan skyline gt-r lov i norge? på Catch-Gamers forum. :)

 

Gjennomsnittsalderen er på 14 år, eller?

De folka har seriøse problemer. "Bugatti er ingen gatebil, den er en tunercar som ikke kan registreres i Norge".. "Skyline har 180 hester, fjerne plomberingen og du har fint 500.."

 

JAA *KOKO*

 

Nomix, spør dem om hvilken motor som er best for Skyline, Gallo 12 eller Gallo 24... :lol

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil: Kan nok ikke poste så useriøst der, jeg moderer forumet :P

 

Forøvrig, gjennomsnittsalderen er lav, ja :) Men det finns likevel noen som vet en del. Om det meste. Og jeg vet enkelte på bilforumet har visst at alder ikke er noen hindring for kunnskap. ;)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno galt med skyline, selv om jeg ikke er så stor fan av den selv.

 

Det som er verst er at allmenheten tror skyline er synonymt med 600+++ hester

 

Du er inne på noe meget viktig der ja. Allmenheten har ikke peiling.. men de har sett "filmen" og da er de verdensmestere.

 

Kunne godt tenkt meg en R33 eller R34 GT-R jeg også. Men for de prisene de går for i dag, så er det bare og glemme for min del. Hadde blitt et dyrt leketøy, men det betyr ikke at jeg ønsker og rakke ned på de!! Hærlige biler, som kan bygges opp som rene monster!! Til og med Top Gear måtte innrømme dette!! :)

 

Jeg får klare med med en Toyota med bare 280 hk, i utgangspunket i stede da! :) Gå brukbart den også!!

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at Skyline GT-R er nok en fantastisk kjøremaskin for dem som vet å verdsette dem. mange andre som har meninger og synspunkter angående GT-R kontra GT-S t.eks har nok aldri kjørt noen av dem, men lest mange tester på nettet og pratet med andre som har kjørt osv...

 

nå kan man si mye rart om erfaringer og sånt, men jeg tror nok at en mening som går fra munn til munn ikke kan slå en personlig erfaring.ever.

faktisk så tror jeg nok at en GT-S hadde vært mer enn nok å takle for majoriteten av dem som hyler om at "gts suger, gtr er tingen"

 

personlig så tror jeg at skyline er en bil som -hvis dens fulle potensiale skal kunne utnyttes- må kjøres av en erfaren sjåfør som vet hva han\hun gjør.

ikke fordi at jeg tviler på at hvem som helst kan tråkke gassen i bunn og kanskje dra den gjennom en sving eller to, men som sagt for å oppnå nirvana i en sånn, -da mener jeg at man bruker den "forbi" et evt potensiale en GT-S kan tilby, må man være godt over gjennomsnitt flink å kjøre bil. og der tror jeg de fleste stryker, desverre.. skyline GT-R er ikke i seg selv en opphypet bil, bilen er nok suveren den! men jeg tror folk har en veldig feil oppfatning av hva som skal til for å kunne kjøre fort..

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyline er OVERHYPED, til de grader. I noen miljøer.

 

Hver gang jeg hører noen snakke om japanske sportsbiler, så nevnes jo skyline å supra, og majoriteten av folka har jo den oppfatningen at supra og skyline kommer med 700 hester og 2xt66. Jeg er møkk lei av å høre om de bilene.

 

Jeg liker foresten ikke noen av de bilene. De har ingenting som appelerer til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catchgamer hadde masse useriøse svada svar.

så lenge bilen følger de bitene som BT vil ha så er det ikke noe problem å få de registrert.

men bilen ble aldri solgt ny i norge. og da er det ingen standar for den. derfor er det litt tricky å kunne importere de..

 

mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg hører noen snakke om japanske sportsbiler, så nevnes jo skyline å supra[...]

De er jo Godzilla og Superman da; blandt de aller beste sportsbilene som kommer fra Japan over hodet, og vélrespektert ellers i verdens takk være deres gode kvaliteter og (sovende?) potensiale.

 

 

 

 

og majoriteten av folka har jo den oppfatningen at supra og skyline kommer med 700 hester og 2xt66.

Med en bunnsolid motor originalt og bolt-off-bolt-on kartongtrim fra Japan (eller USA?) er trimming blitt så enkelt at "hvemsomhelst" kan gjøre det. Skru ut alt som ikke er selve longblokka, bolt på manifoilder, turbo, luftmassemåler, filter, eksos, bensinsystemdeler, Apex Power FC eller HKS F-Con motorstyring til slutt; ferdig. Tut og kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra og Skyline = Supermann og Godzilla? NUVEL. Finnes ingenting med de bilene som sier "super" til meg.

 

The Super-Duper-Supra.. Ligger jo i navnet :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra og Skyline = Supermann og Godzilla? NUVEL. Finnes ingenting med de bilene som sier "super" til meg.

Det kommer jo som en bombe med tanke på at du ikke liker japanske biler :P

Jeg syns ikke sosser er stilfulle, men det har mye med at jeg ikke liker sosser. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår