Gå til innhold

Er Skyline overhyped?


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Hvilken Japanske sportsbil er mest overvurdert?

For mange er det Skyline som gjelder. Det å forbinde ordet "fjortiss" med Skyline, blir vel litt galt. Men, de som liker Skyline liker ofte The Fast and The Furious-filmene som kvalitetsfilm, og NFSU 1/2, som en kjøresimulator.

 

Vet for eksempel mange av Skyline-fansen i Norge at Skyline R34 også finnes som ER34, bedre kjent som en firedørs sedan? Eller at navnet Skyline GT-R har eksistert i mer enn 40 år, eller at Skyline-navnet har eksistert siden 50-tallet? Vet de at det i tillegg til GT-R, også finnes blant annet GT og GT-S? Jeg tviler.

 

Det er imidlertid ingen tvil om at Skyline GT-R er en ren kjøremaskin. Helt siden den første GT-Ren, har den vært Japans sportsbil, om ikke superbil. Da

R32 kom, fremsto den som en helt ny bil, og skjøv konkurransen bak seg. Og da evolusjonen R33 debuterte, flyttet den standarden lengre forover - igjen. Og da R34 ble introdusert, som ved første øyenkast ser ut som en tragisk modifisert R33, var det nok mang en M3 eier som måtte se seg slått.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Skyline GT-R er nokså sjelden, men hver dag hører jeg om enten folk som snakker om Skyline, eller har sett en GT-R. Nå skal vel det siste taes med en klype salt. For alt vi vet, kan det fint ha vært en pensjonist i sin firedørs. Riktignok ville den fortsatt hatt høyreratt, så hel normal familietransport kan det vel ikke bli, uansett, men det er ikke poenget.

 

Er virkelig Skyline overhyped? ER34 kan være en glimrende familietransport, og jeg er sikker på at GT/GT-S gir mye kjøreglede også. Og GT-R, vil alltid være en levende legende. Er det rart den snakkes om, som en av Japans beste bilprodukter noensinne? Jeg synes ikke det.

 

Hva mener dere?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skyline er nok litt for populær.. men GT-R har gang på gang vist seg å fortjener all oppmerksomheten...

og skyline har eksistert siden 50tallet ikke 60tallet

og de fleste på forumet her som har kjørt en GT-R husker hver eneste sekund fra førstegang.. sier litt

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-R er sikkert en rå opplevelse, spesielt med "litt" pulver,men er på ingen måte en superbil på samme linje som Enzo og Carrera GT(det var selvfølgelig heller aldri meninga). Skyline med de andre mot er vel helt greie ungdomsbiler på lik linje med 200 sx. Bilene blir dessverre latterlig dyre her til lands.

 

Det var vel også derfor jeg skrev sportsbil[/b], og ikke en superbil. Imidlertid tror jeg nå Skyline er Japans svar på, la oss si, BMW M3, Porsche 911 Carrera 4 og slike, men samtidig en kryssning med Mitsubishi Evo, Impreza STi og slike.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke en r34 GT-R kan sammenlingnes med en enzo eller carrera gt. det er nesten nye biler og har nok kommet noen skritt videre, kansje mest med tanke på vektbegrensning.

 

jeg har vært med på en tur i en r34 GT-R og det var en fet bil. merket ikke farten. men var litt for mye familieracer for meg. er jo et sykt potensiale i den motoren. syns nå mannfolk skal kjøre bakhjulstrekk jeg da men.

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke en r34 GT-R kan sammenlingnes med en enzo eller carrera gt. det er nesten nye biler og har nok kommet noen skritt videre, kansje mest med tanke på vektbegrensning.

 

jeg har vært med på en tur i en r34 GT-R og det var en fet bil. merket ikke farten. men var litt for mye familieracer for meg. er jo et sykt potensiale i den motoren. syns nå mannfolk skal kjøre bakhjulstrekk jeg da men.

 

Igjen, jeg har aldri sammenlignet den med Enzo eller Carrera GT, men den passer bedre mot 355 og 911 Carrera 4 (AWD) :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel r32GTR den raskeste av de masseproduserte Skylinene, pga mye lavere vekt i forhold til 33/34 ?

 

Kanskje iallfall i forhold til vekt men R34 GT-R har jo langt bedre setup, nyere teknologi, osv.

 

 

Og det er vel ingen hemmelighet at R34 GT-R har nærmere 350 HK enn 276 ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyline har blitt litt fjortis bil. alle på skola veit åssn bil det er.. for de har sett 2f2f. mn ikke peiling om at det er nissan, hehe.. eneste de veit er skyline GT-R med massevis av hester.. alle tror det er 800hk å sånn.. er så idiotisk at det har blitt sånn.. at skyline er fjortis bil liksom.. mn gt-r er gromt:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår